Mye bra sagt is siste postene der! Mannen skyter seg i foten big-time med sin tenking der.
Jeg har vokst opp i Paris og snakket en del med folk som drivet business der: Observert en del også.
Mange av dem er Jøder: Jaja, dem kan sitt. Ingen mystisk der...
Dem foretrekker ofte litt rabatt og MYE selging: Hvorfor? Ja, orden sprer seg: Som en atomreaksjons effekt.
For eks. :30 fornøyde kunder som sprer den god orden til 10 stykker hver, blir 300 potensiell kunder.
Hvorfor kundene er fornøyd? Ja , fordi dem fikk god behandlig uansett oppførselen og bra pris bestandig.
Orden sprer seg: Når den er god, den sprer seg fort og mann få pengene tilbake.
Når den er dårlig, den sprer seg enda fortere og mann finner seg alene: Fattig.
Når mann er avhengig av kunden: Kunden er kongen i huset.
At mann liker det eller ikke, mann må svelge sin stolthet noen ganger for å drive business´n som en pro: Rolig og kalkulert. Mann må se fremover: Tenke på konsekvensene.
Jeg ser så mye dårlig bedrift håndtering i Norge og jeg sagt ofte, som en slags vits: "Hvis 3 Jødefamillier kommer å drive business i din litten by, alle skal gå konkurs etter 5 år."
Det er ikke snakk om raser eller religion etc... Det er snakk om mentalitet og håndtering av bedrift.
Jeg snakker sånn fordi jeg har vokst opp i en 12 millioner innbyggers hovedstad som er veldig multikulturel: Noen skiller seg ut og beviser at dem kan sin greie bedre enn andre.