Guybrush Threepwood
Støttemedlem
@Guybrush Threepwood og @Entropy
Ingen tvil om at maaaange ADer bør seg selv i speilet og heve kompetansenivået, aktivt endre servicestrategier og tilpasse seg vår tidsalder for å gjøre seg mer attraktive for eksisterende og potensielle kunder.
Jeg mente på ingen måte at ADer skal gjøre som de vil, men jeg opplever en del av kritikken som ofte rettes mot ADer som tidvis urimelig.
Kritikk mot ADer bør være mot bedriftsspesifikke forhold, og ikke mot forhold som er resultatet av bransjens natur (press og retningslinjer fra produsenter, distributører etc.) eller statlige faktorer (høye leiepriser, høye lønninger, høy merverdiavgift etc.).
Kanskje Næss er en kjip type med dårlig service - uansett, two wrongs don't make a right, og i mine øyne vil det uansett være temmelig smakløst å freeloade ved å bruke ADer som sitt private showroom eller markedsplass.
Må si meg veldig enig med det du skriver her og jeg synes en del av den servicestrategien hos Næss&Co bør være å gi alle potensielle kunder fantastisk service, også dem de mistenker er en freeloadere. Det er selvfølgelig en grense på direkte frekkhet fra kundens side, men i de fleste situasjoner vet aldri Næss hvem som er en potensiell kunde og ikke.
Det er vel liten tvil om at @Willy Wonka er en sterk potensiell kunde i framtiden hos Protid Storo p.g.a. denne servicen: http://www.tidssonen.no/forum/norske-forhandlere-34/urmaker-christensen-storo-oslo-17639/ - Både når det gjelder å kjøpe service til klokken i framtiden og ikke minst være en potensiell kunde for å kjøpe et ur der.
Men ja, summa summarum er vi vel egentlig helt enig.
Redigert av en moderator: