Longines Master Retrograde Moonphase

Min er hvit og jeg er fornøyd med den. Den sorte virket for rotete. Dessuten er den hvite 44 mm mens den sorte er 40/41 mm.

Men du burde prøvd uret på armen før du kjøper. 44 mm er ganske heftig hvis du har smale lanker ;)

Hvis du handler så send meg en PM. Det er et par ting som ikke står i brukermanualen men som kan være lurt å vite.

Frode.

Jeg hadde gått for den hvite skiven
:)

+1
Selv om jeg digger den svarte på bilde så tror jeg at jeg hadde gått lei etter en kort stund. Samt den hvite er jo mer klassisk. Bare min lille mening;)
Hvit er mer klassisk ja. Enig der.

Helt klart hvit skive, synes detaljene kommer bedre frem.
Pga detaljene jeg også heller mot hvit. De blir viserne gjør det hele komplett. :)

Jeg likte den svarte best!
Min første tanke, men jeg heller nå mot hvit. Takk for meningen. :)

Her likte jeg hvit skive best! Syns månefasevinduet så bedre ut mot den.

Jeg pleier å gå for hvit, men på en såpass "travel" skive synes jeg faktisk sort kanskje var hakket bedre. Den blir litt mer diskret av det.
Kan ha noe med det at den sorte er 41 mm....

Lys - utan tvil. Lukke til med valget:)
:) Takk!

Jeg ville valgt lys skive. :D
Lykke til. :D
:) Takk!

lys skive ja! som nevnt mye mer klassisk.

Min er hvit og jeg er fornøyd med den. Den sorte virket for rotete. Dessuten er den hvite 44 mm mens den sorte er 40/41 mm.

Men du burde prøvd uret på armen før du kjøper. 44 mm er ganske heftig hvis du har smale lanker ;)

Hvis du handler så send meg en PM. Det er et par ting som ikke står i brukermanualen men som kan være lurt å vite.

Frode.

Takk for alle tilbakemeldinger! Det virker som mitt hopp fra sort til hvit har vært "riktig". :)

@Frode:
Stemmer dette med sort/hvit -> 41/44. Den blir for rotete i 41mm....
Jeg har prøvd en annen retrograde i 44 på armen. Den passet perfekt, selv om jeg har "små" håndledd.

Ang handel så er det avhengig av et par ting, men først og fremst om de klarer å få den inn i butikken innen jeg kommer frem i Finland. De har bestilt den for en stund siden i 44 hvit. I tillegg så la de inn en hastebestilling, så det kan være jeg rekker det. De la også inn en ekstra bestilling på en sort 44, men denne har de hatt på bestilling siden Basel 2012... (blir tydeligvis ikke produsert like mange av sort som hvit)
De har også gitt meg en meget hyggelig pris per e-post...

Skal sende deg en pm om det blir noe av dette ja. 14 dager igjen.
Du har helt lik i hvit 44mm?

Redigert av en moderator:
@gullet Hvis du bor i Bergen kan du få prøve min, riktignok uten månefase men str 44

@pondus
Takk for tilbudet, men det er akkurat den klokken der jeg allerede har prøvd på Galleriet.
Jeg likte den meget godt med hvit skive og 44mm, så tror det er den modellen (med månefase) jeg havner på. :)
Antar du er strålende fornøyd?

@pondus
Takk for tilbudet, men det er akkurat den klokken der jeg allerede har prøvd på Galleriet.
Jeg likte den meget godt med hvit skive og 44mm, så tror det er den modellen (med månefase) jeg havner på. :)
Antar du er strålende fornøyd?

Er fornøyd med den, men bruker den så altfor sjelden.... Så kan hende jeg må finne en ny eier til den med tid og stunder

Takk for tilbakemelding @Frode.
Jeg drar neste helg, men jeg har enda ikke fått tilbakemelding på om de har fått den modellen inn i butikken eller ei.
Sender deg en PM senere. :)

Etter mye frem og tilbake i hodet, slo jeg til på denne klokken.
Hvit skive med blå visere ble perfekt! Så takk for alle tilbakemeldingene jeg fikk i denne tråden.

Da jeg er utrolig utålmodig, blie det ikke mye unboxing på denne klokken.
Jeg legger isteden opp noen bilder av mine første dager med denne klokken.
Var en del å sette seg inn i med denne klokken, så jeg har litt å lese meg opp på, spesielt mtp det å stille inn månefasen.

Photo020613144224.jpg

Photo010613153537.jpg

Photo010613153513.jpg

Photo010613130322.jpg

Jeg er selvfølgelig MEGET fornøyd, og angrer ikke et sekund. Utrolig mye klokke for pengene. :)

Nydelig klokke! Gratulerer! Håper vi får se flere bilder av denne.
Takk! Kommer et par bilder til nå. Ikke de beste bildene på sonen, men de for holde foreløpig. :)

Grattis!
Denne var veldig flott!
Takk!

Gratulerer med vakkert ur!
Takk!

Gratulerer med fin Longines
Takk!

Der var den i hus ja :) Gratulerer så mye. Månefasen er forresten feil ;)

Frode.
Takk takk Frode. Ja, som jeg skrev i posten over så fikk jeg ikke stilt den av AD. MEN... Etter å ha lest instruksjonsboken, så fikk jeg stilt den hjemme. ;)

Gratulerer så mye. Etter at jeg så denne for første gang i fjor høst har dette vært ett ur jeg har likte veldig godt, synes sekundviseren er morsom når den hopper tilbake, kul detalj;) Samt alt det andre snasene på skiven.

Gratulerer så mye. Etter at jeg så denne for første gang i fjor høst har dette vært ett ur jeg har likte veldig godt, synes sekundviseren er morsom når den hopper tilbake, kul detalj;) Samt alt det andre snasene på skiven.

Takk @Wangensten !
Det er uten tvil en klokke med mye liv, selv om det ikke blir for mye.
De tidligere retrograde månefase modellene fra Longines har en (imo) alt for busy skive. Denne er akkurat passe. ;)
Ser ut som det er flere som har den formeningen også, for leveringstiden er lang på disse i motsetning til de eldre modellene som står i de fleste butikkvindu....
(AD jeg kjøpte hos har ventet siden Basel 2012 på den med sort skive, og siden jul 2012 ca på den jeg kjøpte.)