Lervik ur

Hadde neppe kjøpt den for den prisen. Hadde også blitt meget skuffet om jeg hadde bestilt klokken for flere månder siden og hadde lest om om at flere hadde prøvd den i butikken før jeg hadde fått den.

Spot on, regner med at Lervik leser her og dermed tar hintet.

Bestillingsklokke i denne prisklassen betyr jo at ingen andre enn urmakeren har tafset på den.

Selv ville jeg ikke brukt så mye penger på den.

+

En kjenning kjøpte en noe spesiell bil, han kom en halvtime for tidlig for å hente den og ble da vitne til at de andre selgerne prøvekjørte den. De kjørte inn samtidig som ham og mens han parkerte kjørte bilen ut igjen med ny selger. Han kjøpte lik bil hos utenbys forhandler... :confused:

Hadde neppe kjøpt den for den prisen. Hadde også blitt meget skuffet om jeg hadde bestilt klokken for flere månder siden og hadde lest om om at flere hadde prøvd den i butikken før jeg hadde fått den.

Tviler sterkt på at han betalte fullpris. Men, Lervik kan heller ikke gå ut og si at kunden har fått 10-15-20% rabatt ;) Det er heller ikke så unormalt at butikken lar andre kunder prøve på bestilte ur, dersom disse ønsker å se på klokken og den ligger der og venter på kunden sin. Er jo ikke snakk om uvøren bruk, men å prøve den på armen ;)

At jeg fikk en kjapp kikk på uret vil jeg ikke kalle å tukle med...

+1 :)

...
En kjenning kjøpte en noe spesiell bil, han kom en halvtime for tidlig for å hente den og ble da vitne til at de andre selgerne prøvekjørte den. De kjørte inn samtidig som ham og mens han parkerte kjørte bilen ut igjen med ny selger. Han kjøpte lik bil hos utenbys forhandler... :confused:

Det er littegranne forskjell på å kjøre en bil og prøve en klokke på armen... Også rent prinsipielt.

Har du bestilt en klokke og helt sikkert betalt et stort depositum er klokken i mine øyne din. Ser det derfor som ganske frekt om urmakeren lar andre prøve klokken.

Har du bestilt en klokke og helt sikkert betalt et stort depositum er klokken i mine øyne din. Ser det derfor som ganske frekt om urmakeren lar andre prøve klokken.

Her er jeg nok ikke enig med deg. Rent teknisk er ikke klokken din før du har betalt den fullt ut. Depositumet er jo bare en symbolsk sum du stiller som garanti.

Og; dersom noen tror at dette er noe bare Lervik ur gjør, så tro om igjen ;) Dette er meget vanlig praksis rundt omkring. Skal dere ha klokkene deres ubesudlet, så må dere stå i butikken når klokken ankommer med bud :p

Kan ikke forstå annet enn at det er helt vanlig praksis hos AD og la andre kunder prøve "kundeklokker" på armen. Det er jo ofte eneste muligheten de har til å gi nye kunder muligheten til å prøve spesielle ur.
Slik jeg ser det ville det vært dårlig kundebehandling og dårlig bedriftstyring og ikke la andre kunder ta en titt på uret de har inne.

For meg er det like naturlig som at en bilbutikk setter en flott bil på utstilling for å la andre kunder ta en titt. (Prøvekjøring er selvsagt over grensen her)

Er i utgangspunktet enig, og må si jeg ble litt overrasket da jeg selv første gangen jeg ble tilbudt å prøve en klokke som allerede var solgt. Det har forøvrig skjedd flere steder.

Kan forsåvidt forstå at slike klokker vises fram litt når de først er i butikken. Er jo ikke sånt man har liggende å slenge for å vise frem i ny og ne.

Det virker også som de har for vane å skrelle av en del plastikk før man henter klokken også. Neste gang jeg bestiller nytt skal jeg be om at all plastikk skal være på, så jeg kan ta den av selv. Da er det ikke så stor fare for at eventuelle klokketafsere skal få laget noe hairlines eller annet om urmakern viser den frem før jeg har fått avhentet :)

Har sett flett nye klokker med masse skraper hos forhandler. Dere skulle sett hvordan de behandler klokkene. Slenger de ned på glassdisk. Holder to klokker i samme hånd og får stål mot stål. Jeg blir kvalmen bare av tanken. Spurte forhandler om dette, svaret hans var:

"Dette fikse eg fort på steinen. Ikkje tenk på det" :eek:

Heldigvis har min lokale Rolex pusher plastikk på klokkene inntil de blir solgt. Regner med det er slik hos Lervik også.

Ser det er forskjellige meninger her, bestiller jeg en ny klokke forventer jeg at den er så godt som urørt når jeg henter den.

Hadde jeg vært kunden som hadde fått lese om det på et forum ville nok butikken fått den i retur, enten det var Lervik eller andre.

+

Jayeff, dette er ikke personlig. Det er forskjellige meninger og du er jo klart Lerviks ambassadør.

Og så tok du ingen bilder? Jeg satt på samme side av fjorden som kunden, så jeg fikk heller ikke kommet meg opp for å titte på den :(

Du får sikkert en ny sjanse...

Jaja... Gjort er gjort ;)

Men, ryktene vil ha det til at det skal bestilles nok en platina, også denne gangen av en kunde fra Sør-Rogaland (dessverre ikke meg), så det er nye muligheter for å få tatt seg en titt :)

Ups, den nye sjansen lot ikke vente på seg. Er det slik at salg annonseres blant kakespiserne og de kan komme for tafsing?

Hvis det er tilfelle er det uheldig for Lervik, de er såpass erfarne med sitt klientell at dette neppe kan være det vanlige.

Har sett flett nye klokker med masse skraper hos forhandler. Dere skulle sett hvordan de behandler klokkene. Slenger de ned på glassdisk. Holder to klokker i samme hånd og får stål mot stål. Jeg blir kvalmen bare av tanken. Spurte forhandler om dette, svaret hans var:

"Dette fikse eg fort på steinen. Ikkje tenk på det" :eek:

Heldigvis har min lokale Rolex pusher plastikk på klokkene inntil de blir solgt. Regner med det er slik hos Lervik også.

Har sett mye rart der ja. Sist jeg var hos en Breitlingforhandler, ble det klinket tre klokker mot hverandre i hendene på en nokså uvøren ekspeditrise. Ikke nok med at hun fant frem feil klokker, men hun la dem som du nevner direkte ned på glassbordet. Jeg plukket dem pent opp og ba om å få noe mykt å legge dem på. Fikk et merkelig blikk, men hun fant da frem noe. Alle klokkene så ut som om de hadde vært i bruk et års tid, selv om de ble presentert som nye.

...

Jayeff, dette er ikke personlig. Det er forskjellige meninger og du er jo klart Lerviks ambassadør.

...

Ups, den nye sjansen lot ikke vente på seg. Er det slik at salg annonseres blant kakespiserne og de kan komme for tafsing?

Hvis det er tilfelle er det uheldig for Lervik, de er såpass erfarne med sitt klientell at dette neppe kan være det vanlige.

Jeg tar det ikke personlig :) Det er helt klart forskjellige meninger rundt dette, men folk bør vite at det ikke er uvanlig at dette skjer.

Når det gjelder "annonsering" av nye klokker på vei inn, så skyldes det (i dette tilfellet) at jeg selv er interessert i denne klokken og at dette er en gylden mulighet for meg til å få sett på den, før jeg evt. (en gang i fremtiden) bestemmer meg for å bestille den. Det er jo ikke akkurat en klokke som det er flust av i butikkene ;)

Helt ærlig Jayeff, hvor kult hadde det vært om du hadde lest på nettet at flere hadde prøvd smurfen din hos Lervik før du fikk hentet den? (se bort i fra at du sov utenfor Lervik de siste 14 dagene før klokken kom :)) Eller tom. se ws på forumet fra andre brukere med "din" klokke?

Helt ærlig Jayeff, hvor kult hadde det vært om du hadde lest på nettet at flere hadde prøvd smurfen din hos Lervik før du fikk hentet den? (se bort i fra at du sov utenfor Lervik de siste 14 dagene før klokken kom :)) Eller tom. se ws på forumet fra andre brukere med "din" klokke?

