Lurt på finn.no

Kona/samboeren har vel fått nok straff i å faktisk å få barn med fyren..straff i seg selv..fra spøk til alvor..det er vel alltid to sider av en sak..vet jo ikke hva slags trøbbel fyren sliter med.men en tosk er han etter mitt syn da..sett fra det tråden her sier..men mulig fyren er i dyyp trøbbel med feil folk..ikke tålmodige ts medlemmer..hvem vet..
 
I en tidligere svindel på WUS har visst fått betalt inn et større beløp på paypalkonto i samboerens navn, såom hun er uskyldig kan vi vel bare spekulere i...

Jeg synes i hvertfall det er merkelig.
 
Blir ganske provosert av dette. Synes den svindlede i denne saken har vært veldig tålmodig og høflig - slik de aller fleste folk er - det er dessverre nettopp dette svindlere utnytter til fulle.

Men det at han har familie bør ikke være avgjørende for "straff" mener nå jeg. Forbrytere blir nå satt i fengsel selv om de har familie.

5000 er ille nok, pluss alt stresset den svindlede har hatt med denne saken.

Slik jeg ser det er det to alternativer:
Anmelde til politiet (uansett hva politiet sier, de kan ikke nekte å ta imot) og håpe på at han blir tvunget til å betale tilbake.
Eller ordne det selv. Og da ville jeg ikke valgt høflige sms - i alle fall ikke flere enn to - før jeg hadde blitt sintere :cool:
 
En politianmeldelse er på sin plass i mine øyne! Denne person har drevet ulovligheter fler enn en tilfeldig gang, er jo flere saker vi alt vet om, og det kan være enda fler! Så her bør politiet inn i bildet og se hva de kan gjøre med saken, så jeg ville i alle fall politianmeldt forholdet.. Driver man ulovligheter får man ta konsekvensene av det man gjør!!
 
Gratulerer, Tore Høgvold — Du er tildelt prisen Verdens mest tålmodige mann.
Vi burde alle vært like storsinnet som deg.

Når det er sagt: For en kødd denne Ronny-figuren er. Ser dere snakker om politianmeldelse. Jo, jo. Greit, men jeg er redd at det eneste som kommer ut av det er litt "hodekjør" for Ronny the pirate. Jeg tør nesten å vedde skap med klokker på at godeste Ronny ikke engang ville blitt innkalt til et avhør. Det er for smått, rett og slett. Politiet har verken ressurser eller vilje til å gripe tak i dette og få bukt med faenskapet.

Dette her er trolig bare toppen av isfjellet. Tenker på alle andre som har blitt lurt, men som ikke evner å se det selv, og som gliser like bredt hver morgen når de trekker på seg den uekte klokka si.
Jeg hørte nyss om en kar fra Fredrikstad som hadde tenkt å kjøpe inn store kvanta av kopiklokker fra Kina for å selge de som originale på Finn.

Personlig hadde jeg aldri våget tanken engang; det er langt mellom menn som Tore Høgvold; vi mennesker har en tendens til å miste hodet når vi blir lurt for adskillig mynt.
 
Jeg synes vi er for snille med Ronny. Folk som ham vil bare fortsette til de får en real wake-up-call. Jeg ville truet med å ringe mora hans hvis ikke han betalte tilbake innen en gitt tid.
 
Hei..

Hvor mange her bor fortsatt hjemme hos foreldrene sine???

Med tanke på den intelektuele mentaliteten som kommer frem i flere inlegg her...

Vel og merke akuratt denne tråden her..

Ok........... HAN ER EN TULLING OG EN BEDRAGER!!!

Nå har jeg sagt det jeg har på pekt elefanten i rommet.
 
Hei..

Hvor mange her bor fortsatt hjemme hos foreldrene sine???

Med tanke på den intelektuele mentaliteten som kommer frem i flere inlegg her...

Vel og merke akuratt denne tråden her..

Du må gjerne quote de innleggene du er uenig i før du kommer med nedrakkene kommentarer.
 
1+. Stavekontroll er heller ikke å forakte. Takt og tone er det jeg setter mest pris på her på TS. La oss fortsette å ha det slik.

Jeg har dysleksi....

Takk for at du på pekte det...

Fram til nå viste jeg ikke at det var et rettskrivnings forum..

Men tusen takk for at du informerte meg.. :)
 
Beklager jacek. Du bidrar ikke akurat til å bedre den intelektuelle mentaliteten her nå.


Når det er sagt så tror jeg at jeg er enig i det du ønsker å kommunisere.



