Linde Werdelin

Linde Werdelin I cant resist you

Jag är normalt kanske litt konservativ i mitt val av ur, men jag börjar få riktigt vanskligt att stå emot Linde Werdelin fristelsen nu :D

Är det kun jag som har den følesen?

00017699.jpg

linde-werdelin-SpidoLite-II-Titanium-Blue.jpg

tumblr_lxq3kyc3ie1r1tphjo1_1280.jpg

home_image.2432783.jpg

Linde-Werdelin-SpidoSpeed-Chronographs-with-DLC-finish-620x413.jpg

935626_421266171314847_2126134635_n.jpg

20130607-091729.jpg

20130607-091936.jpg
20130425-100402.jpg

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Dingle
Gleder meg VELDIG til det blir flere Linde Werdelin på det norske markedet, og at de ikke faller i smak, sånn at fattige folk som meg kan kjøpe en til en god pris! :rolleyes:

Får mer og mer sansen for LW, ser mye av de på Insta og Face den siste tiden.

Når skal produsentene forstå at man ikke får en sånn gummireim over tørrdrakta?
Det der er et godt poeng!
Jeg forstår ikke helt de danske Frømandskorps som har vært med på å "utvikle" denne klokken. 1. remmen går ikke utenpå tørrdrakten. 2. har man uret over mansjetten får man ikke på seg hansker (og hansker vil man ha i våre farvann) 3. lesbarheten er vel så som så...
Det er nok mer snakk om å låne ut navnet "Søværnets Frømandskorps" til en dansk designer.

Men klokka er kul den altså :D:D

• Liker
Reaksjoner: HadronCollider
Den dykker klokka ser jo sånn tålig ok ut, ikke noe mer. De andre modellene ser jo helt for jævlige ut.
Skjønner at jeg hiver inn en brannfakkel her. Det er vell litt inn å like Linde Werdelin om dagen ;)
Men i min verden ser de helt forferdelige ut, heldigvis er smaken som baken.
Jeg har hatt endel klokker opp igjennom å de hulrommene de lager oppå kassen og på sidene, oi oi der skal det sette seg møe smuss og drit.

Den dykker klokka ser jo sånn tålig ok ut, ikke noe mer. De andre modellene ser jo helt for jævlige ut.
Skjønner at jeg hiver inn en brannfakkel her. Det er vell litt inn å like Linde Werdelin om dagen ;)
Men i min verden ser de helt forferdelige ut, heldigvis er smaken som baken.
Jeg har hatt endel klokker opp igjennom å de hulrommene de lager oppå kassen og på sidene, oi oi der skal det sette seg møe smuss og drit.
+1.
Jeg likte ikke dykkerklokka heller jeg da.
Skjønner ikke hvorfor et "high-class" ur skal se ut som en "stealth-bomber"?
Ur er mannens eneste akseptable smykke i tillegg til gifteringen, da bør dette også se ut som et "smykke".
JM 2C

Hvis det er lov å komme med sin personlige mening, så for man heller tråkke noen på tærne å gjøre noen arge og vonbråtne.
Jeg er ikke noen fan av Hublot, å det er jo tydelig at Linde Werdelin skuler mot Hublot og AP Roo. I tillegg skal de prøve å gjøre det enda mer spesielt. De prøver bare så altfor hardt. Det er jo så over designet at det ser bare dumt ut.

Skal du kjøpe denne Jon Henrik så må det være fordi de tilbyr deg en Suuuuperdeal ;)

Men den er sikkert gøy å "sporte" for det blir jo garantert mye oppmerksomhet å klokkeprat rundt denne.

Delvis enig med @Preben Lidi, dog er jeg noe mer tiltrukket av LW, det som forundrer meg, er at de etterhvert imo har priset seg litt ut av markedet, all den tid de fremdeles er forholdsvis fersk i gamet.

Jeg er en av dem som har stor sans for LW, synes det er et kult konsept. Sammenlikningen med Hublot er vel grei nok, men jeg synes LW står godt på egne ben og er hakket tøffere og mer rendyrket.

Hadde jeg kjøpt en LW? Definitivt, hvis prisen var betydelige lavere ;)

Denne er jo ganske tøff:

Vis vedlegg 5967

De andre LWene er klokker jeg godt kan beundre på avstand. Men denne kunne jeg godt tenke meg å eie.

@Preben Lidi , sammenligningen med AP og Hublot er egentlig helt fair. LW er stort sett klokker som henvender seg til samme publikum, på godt og vondt.

Det er nesten helt klin umulig å lage et sportsklokkedesign idag, som er gjenkjennelig og superoriginalt. Det syns jeg LW har klart, men selvfølgelig med visse karakteristikker som også er å finne i klokker som faller inn i samme sjanger ("moderne-hi-tech-macho-sportsklokke"). Det er helt uungåelig.

Går man etter klokken i sømmene, så ser jeg egentlig ingen store likheter med AP og Hublot. Og utviklingen av LWen vi ser i dag, startet jo i 2002. Før Biver relanserte Hublot med Big Bang.

Filosofien bak Spidolite er ganske enkel: Fokus skjelettering for å skape en lett klokke, og bruk av nye materialer og teknologier for å gjøre den robust og visuelt interessant. Personlig syns jeg ikke det er "over the top", men ja, resultatet blir jo mer komplisert enn "renere" design fra AP etc.

Redigert: