Linde Werdelin

Nei; for tilgjort og "prøvd-for-hardt" spac'a kasse. Dessuten stygg/"billig-utseende" skive. Urwerk, MB&F veldig gjerne, men ville nok ikke gått for denne. Og, please, ikke sammenlign dette med AP ROO. Skjelettering er bra, og mange får det til, men kanskje ikke disse gutta ...

• Liker
Reaksjoner: fredskijj
Skjelettering er bra, og mange får det til, men kanskje ikke disse gutta ...

Skeleton done right...;)

Audemars-Piguet-Royal-Oak-Skeleton-2.jpg

Vel, jeg ser hva dere mener, men det er nok ikke helt irrelevant at klokkene fra AP koster nesten dobbelt så mye.

Det er litt som å sammenligne en BMW M6 med en Ferrari 488.

Litt like, men så forskjellige.. Men kanskje litt samme typen kunder?

• Liker
Reaksjoner: Fredrik4628 og UJU
Vi var i kongens by i helgen og var innom Franz Jaeger & me for å kikke litt på ur.

I utstillingsvinduet var det en Linde Werdelin Spidospeed i en DLC coating. Jeg er faktisk usikker på om den var i gråfargen antrastitt eller om den var sort og slitt.
Jeg har riktignok ikke de største håndleddene, ca 18 cm, men med den tykke remmen fremstod klokken som massiv!
Den satt godt på hånden, fin lesbarhet av skiven og kvaliteten fremstod som god.
Men det var et men - pusherne var slarkete.... det fungerer ikke for meg.

Til 70'000 danske kroner ble det med forsøket denne gang, men det var spennende etter så mange år å få se og fikle med en LW.

(dessverre tok jeg ikke et WS-bilde)

Jeg vet ikke helt om "Gudbrandsdalen edition" tiltaler meg. En klassisk norsk versjon er ikke helt meg.

Derimot var det veldig mye fint på på treffet du linker til!
Dette var et utrolig fint initiativ, og det vekket virkelig lysten på LW!

WP_20161026_18_30_57_Rich.jpg

WP_20161026_17_59_49_Rich.jpg

Dette er to av de jeg likte best!
Høy kvalitet, god følelse, fine urverk, høy finish. Pris? Vel som annenhåndspris kan det kanskje være usikkert, siden merket fortsatt er nytt. Derimot har merket eksistert så lenge at jeg ikke vil tro dette blir døgnfluer som bare er ute etter å tjene penger i noen år. OK, når dette blir rimeligere enn AP og designet sammenliknes? Go for LW!

Når kommer første? Jeg gleder meg!

8

• Liker
Reaksjoner: Topher
Jeg synes det er utrolig bra at det jobbes kreativt i bransjen, og LW står det sånn sett respekt av! Men jeg har problemer med klokker som har meg på og ikke omvendt. Og når jeg ser folk med slike klokker, så synes jeg det ser ganske så døvt ut, spesielt når designet skriker "SE PÅ MEG!"

Hårete. Ja.
Den er meget iøynefallende, men jeg må si at jeg foretrekker den i "clean variant".
Disse graveringene blir litt for mye bling for meg.

8

Ikke mye aktivitet her, så tenkte jeg kunne forsøke å blåse litt liv i tråden.

Noe fra LW er litt for sprøtt for min del, ref. bl.a. ovenfor, men iblant så synes jeg at LW treffer ganske bra, noen modeller fra f.eks. Spidolite-serien er ganske tøffe.

Jeg så nylig at LW har lansert en modell som bærer navnet til fotografen Kristian Haagen (som jeg, og sikkert et utall andre her inne, følger på IG), og denne synes jeg egentlig var ganske kul - liker spesielt mønsteret på skiven.

20170804_133649.png

20170804_133739.png

Kun 33 eksemplarer og selges via nettsidene til Haagen. Nå tillater ikke klokkekontoen min noen umiddelbare krumspring, men kanskje noen andre har vurdert denne? Ev bare noen tanker? Jeg ser også at modellen er 44mm, noe jeg umiddelbart tenker er litt for stort, men ser ikke ut som om den bærer så stort, ref. WS fra Haagen ovenfor.

15534972_168352506974435_2136945705221095424_n.jpg
13686830_1831805543772479_1826138823_n.jpg
Ikke mye aktivitet her, så tenkte jeg kunne forsøke å blåse litt liv i tråden.

Noe fra LW er litt for sprøtt for min del, ref. bl.a. ovenfor, men iblant så synes jeg at LW treffer ganske bra, noen modeller fra f.eks. Spidolite-serien er ganske tøffe.

Jeg så nylig at LW har lansert en modell som bærer navnet til fotografen Kristian Haagen (som jeg, og sikkert et utall andre her inne, følger på IG), og denne synes jeg egentlig var ganske kul - liker spesielt mønsteret på skiven.

Vis vedlegg 52246

Vis vedlegg 52247

Kun 33 eksemplarer og selges via nettsidene til Haagen. Nå tillater ikke klokkekontoen min noen umiddelbare krumspring, men kanskje noen andre har vurdert denne? Ev bare noen tanker? Jeg ser også at modellen er 44mm, noe jeg umiddelbart tenker er litt for stort, men ser ikke ut som om den bærer så stort, ref. WS fra Haagen ovenfor.

Hei

Dette er en klokke som er en remake av en klokke jeg faktisk eier. (min er svart) Kalles 3 timer og ble lagd i et ganske begrenset antall. Fikk mail om jeg ikke ville kjøpe en slik, men blir jo helt lik den jeg har så takket pent nei. Men er enig i at denne klokken funker bra på mange måter. Min er 002/222. Klokken bører ganske nett til å være 44mm. Jeg har str. medium pikespeider håndledd.

Vis vedlegg 52252 Vis vedlegg 52251

Hei

Dette er en klokke som er en remake av en klokke jeg faktisk eier. (min er svart) Kalles 3 timer og ble lagd i et ganske begrenset antall. Fikk mail om jeg ikke ville kjøpe en slik, men blir jo helt lik den jeg har så takket pent nei. Men er enig i at denne klokken funker bra på mange måter. Min er 002/222. Klokken bører ganske nett til å være 44mm. Jeg har str. medium pikespeider håndledd.

Kult! Ser ut som veldig riktig størrelse for ditt håndledd ja :) Men enig i at disse blir litt for like - ser også ut som om det er litt mer "spill" i skiven din, selv om Land Rover-brungrønt er et kult fargevalg på Haagens modell.

• Liker
Reaksjoner: andres