Lunar Dust - Speedmaster GSOTM

Speedmaster er utvilsomt en av horologiens mest ikoniske klokke, og det finnes en myriade av forskjellige varrianter ...dette, må være en av de dessidert lekreste utgavene! Post nå for guds skyld en mengde bilder av den i dagens:) Gratulerer!
 
Det er ikke så ofte jeg ser bilder av en klokke her inne og føler det rene og skjære begjær. Det gjør jeg nå, for en klokke! Gratulerer!

(Og all eventuell redsel for keramiske kasser er jo bare en forsikringstegning unna. Hmm..)
 
Grise feit !
Hva koster et slikt vidunder ? er det rundt dark side eller er denne dyrere ?
 
Veldig hyggelig med så mye respons, det ser ut til at jeg kommer til å bruke en del tid her på forumet fremover - men det var vel det jeg visste da jeg endelig registrerte meg etter lang tids snoking - at det kan gå med en del tid her og at det blir kastet en del ved på bålet når det gjelder klokkeinteresse. Får begynne å spare inn både tid og penger på andre områder i livet. ;)

Det er ikke så ofte jeg ser bilder av en klokke her inne og føler det rene og skjære begjær. Det gjør jeg nå, for en klokke! Gratulerer!

(Og all eventuell redsel for keramiske kasser er jo bare en forsikringstegning unna. Hmm..)

Skal innrømmet at det første jeg gjorde var å tegne forsikring, men da fikk jeg en veldig god pris hos "banken". Det er riktignok ikke av redsel for at den skal knuse, men fordi de fleste reiseforsikringer har for dårlig dekning av enkeltgjenstander, og man vet jo aldri hva som skjer..
 
Grise feit !
Hva koster et slikt vidunder ? er det rundt dark side eller er denne dyrere ?

Opprinnelig ikke mye mer enn Dark Side, bare litt ekstra for platina-urskiven. De første reaksjonene på prisen var vel meget positive, slik jeg oppfattet det. Nå skal jeg innrømme at jeg ikke vet helt hva den koster nå, etter at Omega økte prisene for en ukes tid siden, men jeg fikk vite av en annen forhandler at listeprisen på denne ville øke med noe mer enn snittet for Omega i slutten av januar, og da økte vel prisene generelt med rundt 7%.

I tillegg leste jeg noen rykter om at det var noe som ikke var helt rett med prototypen som ble brukt ifm. den første listeprisen, og at løsningen var å bruke mer platina - slik at produksjonskostnaden ble høyere og klokken antakelig ville bli dyrere i 2015, men så leste jeg også veldig mye rart de siste ukene før jeg kjøpte, og mye av det for å forsvare kjøpet. :rolleyes:

Jeg så for øvrig klokken på flyplassen i Geneve for en uke siden, der var den veldig dyr nå (i Sveitserfranc)!! (Beklager dårlig mobilbilde og at speilbildet viser at jeg har på meg en annen klokke enn GSOTM, som jeg ikke turte å ta med siden forsikringen ikke var i boks for en uke siden. Det er en Seamaster Aqua Terra Co-Axial på Dark Stained-reim fra Hodinkee, hvis noen lurte på om de klarte å identifisere den ;) )