Lum-tec

Medlem
8. mars 2014
Sted
Oslo
Noen her inne med erfaring med LUM-TEC sine klokker? Vurderer Combat B18. Ser de får gode kritikker rundt om verdensveven, men vanskelig å vite når man ikke får sett dem. (Antar de ikke har AD i Norge. :p) Blant annet skal de ha fantastisk lume.

b18-orange-rs_zps657847ff.jpg

Har en Combat selv, en spes versjon laget til teamspeed.com, liker den veldig godt. Blir nok flere Lüm-tec klokker etterhvert. Fine beatere!

teamspeedwatchpreview2.jpg

Har to stykker, en V5
0E6896B2-73B7-415B-8C0C-6B961347F223.jpg

og en M25
25C51CDD-25A9-41C7-8318-9998082ACCD3-433-0000018D760590D4.jpg

Begge går godt innenfor COSC, justert i fem posisjoner fra LT. Kan absolutt anbefales :)
Meget god service, lumen er god og kvaliteten føles som $ 1.000.000 :)

@Vasbotten - skulle gjerne hatt den der med kronograf. Sendte en mail og spurte om de hadde noen kronografer fortsatt men det hadde de ikke. Combat i bronse med kronograf hadde vært drømmeklokken min akkurat nå. De fortalte meg riktignok at de hadde noen nye design på vei og at det kom til å komme flere kronografer, men de var fortsatt kun på konseptstadiet. Tror ikke jeg klarer vente så lenge. :p

@Jrm - Spesielt den V5 synes jeg ser ur-kul ut. Er hele skiven av lume? Nå hadde jeg vel egentlig bestemt meg for en med kasse i bronse, så da er M-serien aktuell også... Hmmm, ikke lett. :)

Redigert av en moderator:
@Hansur;
Jepp, full lume på skiven på V5. Skulle tro at den blir helt ekstrem med tanke på hvordan M25'n er men den er ikke "skrikende" på noe vis, bare rett inn fra sola :)
Har ikke den på akkurat nå men kan fikse fram et bilde i løpet av dagen :)

@Jrm

Grom V5! Har ikke sett mye til dette merket før, men ganske mange fete beaters! Likte godt den 600m serien! :)

b18-pvd-01_zps596cd49d.jpg

b18-pvd-03_zpsd1228a18.jpg
b18-000-rs.jpg

Bestilt, estimert ankomst torsdag. Sendte dem en mail i natt, fikk svar med en gang solen stod opp i statene og raske svar på hver mail utover dagen. Jeg lurte litt på om det var noen stållenker som ville passe, om de hadde deployment til lærremmen som følger med, vanlige forsendelse og VAT-spørsmål og litt pruting. Ben hos Lüm-Tec tok seg tid til å sette på stållenker og gi litt feedback på hva som passet. Ser litt sprøtt ut først med sort pvd, men han sier det ser overraskende bra ut live. Hva tror dere? Han sender den uansett med gratis, så ingen krise om det ikke blir helt match heller, da er det rett på med lær.

Redigert:
Grattis @Hansur, tror du kommer til å bli overrasket over byggekvalitet og god gange :)

Litt Lüm' før jobb :)

Veldig fornøyd akkurat nå. To seiko'er som jeg er veldig fornøyd med kom på onsdag, og nå denne pølserosinen som topper uka! :D

IMG_20140626_142942_1_zpsf28fa6d4.jpg

@Jrm : takk for titten i går. Kult å få sett M- og V-serien live. Har ikke trukket i avtrekkeren ennå, men det er bare fordi jeg ikke klarer å velge mellom sort og hvit skive, og ETA eller Miyota. :)

@Hansur

Jo, takk det samme :) Skjønner at du er litt i tenkeboksen men enkel løsning, bestill begge og en av dem setter du mesh på ;)
Synes B18 var så lekker at det ramler nok en sånn inn her om ikke lenge, selv kona ble gira :D

Oi oi, jeg har ikke våget å en gang nevne for dama at jeg vurderer ny Lum-tec, hehe. Synd de ikke har damemodeller :p Og begge kommer jeg nok ikke til å gå for denne runden, for det skal inn en Arc-tic også i løpet av sommeren, og så skal det settes av litt til FC Worldtimer. Fanken ikke lett å sy drømmer og økonomi sammen. :D
@petterhg : hvilken liker du best? Må innrømme at jeg fortsatt liker combaten. Den V'en var også dritkul, mens M'en ble litt for heftig for et smalt håndledd som mitt. Men utrolig kvalitetsfølelse i den tungsten-kassa.

