Lommelykt

En stund siden (tror det var i 2007) jeg handlet batterier i bulk fra batteryspace.

Sakser fra BSpace: "4. For international customer who order lithium-ion/polymer/LiFePO4/LiMnNi/LiNiCoMn- Please do not choose USPS. Lithium batteries has to be shipped by Fedex."

Så det går sikkert greit å kjøpe nå også.

@csabko - om du skal kjøpe batterier blir jeg gjerne med å handler og deler frakten med deg. Trenger noen, eller mange.

Redigert av en moderator:
En stund siden (tror det var i 2007) jeg handlet batterier i bulk fra batteryspace.

Sakser fra BSpace: "4. For international customer who order lithium-ion/polymer/LiFePO4/LiMnNi/LiNiCoMn- Please do not choose USPS. Lithium batteries has to be shipped by Fedex."

Så det går sikkert greit å kjøpe nå også.

@csabko - om du skal kjøpe batterier blir jeg gjerne med å handler og deler frakten med deg. Trenger noen, eller mange.

Tusen takk, BRIO og Chalshus. Dette var super helpful (hva er "helpful" på norsk?). Da satser jeg på dette;
har ikke penger til hverken ny klokke eller til sparing, så da kan man vel like gjerne brenne opp pengene
på lommelykter man ikke trenger ;)

Dele en ordre høres bra ut, @Chalshus. Jeg gir beskjed når jeg vet hva jeg trenger og skal bestille.

Redigert av en moderator:
Grail ankommet!

Folkens, jeg gikk lei lommelykter omtrent like etter at jeg registrerte meg på candlepowerforums! (De andre _er_ enda særere!) Men før jeg gikk lei (lommelykter virker ikke å være like viktig her som i Vanuatu) klarte jeg å bestille noen Surefires og en grail.

Akkurat som TS-lesing antyder at PP er grailen, trenger man ikke frekventere candlepowerforum lenge for å skjønne at Don McLeish "McGizmo" lommelykter er tingen blant gutta boys der (neppe mange kvinner på det forumet). Idag ankom denne skjønnheten, sendt av stormuftien himself. En McGizmo AquaMule. Bilder "lånt" fra nettet (den i vannet er McLeish's eget:

Jeg skulle virkelig likt å vite hvordan denne funker... Skal visstnok være "programmerbar". Jeg savner også en lyspære i denne (er det virkelig den mikroskopiske lille dotten i den ene enden?). Sannsynligvis vil den også trives med noen batterier innabords ...

Men en nydelig titanskulptur å ha på kontoret, det skal den ha!

Har hengt en ny liten lykt på bilnøklene, en Fenix E05. Enkel og grei lykt, ikke mye større enn AAA-batteriet.

Redigert:
Hvilken Surefire lykt vil dere anbefale?

- opp til 2000kr
- mye lys
- opp til 15-20 cm lang
- sterk og robust

Kul tråd, jeg benytter meg mest av Fenix og Klarus.
Har hatt 4 lykter fra Fenix sin PD serie, nå sitter jeg med PD35 -(2014Edition). 960 lumen
Har som oftest 2 stykker tilgjengelig.. Siste fra Klarus var XT11.

Jeg er veldig opptatt at lyktene er taktiske, minst mulige i størrelsen som produserer mest lumen.
Lurer på om det kanskje skal bestilles ny Fenix PD35 (tactical edition) 1000 lumen. hmm..:rolleyes::)

• Liker
Reaksjoner: Hopalong
Brukte noen Fenix PD1D tror jeg de het på jobben tidligere. Fine lykter som lyste bra, men kvaliteten var ikke på topp. Etter noen måneder ute i regn og snø begynte de å fuske, gjengene irret, etc. Sikkert fint for samlere og amatører. Men det kan jo godt hende at kvaliteten har bedret seg siden jeg hadde dem. 2007-8. (Forøvrig kjøpte jeg meg en Lupine Piko hodelykt i 2010 og har ikke sett meg tilbake. Og så har man hendene frie. )

Surefire for eks holder hur lenge som helst. Har en M6 i skapet og en 6P som begge fungerer utmerket. M6 sluker riktignok batterier og er for stor, imho.

Lupine lager også meget gode produkter, men det er jo også kostbart.

TL Minimax. 1200 lumen. 145 gram og 9cm lang.

276_Piko_TL_1.jpg

• Liker
Reaksjoner: Hopalong