Liten advarsel til sonens medlemmer

Medlem
22. feb. 2011
Sted
Erewhon
Hei. Natt til Fredag ble jeg overfalt og banket opp utenfor leiligheten til min kjæreste på frogner.
Det var 5 menn som gikk løs på meg, uten noen form for samtale på forhånd, verken med meg eller seg i mellom. De hadde utenlandsk utseende, men ikke pakistanere eller afrikanere.
jeg hadde et kamera til ca. 30.000 rundt skuldrene, dette klarte jeg å holde i mitt eie, det virket som det de ville ha mest var iphonen. På et tidspunkt ble jeg dratt ned i bakken, og det siste jeg husker er at en fyr tar løpefart og sparker meg i tinningen mens jeg ligger nede. Heldigvis stoppet en taxi og fikk ringt politiet.

Jeg lyktes i å gjøre grei motstand med slag, dytt og klarte å holde en av dem igjen slik at han måtte rive seg ut av jakken for å komme løs. Politiet var raskt på stedet.

De tok ikke lommebok, ur eller det nevnte kamera. Jeg har hatt flaks, kombinert med å ikke være det enkleste byttet å velge seg.

Har lest i avisene at dette har blitt hyppigere, og ønsker å advare alle her inne. Jeg er 190 høy, og trodde vel aldri man ville velge en som meg, selvom man var en liten gjeng.

Tror faktorene som gjorde at jeg ble overfalt var ; 1 kamera rundt skulderen 2 pratet i iphone/hadde iphone synlig.

Selv er jeg ikke engstelig for å gå ute alene etc etter dette, men ønsker å gjøre dere oppmerksomme på hendelsen, slik at man kan ta enkelte forhåndsregler.

Ha en god helg.

Oi. Skikkelig forferdelig å høre. Håper det etter omstendighetene går bra med deg.

Har du hørt noe så jævlig, spark i hodet er ikke til å spøke med, er det virkerlig blitt så trasig i hovedstaden. :mad:

Alt går helt bra med meg, litt sliten i kroppen bare, men glad for at det ikke ble brukt våpen osv.

Ville bare gjøre dere oppmerksomme på at slik aktivitet også kan forekomme på steder som frogner. Vil ikke at lignende hendelser skal skje andre.

Godt og høre at det tilsynelatende går bra med deg. Men trur du må forbrede deg på en aldri så liten etterreaksjon når ting får satt seg litt.
Håper du glir greit igjenom -la oss si fase 2.

Lykke til,samt varme tanker sendes fra Timebandit;)

Mvh
Timebandit

Det høres helt fryktelig ut, men bra at det du slapp unna med liv og lemmer i behold. Ganske patetiske folk som holder på slik.

Er glad jeg ikke bor i hovedstaden lengre, samtidig som det ikke burde være slik.

Godt du klarte å beholde kamera og klokke. Om du har installert iOS 5 på Iphonen din kan du spore telefonen på icloud.com.

Du får ha god bedring, går ofte alene i samme område, håper mitt søte yttre holder meg unna slikt som dette.

Edit: hmmm, satt i samenheng med denne tråden trodde jeg et øyeblikk at jeg hadde løsningen, men han kommer jo ikke før om 14 dager.

Har selv blitt overfalt og slått ned med ett balltre. Endte med 9 sting i hodet 1 cm over tinningen.
marius_head.jpg

Slikt som dette er IKKE noe å spøke med, og håper du har det bra etter forholdene.

Ha en fin lørdagskveld,

Marius

Forferdelig å høre. Dette viser jo at en kan aldri helgardere seg mot noe. Men en må jo bare plassere det i kategorien fryktelig uflaks. Spark mot tinningen, folk aner ikke hva de driver med. Det kan være fryktelig farlig!
Godt å høre at det tilsynelatende går bra med deg!

Leit å høre, men bra at det ikke gikk verre med deg.
Du er jo høyere enn meg når jeg står oppreist og du sitter på en vanlig stol, så disse gutta måtte ha veeeldig lyst på en ny telefon.

Om du hadde hatt Tyskerslegga fra Steinhart på armen kunne du nok tatt tre av dem på ett eneste svingslag. Kanskje du skal legge inn et bud:D

Telefonen er forsøkt sporet av politi via min mobile me konto, men de har nok skrudd den av rimelig kjapt.

jeg har hatt flaks, og er heldigvis ganske rasjonell. Dette har gått bra og skjer nok ikke igjen. Tilfeldighetenes spill er jo ganske så.. tilfleldige.

Takker likevel for god støtte, selvom dette var mer for å gjøre oppmerksomme på at slike ting skjer. og at synelige verdier kan gjøre deg til et mer ønsket offer enn en som ikke utstråler dette.

Vi ses på GTG snart. kansje jeg rekker enne ukens arrangementer, men jeg tviler. mye jobb.

Det var da helt for j-vligt å höre:( God bedring!!
Meldt det til voldsoffererstatning?

Det var virkelig ille å høre. Virker som du tar det greit nok, vær obs på potensielle ettervirkninger.

Pleier å føle meg trygg på Frogner, men problemet der er at de fleste har noe som er verdt å stjele og det gjør det for så vidt ikke så overraskende at det skjedde der. Har skjedd slikt på den siden av byen siden jeg var liten.

Dette er provoserende, prippa :evil:
Kjenner jeg blir forbanna!!!

Godt å høre det går bra med deg. Ønsker deg god bedring.

Meget trist å lese dette, prippa!
Men, godt det tross alt gikk så bra med deg - med tanke på hvor små marginer som kan skille utfallet av slik vold.

All mulig god bedring!

Huff & huff, dette var skumle og triste saker! Hell i uhell at du ikke ble alvorlig skadet! Måtte de skyldige bli tatt :(

Leit å høre! :-? Håper det går bra med deg etterhvert, ønsker deg god bedring. Kan jeg få spørre om hvor på Frogner omtrent dette var? Jeg tråkker jo de samme gatene selv, og det gjør kjæresten min også :(

Det er så leit at folk er villig til å gå så langt for ganske små verdier. Det kunne gått så mye verre.

Godt de ikke fikk med seg mer enn mobilen.

Å bli angrepet slik på Frogner er ganske spesielt, høres mer ut som noe som skjer i mitt nabolag på Furuset. Slik du beskriver gjerningsmenne,, kan det ha vært en rumenerbande? Har inntrykk av at disse blir mer aggressive og desperate når det blir kaldere i været, og det blir vanskelig å bo ute eller i okkuperte boliger. Regner med at de da behøver kjappe cash for og dra hjem og leve gjennom vinteren i hjemlandet. Jobber mye ute i sentrum og leser jo avisene, har merket meg tendensen de par siste årene.

Hørte nettopp om en lignende historie på Torshov hvor en gjeng hadde overfalt noen, tatt lommebok, og virkelig skambanket til seg pin koden. Vedkommende ble også truet til å oppgi adr slik de kunne hevne seg om saken ble anmeldt. Luringe dro imidlertid rett til nærmeste minibank i en kiosk og ble filmet av overvåkningskamra.

Har litt mer info rundt saken på Torshov, men tar ikke det i plenum. Sender deg en PM prippa.

Igjen, bra du klarte deg..

Blir så inni h.... forbannet når jeg hører om overfall som dette, feige bedritne folk.

Godt det tross alt gikk bra med deg, håper du kommer raskt og smertefritt over dette. Take care.

Mvh
Braute.