Liten advarsel til sonens medlemmer

Er lei for å høre om dette, men glad for at det gikk (etter forholdene) bra.

Synes det er fint at du tar opp denne situasjonen "i offentlighet" til tross for at det sikkert kan være vanskelig.
Alle trenger vi en "reality-check" i ny og ne. Mange av oss går jo rundt med relativt store verdier på håndleddet.
Det er greit å bli påminnet at alle ikke er like vennligsinnet der ute.

Uansett, håper det går greit med deg.
 
Leit å høre om overfallet, føler med deg. Tøft gjort å ta opp kampen med 5 mann, de fikk vel litt mer motstand enn de regnet med.
 
Drøyt.
Godt å høre det gikk bra. Noen ganger skulle man ønske det kunne utstedes skuddpremie på slike.
 
Huff, dette var trist. Håper det går bra med deg og håper de svina blir tatt. Skjønner ikke at noen gidder å gjøre seg til kjeltringer for så lite.

God bedring til deg. :D
 
Jeg blir sint, men mest usigelig trist av å lese slikt. Trist på dine vegne som måtte oppleve noe slikt, og trist for at den geografisk og historisk unike tryggheten vi har hatt i denne utkanten av verden er i ferd med å irreversibelt forsvinne.

Jeg håper det går bra med deg og at hverken du eller kjæresten har fått ødelagt gleden av nabolaget.
 
Trist å høre, prippa!

Bra at det går godt med deg, omstendighetene tatt i betraktning :)
 
Det er for ille altså, trøsten får være at det kunne ha fått større konsekvenser.

Utrolig hva 5 karer gjør for en brukt IPhone. Desperate greier. Håper inderlig politiet får tak på de, selv om det er heller tvilsomt. God bedring Prippa!
 
Det er veldig hyggelig med deres støtte altså folkens, men jeg understreker at det går bra. Hjernerystelser har vi opplevd før og hodepine pleier som regel å forsvinne.

En venninde av dama er forsvarer i strafferett og har forsvart mange som har hatt lignende saker på seg. Hun har nå sagt opp jobben, og sier at de uansett blir tatt til slutt og som regel blir dømt for ca 20% av alle forholdene de har vært involvert i. Om ikke jakken og mobilen sørger for at de blir tatt, så blir de nok tatt snart likevel.

Jeg er bare glad for at de ikke bar våpen, og for at jeg ikke ligger på sykehus lam, eller med større hjerneskade enn den dere har opplevd at jeg hadde fra før. Faktisk føler jeg at jeg kansje heller har fått rista litt ting på plass nå.
 
..................
God Bedring!
.....
Har selv blitt ranet tre ganger på åpen gate i løpet av ti år med adresse i hovedstaden. Det synes jeg er tre ganger for mye. Synes det er veldig trist at man skal føle seg meg mindre trygg på gata i lille Oslo enn i storbyer som London, Madrid etc.. :evil:
 
Historier som dette samt de mange overfallsvoldtektene i det siste fyller meg med både sinne og tristhet. Det er ikke sånn Oslo skal være :(
 
Når jeg er ferdig utdannet skal jeg sette inn slike lømler bak lås og slå!

Dette vitner om at en kan gå tryggere med en PP enn med en Rolex ;)

Ble selv forsøkt ranet i sommer ved vaterlandsparken. En gikk forbi meg, men jeg hørte at han stoppet bak meg. En annen som kom gående forran meg tok opp pepperspray/forsvarsspray av lommen. Heldigvis er jeg spretten, så jeg kastet meg over den blå betongmuren og løp inn på bussterminalen.
God bedring Prippa!
 
Forferdelig.. Det er så små marginer mellom en hjernerystelse/hodepine og ett ødelagt liv i sånne situasjoner. Heldigvis gikk det rett vei for deg :)

En påminner om å aldri være naiv i lille Norge, særlig ikke Oslo!
 
Skummelt at slikt skjer helt tilfeldig og umotivert. Enda glad slikt ikke har kommet hitt jeg bor, men det kommer vel for en dag. Får håpe for dems del at de ikke velger meg!
 
Løfter denne da jeg idag har fått en gledelig nyhet. Politiet har fakket mannen jeg dro av jakken til, og som hadde sin egen mobil i innerlommen på denne jakken. han er nå vareteksfengslet men nekter all straffeskyld. DNA er tatt og skal matches opp mot dna funnet i jakken. Han blir sittende minst 4 uker, og om politiet kan knytte han til åstedet (Dna osv) så blir det rettsak.

All honnør til Oslopolitiet på måten de har fulgt meg opp og tatt tak i denne saken.
 
Gøy å høre. Man får jo gjerne et inntrykk av at slikt sjeldent blir oppklart.
 
Ja, nettopp derfor det er så viktig å formidle når politiet gjør en god jobb også:)

Crime does`nt pay:)