Helt ærlig? Null problem, så lenge plasten var på når jeg unboxet den, og ingen hadde røpet at den var til meg :)

Helt ærlig? Null problem, så lenge plasten var på når jeg unboxet den, og ingen hadde røpet at den var til meg :)

Helt enig med jayeff i denne saken.
Så lenge plasten er på må det vel være ok.
Tenk hvor kjedelig hvis dere ikke kunne få se på det urmakeren hadde inne når dere var ute å kikket. Klokker som den det er snakk om her er ikke noe de har liggende å slenge i en skuff.
Sammenligningen med bil blir jo gal syns jeg. Tenk hvis du var hos en bilforhandler og ikke fikk lov til å se på og prøvesitte en bil som står i utstilling.

Jeg syns det er synd hvis det er vanlig praksis at det er mulig å prøve klokker før eier har fått den, tenker da på klokker som er bestilt, og spesielt siden dette er prismessing/modelmessig en spesiell utgave. Det burde være forskjell på dette, kontra klokke som er "in stock" og til utstilling.

Selvfølgelig kan klokken stå til utstilling, men da: se men ikke røre.

Dessuten (etter min mening) har man et helt annet forhold til et produkt, når det er du som har betalt, man får ikke samme respekten for et produkt når du prøver det. Når man i siste fase av kjøpsprosess lurer på om dette var verdt pengene, å man leser på forum at klokken har vært prøvd av andre for du selv fikk produktet, synes jeg dette blir litt feil. Jeg tror ikke jeg hadde levert tilbake uret hvis det var 100%. Men jeg hadde nok ikke handler der flere ganger.

Men jeg kan også se det fra en vinkel: En urmaker som kanskje har noen "kjernekunder" gjerne vil vise fram spesielle ur som skal selges, den kan jeg til dels forstå, men syns ikke det blir rett å la andre kunder prøve uret på, for eier har uttalt seg i saken. Nå kjenner jeg ikke hele historien, kanskje eier har sagt det var greit? selv om jeg tviler litt på tilfellet.

Ha en ellers flott romjul!:)

Jeg syns det er synd hvis det er vanlig praksis at det er mulig å prøve klokker før eier har fått den, tenker da på klokker som er bestilt, og spesielt siden dette er prismessing/modelmessig en spesiell utgave. Det burde være forskjell på dette, kontra klokke som er "in stock" og til utstilling.

Selvfølgelig kan klokken stå til utstilling, men da: se men ikke røre.

Dessuten (etter min mening) har man et helt annet forhold til et produkt, når det er du som har betalt, man får ikke samme respekten for et produkt når du prøver det. Når man i siste fase av kjøpsprosess lurer på om dette var verdt pengene, å man leser på forum at klokken har vært prøvd av andre for du selv fikk produktet, synes jeg dette blir litt feil. Jeg tror ikke jeg hadde levert tilbake uret hvis det var 100%. Men jeg hadde nok ikke handler der flere ganger.

Men jeg kan også se det fra en vinkel: En urmaker som kanskje har noen "kjernekunder" gjerne vil vise fram spesielle ur som skal selges, den kan jeg til dels forstå, men syns ikke det blir rett å la andre kunder prøve uret på, for eier har uttalt seg i saken. Nå kjenner jeg ikke hele historien, kanskje eier har sagt det var greit? selv om jeg tviler litt på tilfellet.

Ha en ellers flott romjul!:)

Tenkte litt det samme faktisk.

Platina Day-date er forresten utrolig lekkert, men jeg hadde personlig funnet en mer "fornuftig" måte å bruke fire hundre lakser på.

En klokke til 400k som er kjøpt, skal ikke taes på med fete fingre! Silkehansker er greit. Den burde strengt tatt kommet i plast

Stemmer litt på overnevnte.

Snakker man om en stålRolex som det finnes 5-10 stk av i butikken til enhver tid, synes jeg det bare skulle mangle at man kan prøve de. Men når det gjelder smurfen så er jo dette ikke hvermansens klokke, og den var helt sikkert spesialbestillt. Synes ikke den skal bli klådd på av alle da..

Jeg synes denne diskusjonen begynner å bli litt drøy. Jeg fikk se klokken ett kjapt øyeblikk mens jeg prøvde en daytona i rødt gull. Det var snakk om sekunder.