Lampetråden

[video=youtube;Ld35lMnFQ10]https://www.youtube.com/watch?v=Ld35lMnFQ10[/video]
 
Det var nok "Besat af lamper" eller "Gal etter lamper"' som det het på NRK. Han hadde den nydelige "Trombone" av Fog & Mørup



Gira på Oslo selv. Om vi får rabatt ved å slå oss sammen og kjøpe flere, si ifra alle som vil ha da?

Så et dansk program på tv forleden, om en som drev å samlet på lamper... hva pokkern het det igjen da?
 
Her i gården står lamper høyt i kurs, fake og homage er heller ikke lov når det gjelder lamper!

47CF2A04-DF6C-4B9E-AA5D-ACDB05760BF9.jpg

8C2EE683-1F93-47BD-A46E-7E837CC971BF.jpg


Dette er riktignok drømmen. Den blir virkelighet når boligen får stor stue :) (Moooi Horse Lamp)
moooi_smoke_chairs1.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Trodde aldri jeg skulle poste annet enn tøys i denne tråden, jeg tror jeg må ha anlegg for å overta andres fetisjer helt ukritisk.

Nå vil jeg altså ha en lampe. Skal henge over spisebordet, må være relativt stor da det bare er ett tilkoblingspunkt i taket. Det er så vanvittig mye fælt der ute så gode forslag mottas med takk. :)
 
Her er et lite utdrag fra min lampesamling. Gamle klassikere

01_296.jpg


02_79.jpg


03_41.jpg


04_31.jpg


05_23.jpg
 
Her er et lite utdrag fra min lampesamling. Gamle klassikere

Godt å se at det er flere som deler tilsvarende idioti på lampefronten også...

Jeg kom i skade for bli noe ivrig på Louis Poulsen en periode i fjor, så da ble det plutselig litt lys i hverdagen.

6EBFBA62-181F-4D60-9E68-E39EE5942723.jpg



34033109-957E-4F13-83AF-9D99DE5AC41C.jpg


(Arkivbilder fra en gang det var ryddig)
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Hei, svigermor kommer på besøk.

Hun vil kjøpe kongle og antar at jeg som skandinav har full peiling. :rolleyes:

Lurer da på hvilke butikker som kan ha litt utvalg inne fra Kristiansand til Oslo + evt. Danmark (kort vei til Jyllandsbåten).

Takk.
 
Hei, svigermor kommer på besøk.

Hun vil kjøpe kongle og antar at jeg som skandinav har full peiling. :rolleyes:

Lurer da på hvilke butikker som kan ha litt utvalg inne fra Kristiansand til Oslo + evt. Danmark (kort vei til Jyllandsbåten).

Takk.

Mener de har noen inne på house of Oslo, og lyse ideer på Sjølyst hadde 2-3 stk sist jeg var innom der
 
  • Liker
Reaksjoner: ArthurF
Hei, svigermor kommer på besøk.

Hun vil kjøpe kongle og antar at jeg som skandinav har full peiling. :rolleyes:

Lurer da på hvilke butikker som kan ha litt utvalg inne fra Kristiansand til Oslo + evt. Danmark (kort vei til Jyllandsbåten).

Takk.



Konglen er dyr. Prisen er fra 50-60000,-

Illums bolighus i Oslo. Muligens A Huseby i Møllergata eller Expo Nova.
 
  • Liker
Reaksjoner: ArthurF
Hei, svigermor kommer på besøk.

Hun vil kjøpe kongle og antar at jeg som skandinav har full peiling. :rolleyes:

Lurer da på hvilke butikker som kan ha litt utvalg inne fra Kristiansand til Oslo + evt. Danmark (kort vei til Jyllandsbåten).

Takk.


PH ARTICHOKE "Konglen" fås i kobber, hvitt eller rustfritt stål i fire størrelser, med fem forskjellige lyskilder ,Pris fra 50k
Størrelser: Ø 48 cm, Ø 60 cm, Ø 72 cm og Ø 84 cm
Lyskilder: 1x150W, HIT G12 HF, 1x200W E27, 1x230W HALOLUX E27, 1x500W E40, 1x70W HIT G12 HF
Hør med din lokale Christiania Belysning. De er AD for Louis Poulsen http://www.christiania-belysning.no
 
  • Liker
Reaksjoner: ArthurF
PH ARTICHOKE "Konglen" fås i kobber, hvitt eller rustfritt stål i fire størrelser, med fem forskjellige lyskilder ,Pris fra 50k
Størrelser: Ø 48 cm, Ø 60 cm, Ø 72 cm og Ø 84 cm
Lyskilder: 1x150W, HIT G12 HF, 1x200W E27, 1x230W HALOLUX E27, 1x500W E40, 1x70W HIT G12 HF
Hør med din lokale Christiania Belysning. De er AD for Louis Poulsen http://www.christiania-belysning.no

Glimrende, sender linken til henne så får vi se hva hun ender opp med.

Takk til alle som svarte ang. konglen.
 
Konglen er 72. Vi har 270cm som tak høyde på kjøkken/stue og det passet fint synes vi.

Lekkert @Julien
Skulle gjerne hatt den selv i kobber i størrelsen ø72 eller aller helst ø84. Men det blir nok litt lavt under taket i spisestuen ;)
 
Redigert av en moderator:
På tide å kaste lys over denne tråden igjen; ett års mørke får holde. Når man jakter på møbler er en hyggelig serendipitet at man også ser fine lamper. Nedenstående humoristiske vegglampe, ved navn Light Au Lait, ble observert på Expo Nova forleden. Produsenten Ingo Maurer ser ut til å spesialisere seg på humoristisk og veldesignet lys. Vel verdt å kikke nærmere på.

Light%20au%20lait.jpg
 
Redigert: