London calling!

Jaha. Takk for oppklaringen Krille! :D 400tusen pund er vel ikke akkurat den beste investeringen, da er det vel bedre å kjøpe en usedvanlig komplisert Patek, 5002P foreksempel...Den ligger vel på rundt det samme. Anyways..Moro at jeg ikke hadde hørt om merke engang! :D

Watch time hadde en lengre artikkel om Greubel Forsey for et par år siden. Et ganske kreativt brand med en quadruppel tourbillon som et av høydepunktene.

Ikke akkurat noe for hvermansen nei :roll:

Innehaveren av Narcus i Bond street som fører Greubel Forsey fortalte at det var lettere å selge klokker i den dyre ende (les opp mot 4 mill NOK) enn klokker til 80.000 NOK etter innslag av resesjonen.

De hadde godt over 15 ulike modeller med Turbillion i butikken

Greubel Forsey er vel noe av det råeste som tilbys i dag. Den råeste modellene har Quadruple Tourbillon = 4 asymetriske tourbillioner som jobber uavhengig av hverandre for å sikre presisjon. http://www.greubelforsey.com/QTD.asp

1963: Det har blitt sagt i mange år.. og det ser jammen ut til å bli slik også.. at de ekstremt kostbare urene er lettere å selge i tunge økonomiske tider.

I dag var jeg innom noen fine butikker i Monaco, og i en av dem kom en eldre, overvektig herre iført diverse gullsmykker inn og sa at han ville "take a look at the tourbillon". Mottakelsen var varm, men om det endte med noe kjøp vites ikke :)

uff, denne helgen drar vi til london

2 par, damene skal jo gjøre jenteting og kompisen min er mest glad i øl

tror jeg tar med meg 10 pund til taxi og lar lommeboka ligge på hotellet

god helg

God tur, ArthurF! Det ligger mye gratis glede tilgjengelig i Bond Street uansett :) Men det er jo artigst med kredittkort, da.

Nå bærer det snart til London igjen.. kun med det formål og kjøpe ny klokke :) Regner med at jeg stikker innom Watches Of Switzerland, butikkene i Bond st, Selfridges og Harrods. Jeg var innom disse butikkene for ikke lenge siden, men kun for og titte. Kom ikke så langt til og diskuterer pris. Så mitt spørsmål er:

Er det mulig og få noe rabatt hos disse, eller andre? Er det greit at jeg pruter litt? Noen triks på fremgangsmåte? :D

Jeg så på en IWC klokke i Spania en gang og de slo av 15% før jeg hadde åpnet kjeften.. er det også slik i London tro?

Har ingen erfaring med London sånn sett, men er vel altid lov/mulighet for å prøve å få prisen ned noe, er det ikke? Går jo stort sett fint her i Norge å få ned prisen med noen prosent. Så det bør vel ikke være umulig i London heller..?

M

Du kan sikkert prute litt, jeg har litt erfaring fra second hand sjapper i London. De er nok villige til 10% (men det hjelper jo lite når det er 25% overpriset). Dersom det ikke er en kjempepopulær/ny modell er det sikkert gode muligheter for litt pruting på nye ur også. Lettest er det kanskje å få med en ekstra rem eller noe slikt...

Pruting er nok ikke helt vanlig i de butikkene du nevner, men det er jo lov å prøve seg.

Happy hunting!

Takk for svar!

Det var som jeg tenkte, kan ikke ha store forhåpninger for rabatt i London!

Skal ihvertfall prøve og snike med meg en ekstra reim, eller satse på 10% avslag :) Ser ut til at det er lettere og prute jo lenger sør på kontinentet en kommer.. og da tenker jeg på sentral europa og det vi populært kaller syden! Kulturen for og prute er ikke like sterk i London har jeg følelsen av.

Kom tilbake fra London igår og endte opp med denne :D Tok et kjapt bilde med mobilen, kommer flere bilder etterhvert..

da164e11.jpg

Har sett meg ut Omega en stund nå og var innom samtlige Omega AD før jeg til slutt handlet hos en hyggelig kar på Brompton rd. (Watches of Switzerland) et steinkast fra Harrods! Den butikken kan absolutt anbefales!! Godt utvalg, til og med på Panerai..

Prøvde også Breitling Superocean Steelfish, (Sponon sin Steelfish er nydelig og gjorde meg veldig usikker før avreise :roll: ) men Planet Ocean satt best og har en fin størrelse :) Jeg kjøpte altså 42mm. Er veldig fornøyd og kommer til og ha denne lenge! Takk til Tidssonen for mange gode tips om London :mrgreen: Forøvrig et klokkemekka, særlig nå som kurset er ålreit!

Grattis med flott ur
Omega er aldri feil valg

Hvordan gikk det ellers med prutingen?

Takk for det! Omega er et trygt valg! Har hatt et par IWC'er tidligere, som ble solgt fort, men føler at jeg har truffet riktig nå :)

Ble ikke den store prutingen, men fikk ca 10% i rabatt. Med dagens kurs og priser i London er det ikke tvil på at det lønner seg og ta turen.

Vil spesielt trekke frem Watches of Switzerland i Bond St. og Brompton Rd. (der jeg kjøpte klokken til slutt) som hyggelige butikker med meget god service :) Var mye hyggeligere der fremfor de store kjøpesenterne som Harrods og Selfrigdes, der man omtrent kjøper over disk.. I Bond st. spretter de Champagne når du handler :)

Grattis! Nydelig ur!!

Jeg stikker en tur tilbake til London for januarshopping med min kjøre like over ferien, det er alltid hyggelig. Har ikke vært innfo Watches of S. på Brompton Rd., men der skal jeg ta meg en tur!

Grattis! Nydelig ur!!

Jeg stikker en tur tilbake til London for januarshopping med min kjøre like over ferien, det er alltid hyggelig. Har ikke vært innfo Watches of S. på Brompton Rd., men der skal jeg ta meg en tur!

Takk! Er veldig fornøyd med min første Omega, blir helt sikkert ikke den siste!

Anbefaler og ta turen innom Brompton Rd, og slå av en prat med selger Stuart Kerr :D

Auto skrev:
Prøvde også Breitling Superocean Steelfish, (Sponon sin Steelfish er nydelig og gjorde meg veldig usikker før avreise :roll: )

Du husker vel ikke tilfeldigvis prisen på steelfishen?