Enig med Fossdal og mikke- skal man ha en klokke som skal kunne brukes til absolutt alt, kan den hverken være for dyr eller for skjør. Det betyr et solid sportsur. Samtidig må den passe til all slags påkledning, og det mener jeg de fleste sportsur ikke gjør. Jeg er veldig begeistret for Submarineren, men er personlig ikke komfortabel med å bruke dykkerur til dress. Det kan se både fint og passende ut på andre, men for meg føles det like malplassert som skyggelue og turnsko.
Explorer 1 i 36mm er et veldig opplagt valg; tøff nok til allslags bruk, diskret nok til dress, liten nok til å skli pent under mansjetten. Skal man legge litt ekstra i potten, ettersom det tross alt er det eneste uret man skal få kose seg med resten av livet, er Blancpain AquaLung et lekkert alternativ.:
Explorer 1 i 36mm er et veldig opplagt valg; tøff nok til allslags bruk, diskret nok til dress, liten nok til å skli pent under mansjetten. Skal man legge litt ekstra i potten, ettersom det tross alt er det eneste uret man skal få kose seg med resten av livet, er Blancpain AquaLung et lekkert alternativ.: