Kun én klokke for resten av livet

You lucky MF! Da har du boks og papirer også da? Leeeekkert!

Jepp, boks og papirer med fars navn :) Glad han gikk foe SD i steder for sub den gangen i 81 i Tromsø. Må ha vært en overligger også, serial tyder på at den er 79-80 :) 3000 var prisen mener jeg å huske.

Denne, bare denne!!!
BE65AB1D-orig.jpg

Ja du, her er du virkelig inne på noe riktig :)

Om prislappen blir for høy er det ikke manneklokke nok. Den ene skal dyppes i slakt, mud, møkk og saltvann. Den skal passe til shorts og kjole og hvitt. Det er mange klokker som kan dekke behovet, Aqua Terra blir mitt valg.

30143d1163816881-fs-omega-aqua-terra-black-42mm-reduced-black-at4.jpg

Kjedelig? Kunne ikke brydd meg mindre.

Utrolig vanskelig å svare på noe sånt, men jeg hadde sterkt vurdert denne ihvertfall:)

ROLEX SUBMARINER 16610 COMEX NEW BOX & PAPERS | eBay

60 k USD men da er den NIB!

2e096be3-fd00-9441.jpg
Kanskje litt off topic, men bare meg som syns dette er "juks"?

For min del syns jeg litt av "verdien" i en comex ligger i at det er klokker som ble levert den gang comex var stor på bemannede undervannsoperasjoner og at klokkene ble levert som en arbeidsklokke til dykkerne.

At man monterer en annen skive og graverer baklokket på en ny rolex til 40 000 syns jeg ikke rettferdiggjør nesten en tidobling av prisen.

Ville noen kjøpt en nyprodusert milsub, eller en moderne double red for 200-300 k?

Ellers, on topic:

TA423-TA423-1.jpg

Om prislappen blir for høy er det ikke manneklokke nok. Den ene skal dyppes i slakt, mud, møkk og saltvann. Den skal passe til shorts og kjole og hvitt. Det er mange klokker som kan dekke behovet, Aqua Terra blir mitt valg.

30143d1163816881-fs-omega-aqua-terra-black-42mm-reduced-black-at4.jpg

Kjedelig? Kunne ikke brydd meg mindre.

Nettopp. Ifølge trådstarter skal klokken brukes til alt. Den skal ikke av under maling, mekking, muring osv. Tanken går umiddelbart til Sub, men av det jeg har sett av gamle suber virker de litt for "fragile" etter mitt skjønn. Blant annet tror jeg at vridbar bezel ikke står løpet gjennom et langt liv.

Nå er nok resten av mitt liv noe kortere enn for de fleste andre her inne og jeg kunne kanskje tatt sjansen.

Men, mitt valg ville sannsynligvis blitt en Explorer 39mm.

Defaultvalget er vel Submariner eller Exp I.

I dag velger jeg meg imidlertid denne, fordi
- jeg har den
-fordi den tåler en støyt eller åtte
- fordi den er sykt fin ;) :cool:

Beklager billedspam ;)
attachment.php

DSC042582.jpg

wristrock.jpg

attachment.php

attachment.php

attachment.php

BTW, denne tråden er meningsløs uten bilder :p

1665 kjøpt ny av min far i 1981, no brainer for min del..

Nice! Du er heldig som har historikken på klokka, og at den er kjøpt av din far er jo fantastisk :)

Skulle jeg hatt kun èn klokke hadde jeg solgt alle jeg har idag, og kjøpt en Audemars Piguet Royal Oak (den nye med litt større kasse). Men lengselen etter en Rolex hadde nok blitt for stor i lengden, og en stainless Daytona med ceramic bezel hadde blitt kjøpt inn i tillegg.

Defaultvalget er vel Submariner eller Exp I.

I dag velger jeg meg imidlertid denne, fordi
- jeg har den
-fordi den tåler en støyt eller åtte
- fordi den er sykt fin ;) :cool:

BTW, denne tråden er meningsløs uten bilder :p

Mikke, den klokken der er fantastisk. Det er mange klokker jeg liker og kunne hatt som "eneste klokke"-kandidat, men jeg mistenker at hvis jeg først eide en PO LM ville det blitt vanskelig å forestille seg et liv uten :)

Det må bli denne, for jeg er redd at PP, ALS og AP hadde støvet ned i boksen, siden jeg hadde vært redd for å bruke de:)

20120603_205021.jpg