Loddet er kastet! Jeg blir Rolex eier!

Medlem
5. feb. 2012
Innlegg
11
Sted
Larvik
Hei godtfolk!

Takker for deres fantastiske innspill i min tidligere tråd Bluey - Harry eller dritfin?

Men nå - etter alvorlig mye studier om ny/brukt, innland/utland, Daytona eller Sub - og ikke minst, hvilken sub - har jeg ENDELIG kommet frem til HVA jeg kjøper. Og at jeg kjøper NÅ!

Valget falt ned på NY klokke, som skal kjøpes i butikk.

Valget av modell ble (trommevirvel) Sub - Hulken! Den er ikke så pimpa og harry som jeg egentlig er (derav forrige tråd om Blusey i gull/stål), men den er likevel ettpar hakk mer sparky enn sort/stål. Dermed håper jeg den er på lager, og at den fremdeles er å få med dato!

SÅ jeg skal kjøpe denne ny og jeg skal kjøpe denne hos Bjerke. Bjerke ok å handle med? - og er det håp om å få grini denne ned ettpar lapper når jeg står der med penger i hånden og tårer i øynene?
 
Hvorfor i himmelens navn har du låst deg på å kjøpe denne på Bjerke? :p

Lervik ur og Jørgensen er begge mottakelige for en diskusjon rundt pris. Bjerke er ikke og de vil gi deg en fin "gravering" på ene luggen som en bonus. En noe nedlatende holdning får du med på kjøpet.

Forøvrig et meget godt valg, Hulken er en fantastisk klokke!
 
Redigert:
Enig med forrige taler! Fantastisk klokke, men feil sted å handle den. Du får den billigere hos Jørgensen og Lervik. Og du slipper gravering.
 
Enig, så enig.

Min første Rolex kjøpte jeg hos Bjerke i 97, men pga hullete jeans og hjemmestrikket genser fikk jeg nesten ikke lov. Må forsåvidt presisere at jeg i ettertid kun har opplevd Bjerke som både profesjonelle og hyggelige. Rabatt opplever jeg nesten som umulig. Kanskje langsiktig korrekt for Bjerke som butikk og merkenavn, greit nok å utnytte markedsmakten de har, eller av andre gode strategiske valg - men for oss som har kunnskap fra TS er det dessverre ikke godt nok ift økonomi, dessverre.

Kjøpte nylig Rolex hos Jørgensen i Tromsø og fikk klokken levert kl 0830 dagen derpå. 10% TS rabatt (mulig noe varisjon i rabattnivå ift kundeforhold og modell).

Nesten så det er en fordel å distansehandle: Gjør alt fra pc-en og du får 12-14 timers deilig ventetid med på kjøpet. Shoppingrusen strekkes i tid. Går du i butikk så er det litt sånn: ok, ferdig, hva skal jeg nå gjøre.

Forøvrig et spenennde valg og på forhånd grattis med ny klokke:)
 
Redigert:
Går du i butikk så er det litt sånn: ok, ferdig, hva skal jeg nå gjøre.

Unboxe, så klart! ;)

Det skal for øvrig bemerkes at Hulken og dens bror i sort ikke er superlette å få tak i for AD'ene nå om dagen.

Hulken er et kjempebra valg. Bjerke er det ikke. Viser til tidligere innlegg om ulemper rundt det å handle med dem.

Ser at du oppgir Larvik som bosted. Du kan jo evt. ta en tur litt sørover og handle hos Saastad. Har bare hørt gode ting om dem også. Vil du absolutt ikke gjør det, kan jeg gi min sterkeste anbefaling i forhold til Lervik ur. (Mulig at jeg er noe inhabil i min anbefaling, i hvert fall i følge noen :p ).
 
Det er jo noe eget å handle en ny klokke fysisk i butikken da, etter min mening. Atle hos Bjerke synes jeg gir veldig god service (og er ikke helt fremmed for rabatt). Forøvrig har jeg også god erfaring med Lervik, men jeg hadde nok kjøpt min første dyre klokke 'over disk' :)
 
Hvorfor i himmelens navn har du låst deg på å kjøpe denne på Bjerke? :p

Lervik ur og Jørgensen er begge mottakelige for en diskusjon rundt pris. Bjerke er ikke og de vil gi deg en fin "gravering" på ene luggen som en bonus. En noe nedlatende holdning får du med på kjøpet.

Forøvrig et meget godt valg, Hulken er en fantastisk klokke!

Hør på CristianN :)
 
Meget bra valg, den nye subben gir en enorm kvalitetsfølelse (enten den er sort eller grønn.)
Gleder meg til forsettelsen med handel og unboxing.
 
Hei igjen folkens,

Grunnen til at jeg kjøper på Bjerke er egentlig veldig banal. Det er de som hadde den på lager, min gamle klokke har avgått ved døden, og da haster det.

Jeg må si at jeg ble mottatt som en konge, fikk servert utsøkt kaffe og hadde en lang god titt på et godt utvalg av klokker. Opplevde også at man stilte meg endel spørsmål for å befeste mitt valg av submariner. Jeg opplevde dette som veldig profesjonelt.

Det er sånn at jeg hadde kjøpt hos Saastad, dersom de hadde hatt denne på lager. Ringte dem her om dagen og de kom ikke til å få inn noen rolexer på flere uker...da eksluderte de seg. Ellers har de vært svært imøtekommende når jeg har vært der å kikket.

Ellers er jeg glad for mitt valg, gadd ikke prute - bruker man 60k på en høykvalitets mekanisk klokke, ødelegges smaken, hvertfall for mitt vedkommende, av en diskusjon som kan dreie seg om kanskje noen tusen.

Forresten en fantastisk support fra gutta her inne for oss newbies :)
 
Grattis :)

Fikk du en "pen" gravering på den ene lug'en med på kjøpet?
 
Gratulerer med avgjørelsen! :D Det viktigste her er ikke hvem du handlet hos, men AT du fikk handlet og fikk den opplevelsen DU satt pris på ved en handel av denne økonomiske størrelsen.
Noe av det som er positivt med folket her på sonen er nettopp det..de setter pris på opplevelsen rundt selve uret, og der har alle sine egne preferenser...noen liker et godt bruktkjøp, noen the AD treatment, mens noen setter nesten mer pris på jakten enn selve kjøpet;)

Grattis igjen!Husk bilder;)
 
Gratulerer med avgjørelsen! :D Det viktigste her er ikke hvem du handlet hos, men AT du fikk handlet og fikk den opplevelsen DU satt pris på ved en handel av denne økonomiske størrelsen.
Noe av det som er positivt med folket her på sonen er nettopp det..de setter pris på opplevelsen rundt selve uret, og der har alle sine egne preferenser...noen liker et godt bruktkjøp, noen the AD treatment, mens noen setter nesten mer pris på jakten enn selve kjøpet;)

Grattis igjen!Husk bilder;)

Veldig godt sagt!
 
Mtp hva jeg fant graveringer på sist jeg var innom av nye klokker tviler jeg dessverre på det...

Men kan være ekstremt smått om riktig mann har gjort jobben tror jeg.

Kan ikke se noe selv under min lys-lupe. Finnes det noen bilder av en slik gravyre? Tviler på at min er gravert da man skal gravere ekstremt smått dersom jeg ikke har sett den til nå.
 
......merkelig. Den bør være ganske enkel og finne:cool: Her er et eksempel.

bjerkegravyre.jpg
 
Ta et høyoppløslig bilde av baksiden så skal vi se om vi ikke kan finne det ;).

Mener å huske å ha sett disse "langs" baklokket på noen også... men på selve kassen.