Lag dine egne reimer ...

@FnuSnu99 - Jo takk takk! Får håpe de blir like bra som deres etterhvert... Det hadde jo vært en drøm!

Mht avsluttningen på remmen får jeg vel gjerne bare øve meg litt :cool:

Lagde ny keeper i dag. Samt jeg har smørt litt voks i kantene for å gi den litt effekter. Ble vel litt bedre? Bruker dere noe voks på remmene, evnt i sømmene?

Må igjen bare takke for en herlig oppskrift for å gjøre dette. Artig med en hobby innenfor klokker - som ikke innbefatter å kjøpe klokker! Iallefall artig for lommeboken :p

Redigert av en moderator:
@Trulle75 har gjort det før hvis det er å bytte på en nato/zulu du mener. Var ikke noe problem men den reimen var ganske ny og derav lite slitt i læret. Jeg snittet den forsiktig opp og brukte de samme hullene når jeg sydde igjen

Hei igjen,
Nytt forsøk på å modifisere denne remmen.
@Olando har du mulighet til å selge meg et par meter av en lys / beige vokset tråd det passer å bruke?
Send gjerne en PM.
:)

Tusen takk til @Olando for vokset tråd.
Her er altså min aller første modifisering av en Zulu-rem:
dsw5.jpg

Jeg ofret en The Berenger 3-Ring Zulu fra The NATO Strap Co og en Leather Zulu Strap Tanned fra Cheapest Nato Straps.

Tusen takk til @Olando for vokset tråd.
Her er altså min aller første modifisering av en Zulu-rem:
dsw5.jpg

Jeg ofret en The Berenger 3-Ring Zulu fra The NATO Strap Co og en Leather Zulu Strap Tanned fra Cheapest Nato Straps.

Det der så jo meget pent ut:) spørs om jeg må ofre min bronze zulu nå:)

Fy faen så Nice disse så ut!

@Olando, takk skal du ha. Hadde gleden av å se et par av dine kreasjoner på sist Panerai GTG, bla den "Filofax`en" du laget for Frik, og må ta av meg hatten for sinnsykt flott arbeid! Du har jo blitt helt rå på veldig kort tid:mrgreen:
Har vært veldig tregt på denne fronten for min del i det siste, men endelig funnet tilbake gleden i å fikle med skinn;)

Endelig funnet meg noen tråder jeg liker å jobbe med også, 40/3 er fin tykkelse synes jeg.
Driver fortsatt å forsker litt på hvordan få avsluttningen på sømmen til å bli best mulig, så work in progress.

@FnuSnu99 husk at du har en jobb som ligger å venter her da;) møtes på mini gtg i romjulen?

Looking good, @FnuSnu99 !!

Flott lær har du fått tak i og!

@FnuSnu99 husk at du har en jobb som ligger å venter her da;) møtes på mini gtg i romjulen?

@Layersman, tusen takk:D Litt dårlig samvittighet at jeg aldri svarte deg ang sp.målet jeg ser du for en god stund siden hadde ang voksing av kanter osv. Send meg bare en PM så svarer jeg så godt jeg kan på hva det måtte være.

@Entropy det er ikke glemt:mrgreen: romjulen sånn passe åpen, så bare fyr av en mld når du måtte se det passet.

Laget en bund til en 116610 på bestilling fra medasylant:D Må nok lage en til meg selv også, for det funket overraskende bra gitt:mrgreen:

Bakside av både rem og bund av utrolig mykt kalveskinn.

Har aldri greid å bestemme meg helt for hva jeg syns om bund men den der ble råbra! @FnuSnu99 Helt konge:) Synd vi har litt geografisk avstand hvis ikke skulle vi ha møttes og utvekslet triks:)

Har aldri greid å bestemme meg helt for hva jeg syns om bund men den der ble råbra! @FnuSnu99 Helt konge:) Synd vi har litt geografisk avstand hvis ikke skulle vi ha møttes og utvekslet triks:)

Takk for det @Olando:D