litt Rolex-kritikk

Artikkelen fra Walt Odets skapte jo endel bråk da den kom i sin tid.:)
Den ble diskutert her på TS for en tid tilbake. Her er tråden.
Det ble også opprettet en tråd på TZ med noen interessante påstander om hvorfor Rolex-kritikken ble publisert på gitt tidspunkt.

Men interessant lesing er det, som du sier.:D

Interessant. Det stemmer for så vidt bra med følelsen av at Rolex er fryktelig langt fra mest bang for buck, men gir samtidig så utrolig mye annen godfølelse. :confused::D

Artikkelen fra Walt Odets skapte jo endel bråk da den kom i sin tid.:)
Den ble diskutert her på TS for en tid tilbake. Her er tråden.
Det ble også opprettet en tråd på TZ med noen interessante påstander om hvorfor Rolex-kritikken ble publisert på gitt tidspunkt.

Men interessant lesing er det, som du sier.:D

Der var det mer interessant lesning :) Setter det litt i perspektiv. Æ vart uansett itj skræmt nej. Explorer må jeg ha.

Haha, ja det var vittig. En "anmelder" som kun går på utseende og personlig smak, og en som virkelig går inn i materien og viser hva man betaler for. Ingen store overaskelser, akkurat. Jo, forresten, at mange ilegger den første artikkkelen såpass mye vekt - og at ligeså mange bagatelliserer den siste...

Der var det mer interessant lesning :) Setter det litt i perspektiv. Æ vart uansett itj skræmt nej. Explorer må jeg ha.

Så enig, så enig.
Vurderer også 39mm mot 36mm, men faller oftere og oftere ned på den nye. Særlig etter å lest omtalen av den i WW eller WT for omlag et år siden.

Hvor tar du pengene fra, mann? ;)
Kjør på :D

Har egentlig ingen akkurat nå. Har du lyst på en Navitimer, en Alaska Project eller en Marathon? Eller en vintage Doxa eller chronostop? :confused::-o:idea::rolleyes::eek::roll::???::confused:

Så enig, så enig.
Vurderer også 39mm mot 36mm, men faller oftere og oftere ned på den nye. Særlig etter å lest omtalen av den i WW eller WT for omlag et år siden.

Jeg heller mot den gamle etter at jeg fikk DJ og har fått et nytt forhold til mindre klokker. Men det trenger jo ikke gjelde Explorer av den grunn. Skulle hatt en på lån :p

Har egentlig ingen akkurat nå. Har du lyst på en Navitimer, en Alaska Project eller en Marathon? Eller en vintage Doxa eller chronostop? :confused::-o:idea::rolleyes::eek::roll::???::confused:

Jeg heller mot den gamle etter at jeg fikk DJ og har fått et nytt forhold til mindre klokker. Men det trenger jo ikke gjelde Explorer av den grunn. Skulle hatt en på lån :p

Det vi trenger en en gtg med folk som har en drøss ulike modeller vi kan klå på. Eller kanskje ikke - det blir utlufting i boksen nå, skjønner jeg :D

Rolex-syken angriper hardt og plutselig :lo:

Explorer føles hakket større på hånden enn en datejust er min erfaring.
Jeg har hatt to stk 14270 og en 1601. Jeg er ikke i tvil om at jeg ville gått for 36 mm neste gang jeg skal ha en Explorer igjen. Og jeg har trestubber til håndledd.

Er enig i mye som The Prodigal Fool skriver, dog kanskje ikke i så krasse ordlag. Men sliter med å bli komfortabel med den nye kasseformen blandt annet.

Nå gikk jo Explorer 36 mm fort inn og ut for mitt vedkommende. Har alltid tenkt at 36 mm er tingen, uten at jeg egentlig kan begrunne hvorfor. Er nok mye som er skjedd med oppfatningen av klokker på et år. Kanskje 39 mm er det rette for meg. Klokken er jo bare vakker.

Gå for 36mm. 39mm blir helt feil i forhold til størrelse på skive og visere. Faktisk ganske irriterende...

Dette er vel en fin tråd for å publisere dette bildet. 20 års forskjell, 1991-modell Explorer mot 2011-modell Explorer.

Jeg beholdt 39mm-en etter en nøye vurdering.

Rolex20.jpg

Flott bilde, ghaugen!:p

"Bigger is better" ?

...må innrømme at jeg faller oftere og oftere for litt mindre klokker enn tidligere. Kanskje på tide at "oversized-trenden" går mot slutten?

....av disse to så hadde ihvertfall ikke jeg vært i tvil....

39mm sitter bra på armen min og jeg liker den svært godt...
Men jeg klarer ikke å tilgi Rolex den minuttviseren...

Ser ikke helt "problemet" med skive/visere på den nye kontra den gamle. Bortsett fra den litt for korte minuttviseren er vel proporsjonene de samme. Eller?

Jeg har prøvd 36millimeteren til Mogens og den falt i smak på alle måter. Men ettersom jeg til daglig bruker og er komfortabel med 42-44mm har jeg en følelse av at jeg bør ha den nye.

Takk for illustrativt bilde. I tillegg til viserne er jo teksten annerledes og lume/ikke lume på 3/6/9. Til slutt har du proporsjonene mellom kasse og lenke siden de har samme lenkebredde (om ikke jeg er helt på jordet nå), så de er mer ulike visuelt enn man skulle tro ved første øyekast.