London calling!

Retail price er £1935. Men du kan trekke ifra ca. 10% på tax refund og eventuell litt rabatt.. da ender du på ca. kr 15.800,- 8)

Da er jeg tilbake etter enda en London-tur :D Tok meg en tur innom Watches of Switzerland i Brompton Rd, fin butikk og hyggelige folk det. Kikket på en WG Daytona med skiven jeg vurderer å bytte til på min SS, så bra ut.

Tok som alltid en tur innom Austin Kay on Strand, de har et ok utvalg og tidvis et litt mer spiselig prisnivå enn brukthaiene i Burlington Arcade. (Vannvittige priser på endel greier i London, skjønner ikke at de får solgt.) Kay hadde en 2009-mod TAG Heuer Monaco og en Tag Heuer Aquagraph, begge fristet litt. Men prisen på Monacoen var vel omtrent som nypris i UK minus VAT, og skjønte ikke helt utfyllingen av papirene. Aquagraphen var fornuftig priset, £895, men jeg glemte å spørre om boks og papirer. De har ellers endel riktig trivelige små militære vintage-ur på NATO, men dessverre ikke lenger Lemania monopusher chonoen med RAF-merkinger som jeg så på sist. Oh well :)

Burlington Arcade er uansett priser et mekka for å se ur man ellers bare kommer over på nettet, kan fint bruke noen timer der.

At jeg ble 24 timer forsinket på vei bort og at jeg ikke fikk bagasjen min før jeg kom tilbake til OSL skal jeg ikke nevne i denne tråden, det ble en fin tur uansett :roll: :D Fine folk, britene, men vinter har de ikke peil på.

Enig at bruktprisene i London var meget stive! Var innom både Burlington Arcade og Watches Of Switzerland og kikket på brukt, men ble bare med titten.. Videre i Bond St. var det ikke direkte billig!! Men utvalget er det ingenting og si på!

Reiser igjen til London om en drøy uke.. Og lurer på om noen her inne kan anbefale et par bra hotell sentral i London? Erfaringer/ tips tas imot med stor takk :)

Reiser igjen til London om en drøy uke.. Og lurer på om noen her inne kan anbefale et par bra hotell sentral i London? Erfaringer/ tips tas imot med stor takk :)

Bodde på Darlington Hyde Park sist, og valgte samme hotell nå i juli. Rolig gate, god frokost og store rom til å være London. Ikke billigst i byen, men send en forespørsel på mail så får du som regel et bedre tilbud enn standardraten.

Jeg vil gjerne få anbefale Hilton Tower. Nydelig hotell, samt utrolig fint område med promenade og gammel bydel. Samt den har en "executive lounge" ;)

Ellers har jeg også benyttet meg av Hilton Kensington. Rolig strøk, utenom de typiske turiststedene som Queensway og Bayswater. Londons største kjøpesenter Westfield et steinkast unna.

Bodde på Darlington Hyde Park sist, og valgte samme hotell nå i juli. Rolig gate, god frokost og store rom til å være London. Ikke billigst i byen, men send en forespørsel på mail så får du som regel et bedre tilbud enn standardraten.

+1.

Men bo på Miller's Residence om du vil ha en unik hotellopplevelse i London :D

Takk for mange gode tips :) Ble Hyde Park på meg. Skal prøve Millers Residence neste gang, så meget bra ut!

Dersom du liker en god biff så kan jeg anbefale Goodman. En resturant som ligger i Maddox street, 2 minutters gange fra Oxford Circus.

Et par ferske bilder fra London (beklager dårlig kvalitet) tatt i Burlington Arcade og Bond St. igår.. mye pent og se på!! :)

Et par IWC, de nye Aquatimer modellene ser litt bedre ut i virkeligheten.
DSC_0002.jpg

Vintage Rolex i Burlington Arcade.. mange av disse Rolexene må vel være overpriset!? Bla annet en Submariner fra mitt fødselsår til drøye 90 tusen.
DSC_0003.jpg

DSC_0004.jpg

Ble kun "window shopping" for min del!

Mitt beste tips for London er å sjekke TZUK i noen uker før tur. Privat bruktmarkedet er bra i England. Bruktbutikkene i London har generelt høye priser. Med min interesse for Omega måtte jeg innom Omega butikken i Bond Street og selvfølgelig den ofisielle Omega bruktbutikken like ved. Ingen priser i vinduet der - lignet mer et museum. Men jeg vet fra tidligere at prisene er langt høyere enn jeg vil betale.

Det som kanskje imponerte mest var en butikk litt utenfor sentrum. I White City.
Westfield shoppingcenter er nok Europas største kjøpesenter, og i delen som heter the Village, med klær, vesker og klokker i øvre prisklasse fant jeg den andre Omega butikken i London. Langt større, og bedre utvalg enn den i Bond Street. Ikke noe problem å kikke på andre klokker der heller;)

Jon

Min mest bizarre opplevelse noensinne (hva ur angår).

Er i skrivende stund i London. Har i den forbindelse gått litt rundt og tittet på vintage Rolex. Gud hjelpe meg for et utvalg. Har hatt flere Steve mcqueen og doublereds på armen. MEN, plutselig fikk jeg bare avsmak. Gud forby at jeg noen sinne skal bli lei av klokker, men det ble simpelthen for mye. Hver eneste lille bruktsjappe hadde jo en eller hundre forskjellige sjeldne klokker. Prisene var selvfølgelig helt kokos de også. Selv med godt prutningsmonn så ville jeg aldri ha gått på limpinnen. Gikk inn i en sjappe, prøvde en explorer II som skulle være fra 1978 eller deromkring. Lenken så helt ny ut. Allikevel forsøkte kvinnen bak disken å overbevise meg at dette var originallenken som fulgte uret. Den var så tight og fin at jeg plukket av meg min egen 5513 og forsøkte å forklare hva jeg mente med slark i lenken og greier, men hun argumenterte bare med at min egen klokke var mye mer brukt enn den hun hadde til salgs. Forsøkte å trekke opp uret manuelt, det gikk ikke. Da jeg ba henne forsøke, sto hun plutselig med hele kronen i den ene hånden og resten av klokken i den andre. Prislapp uten papirer men MED boks, 14 lakser - pund altså.

Gleder meg til å komme hjem til Norge og GTG hvor det i beste fall vil være et par redsub s.

Hadde forresten verdens kuleste taxisjåfør på vei hjem igjen til hotellet. Spottet raskt en daytona på armen hans, men han unnlot å kommentere det selv. Jeg fortalte bare om at jeg var interessert i klokker og han begynte å snakke i vei om sin fars doublered seadweller og at hans kamerat nå hadde en daytona paul newman til salgs. Hadde peil som bare det altså. Nevnte Comex bare for moro skyld og jaggu hadde ikke han en bekjent som hadde det også. For en by.

Gleder meg til å komme hjem og hente min nye Omega jeg. Sparingen til the holy grail fortsetter. Innkjøp begrenset seg til en bok om kompliserte rotfyllinger (og vips, der har jeg for første gang tuchet innom hva jeg driver med :) ).

PS! Ser på bildet noen poster over - Auto sin - at steve mqqueen og noen av de andre urene står nøyaktig samme sted i vinduet i Burlington Arcade som den gjorde i dag og den posten er omtrent et år gammel.