En liten oppdatering da det ramlet inn et par LT'er her ;)
fcc222eda82f3081dea46ce35c24eb21.jpg

En B18 til meg og en M66 til en fornøyd kone :)

Selv liker jeg best lenker. Pilot modeller er stilige og har et rent, passe rent, design. Ulempen er at det derfor uteblir spennende og (u)nyttige funksjoner! Selvmotsigende? Neida!
Hva annet er i boksen din?

Den hvite blir flashy og tøff. Har du ikke en slik, vil det gjøre seg! Hvis ikke vil nok allrounder bli piloten! En klassiker som du aldri går lei av. Litt safe valg, men når man skal legge mye penger i noe og tenke helhet go samlingen... Har du en slik allrounder... Den hvite har best Circus Faktor!!!

:cool:

En liten oppdatering da det ramlet inn et par LT'er her ;)
fcc222eda82f3081dea46ce35c24eb21.jpg

En B18 til meg og en M66 til en fornøyd kone :)

Flott samling du begynner få nå @Jrm. Jeg er fortsatt meget fornøyd med B18'en, og har nesten bestilt V5 flere ganger, men har hver gang bestemt meg for at jeg skal prøve litt andre merker istedetfor. Det er bare plass til noen få klokker i hjemmet og da syns jeg vel det er greit å prøve litt forskjellig, så har googlet og vært i butikker og prøvd i det siste. Endte med litt nettshopping: en seiko til (så pensjonerer jeg vel 'golden diver'en min), en Bulova Precisionist som jeg ettertid angrer litt på at jeg bestilte, og en Christopher Ward. Så får vi se om Lüm-tec blir aktuelt igjen senere. :)

Hvordan er forresten M66? 40mm? Kona fortsatt fornøyd? Driver og ser litt etter en klokkegave til dama, men vet hun helst bruker små nette typisk dameklokker..

Flott samling du begynner få nå @Jrm. Jeg er fortsatt meget fornøyd med B18'en, og har nesten bestilt V5 flere ganger, men har hver gang bestemt meg for at jeg skal prøve litt andre merker istedetfor. Det er bare plass til noen få klokker i hjemmet og da syns jeg vel det er greit å prøve litt forskjellig, så har googlet og vært i butikker og prøvd i det siste. Endte med litt nettshopping: en seiko til (så pensjonerer jeg vel 'golden diver'en min), en Bulova Precisionist som jeg ettertid angrer litt på at jeg bestilte, og en Christopher Ward. Så får vi se om Lüm-tec blir aktuelt igjen senere. :)

Hvordan er forresten M66? 40mm? Kona fortsatt fornøyd? Driver og ser litt etter en klokkegave til dama, men vet hun helst bruker små nette typisk dameklokker..

Takker :) Jo, synes LT overgår mange ganger dyrere klokker i kvalitetsfølelse, et lite merke som gir god følelse :)
Kona er superfornøyd, den er liten og "nett" ( i forhold til tungsten'en ) og har fått en del positive tilbakemeldinger. Den er relativt lett, nesten i titanland, og nesten like ripebestandig som tungsten. Enn så lenge har den lagt på 4 sekunder på halvannen uke, ikke verst det heller ;)
Livet er for kort til å bruke klokker som "alle" andre har så må jo ha noen, har ikke mer enn åtte-ni jeg har i rotasjon men er nok omtrent fullt her nå :)
Synes Bulova'n er ganske kul selv og hørt en del positivt om CW så har sikkert ikke trått feil der :) Men nok en gang, Lüm-Tec V-serie er helt SJEF ;)