Lenge å vente til MC-sesongen!

Is på fjorden indikerer vel at denne turen var litt i tidligste laget, husker desverre ikke når. Bildet er tatt på Vippetangen med kranene fra Tjuvholmen i bakgrunnen.
IMG_83397191087242_zps3asoxfwp.jpeg
 
Det er entusiasmen som teller. Sykkelen min står dessverre i Tyskland for noen reparasjoner som var inkludert i kjøpesum, men jeg henter den første uka i Mars. Da bør det være bart på veien :)
 
Hva er folkets mening om en 600 vs 1000 R-sykkel?

Kjøreegnerskaper? Effekt? Smidighet? Daglig bruk?

Klar over dette er et spørsmål det finnes uendelige diskusjoner om på nettet, men er interessert i folket her sine meninger. :)

Personlig har jeg ikke fått muligheten til å kjøre litersykkel skikkelig enda, men håper på å få testet en førstegenerasjons R1 til våren. Selv har jeg et ønske om at neste sykkel skal ha innsprøytning, da jeg er litt smålei av å fikle med forgassere.
 
Hva er folkets mening om en 600 vs 1000 R-sykkel?

Kjøreegnerskaper? Effekt? Smidighet? Daglig bruk?

Klar over dette er et spørsmål det finnes uendelige diskusjoner om på nettet, men er interessert i folket her sine meninger. :)

Personlig har jeg ikke fått muligheten til å kjøre litersykkel skikkelig enda, men håper på å få testet en førstegenerasjons R1 til våren. Selv har jeg et ønske om at neste sykkel skal ha innsprøytning, da jeg er litt smålei av å fikle med forgassere.


For min del er svaret veldig enkelt: 1000.

600 går mer enn godt nok, men for min del synes jeg det likevel blir litt for spredt sammenligner med en 1000R.

Prøvde meg en sesong med en GSXR750, men etter flere år med liter-R ble også den for snill.

For å sitere en ekte petrolhead(men desverre MC-hater): You can not have to much power.


Når det er sagt skal du aldri begynne å kjøre en 1000R. Selv startet jeg med en SV650S, 74hk og 169kg. De to første sesongene på denne var utrolig lærerike..

My 2 cents...

Edit: Daglig bruk betyr ingenting for meg, da kjører jeg bil. For meg er MC kun til rekreasjon...
 
Lei av å vente ja! Men om vinteren har jeg snøscooter for de tyngste dagene.

Kjørte opp til bil og MC på samme tid, har prøvd litt forskjellig av MC. Min far har hatt de fleste sesongene, så har bare hatt 2 "store" selv.
Har i halvannet år hatt denne, 03 Sportster. Vurderer å bytte ut med noe nytt til sommeren, men vet ikke hva :confused:

 
Min Triumph

Hyggelig å lese at andre også er andre MC-interesserte her. Har tidligere jobbet i diverse MC-butikker rundt om på Vestlandet, og har derfor vært så heldig og fått prøvekjørt flere modeller :)

Enn så lenge står denne parkert i garasjen; en 98 Triumph Daytona T595. 955cc på tre sylindre, +/- 136 hk, og en lyd som må oppleves :)

 
Har denne som blir byttet ut, så snart sesongen starter.

Honda-CBR600-CBR600RR-Wallpaper.jpg


Er på jakt etter en sånn, eller tilsvarendes fra andre merker. Rundt 600-750 kubikk. Nyere enn 2008.
Så bare ta kontakt hvis du har en til salgs, eller vil kjøpe CBR600RR.

cb600_2008.jpg
 
Ja den er lekker, å utrolig god til sitt formål

Brukte den faktisk til/fra jobb idag men den blir som sagt alt for sjelden brukt.....
 
Har i sommer og høst klart kunststykket å kjøpe 2 mellomtunge motorsykler.

Kunststykket? Ja det har seg slik at jeg ikke har motorsykkellappen, en formalitet om man vil.

Det spørsmålet er da er om det er noen her inne som vet sånn ca hva man må ut med for mellomtunglappen? Ser for meg å bruke få kjøretimer.

Hva er realistisk å måtte punge ut da? 22-23 totalt? 28-30?
 
Mellomting lappen er vel den samme som tung?
Tipper at det idag er 30+ dessverre
 
Har i sommer og høst klart kunststykket å kjøpe 2 mellomtunge motorsykler.

Kunststykket? Ja det har seg slik at jeg ikke har motorsykkellappen, en formalitet om man vil.

Det spørsmålet er da er om det er noen her inne som vet sånn ca hva man må ut med for mellomtunglappen? Ser for meg å bruke få kjøretimer.

Hva er realistisk å måtte punge ut da? 22-23 totalt? 28-30?

Jeg tok lappen for tung motorsykkel i fjor, jeg slapp unna med rundt 16k. Da hadde jeg to kjøretimer som start, en enkelttime for noen småting, etter det var det bare langkjøring, banekjøring og oppkjøring.

Jeg var veldig fornøyd med opplæringen i motsetning til da jeg tok for bil. Ikke noe forn å skremselshistorier, bare god opplæring. Jeg tok den hos Team trafikkskole i Bergen.

Gøy med motorsykkel! Hva har du kjøpt?
 
16k bare? Da er jo saken biff, er jo akkurat det jeg har spart opp hittil til lappen :)

2 høgganes gamle tempo motorsykler. Restaurert den ene, og den andre er in the making. Bare få tilbake delene fra sandblåsing, så litt lakk, så litt motoroverhalling så litt montering, så MYE kjøring!!!

Hører også med logikken i disse kjøpene før lappen at det er 2 identiske sykler jeg har kjøpt
 
Jeg hadde ganske god kontroll på kjøringen før jeg begynte. Trengte litt veiledning på hvor jeg skulle plassere meg i veibanen. Tror det er lurt å gjøre et godt førsteinntrykk på kjørelæreren så han skjønner at du kan sakene. Lykke til!

Jeg kjøpte en 77' CB750 som jeg pusset opp. Var sjeldent nervøst på oppkjøringen, var veldig klar for å komme meg ut på sykkelen!
 
  • Liker
Reaksjoner: crown guard
Er vel en stund til det er MC-vær her på innlandet men tanken om å skaffe seg sykkel igjen begynner å kværne litt i hodet. Forrige sykkel ble solgt i forbindelse med en større ombygging på huset. (I tillegg til alt for lite bruk)


Bør kanskje vurdere en litt mer komfortabel skyss nå som jeg har rundet 40o_O
 
  • Liker
Reaksjoner: morini og crown guard
Jeg tok tunglappen for snart et par år siden. Var tidlig ute, og begynte vel med kjøretimer i mars. Kjørelæreren min snekret da sammen en pakkepris på 21k all inclusive (hadde riktignok trafikalt grunnkurs og det mc-kveldskurset på forhånd). Var vel 5-6 doble kjøretimer som var inkludert. Dette var riktignok i Bergen :)