Ryddet litt i skapet i dag. Fant Herman Hebler fra 60tallet. Original, innrammet. Ble gitt til min bestefar i 62. Hva er verdien på noe sånt?
Spørsmålet er da: hvordan han denne blitt produsert?
Slik jeg forstår det på forklaringen :jet print-håndkolorert.
*Så har godeste vebjørn malt et maleri først.
*scannet inn maleriet
*printet ut maleriet med høy kvalitet i f.eks svart-hvitt? (Her 70 eksemplarer)
*så med sin egen pensel "kolorert" dette maleriet til hva det blir på bildet under?
Ikke inngående kjennskap, men slik jeg har skjønt det har du helt rett. Malt (eller trykt) en original, scannet og printet og så lagt på farge for hånd. Men, originalen er sannsynligvis ikke sorthvit. Virker som om det er relativt vanlig at det er en original i farger som det blir lagt litt ekstra maling oppå (mest for å få kalle det håndkolorert og få litt ekstra penger spør du meg.)
Har et par jetprint selv, og de er fine de, helt til du studerer dem litt nøye. Ikke min favorittkunstform, men når man ikke har råd til originalen...
Det kan være et meget vakkert bilde og verdt prisen også. Dra og se på. Det er som med klokker.Takker for svar, sånn ca hva jeg tenkte meg, og hvem kan man klandre. Selfølgelig vil ola normann heller kjøpe noe "rørt" av kunstneren en noe "bare" printet.
Da tror jeg heller jeg satser på ren litografi, for originaler av aune sand tillater kontoen ikke helt enda.
Har noen her gode tips til hvordan man tar vare på større trykk (Større en A1, dimensjoner som f.eks. 75 x 95 cm)?
Jeg bruker A1 syrefrie plastlommer i perm for de vanlige trykkene, men har noen som er større. Har ikke funnet noen god løsning for disse.
Endelig er maleriet oppe på veggen etter lang ventetid.
Fikk nesten ikke sove i går pga dette, og flere andre bilder som har fått ny plass i hjemmet.
Vis vedlegg 23983
Vis vedlegg 23982