Og det er ikke eventuelle skrivefeil jeg tenker da, de ser jeg lett forbi. Dysleksi er jeg godt vandt med fra familie, er imponert over at du klarer å være aktiv på en så skriftlig arena som et forum er. :)
 
Beklager jacek. Du bidrar ikke akurat til å bedre den intelektuelle mentaliteten her nå.


Når det er sagt så tror jeg at jeg er enig i det du ønsker å kommunisere.



Og det er ikke eventuelle skrivefeil jeg tenker da, de ser jeg lett forbi. Dysleksi er jeg godt vandt med fra familie, er imponert over at du klarer å være aktiv på en så skriftlig arena som et forum er. :)


ok :)

Det jeg mente med mitt inlegg var at jeg syns denne saken begynner og bli veldig tullete..

Vi er alle enige om at han er en bedrager og en svindler.. ja?

Men hva har alle andre rundt han med deg og gjøre. og familien og barna hans.. ?

Det at jeg spurte om mange bode hjemme var ment som at det var mye tullete oppslag rundt han.

Jeg tror vi skal holde fokus og fakta...

P.s: Jeg har misforstått, mange har på pekt at jeg skriver feil over lang tid så jeg tok den for mere en det kansje var ment som.
 
Det er da flere som har uttrykket den samme misnøyen som du uttrykker nå da. Så det er ikke en helt ny elefant i rommet dette her.
En del reaksjoner her som går litt langt, og mange som uttaler seg svært bombastisk. Enkelte er også over grensen for hva jeg syntes er greit. Men sånn som jeg kjenner de som uttaler seg så er det snakk om litt varm luft som må ut, og det kan jeg på sett og vis ha forståelse for. Selv om en del av kommentarene som har falt ikke akkurat har framstått som særlig intelligent eller overdrevent gjennomtenkt.

At denne personen har svindlet flere personer enn de vi kjenner til ser jeg selv som overhengende sannsynlig. Kanskje det er knyttet inn en viss frustrasjon hos flere her å vite at det er sannsynlig at det er flere offer dere ute og samtidig ikke ha mulighet til å varsle andre som eventuelt er lurt. Det at han en gang var en vel ansett medlem man stolte på her inne legger inn et snev av svik også. Begynner å bli en del store og sterke følelser inne i bildet da.

Egentlig så unnskylder jeg en del av reaksjonene med denne posten. Det betyr ikke at jeg er enig med alt som er sagt. Det jeg prøver å få fram er at jeg kan se, og forstå, hvor reaksjonene kommer fra.


Edit: etter å ha lest posten min en gang til ser jeg at jeg framstiller mine egne meninger litt skjevt i et forsøk på å forklare en del av reaksjonene. Om det skulle være noen tvil tar jeg sterk avstand fra de forslag om å ta saken i egne hender. Dette er en sak for politiet eller rettsvesenet.
 
Mange fantasifulle forslag til hva man skal gjøre i denne saken. Dessverre er det bare to ting man kan gjøre; anmelde saken til politiet, eller gå til privat søksmål. Husk at en politianmeldelse, uansett om han blir avhørt/dømt, alltid vil stå på rullebladet hans ved uttømmende vandel.

Enkeltes forslag om å "ta ham", henge ham ut i lokalsamfunnet, tyste til arbeidsgiveren/familien hans, er IMHO helt tullete. Skjerpings folkens!
 
Jeg skjønner at dette er et sårt tema for alle her inne. Her har vi å gjøre med en håpløs nisse av en svindler som tråkker på den lidenskapen vi alle deler.

Når det er sagt, konsekvensen av å oute Ronny Ronglan til familie, venner, kollegaer og hele bygda han kommer fra vil være fryktelig ødeleggende. Ikke bare for Ronny Ronglan, men også for samboer og ikke minst barn som går på skole, har venner og er fullstendig uskyldig opp i det hele.

Hvilke sanksjoner han skal få er ikke vår sak å bestemme. Saken bør politianmeldes, så får de avgjøre hvordan saken behandles videre.
 
Tror det er viktig å huske at alt som skrives her inne kun kan lastes den enkelte brukeren. Hadde jeg blitt lurt av denne personen skulle jeg gjort mitt for å ta igjen. Jeg er helt enig i at dette ikke er riktig, men jeg står inne for det fult og helt.

Det er skrevet mye tull i denne tråden, men mye klokt også. Mitt idoti tar jeg på min kappe.
 
Det er da flere som har uttrykket den samme misnøyen som du uttrykker nå da. Så det er ikke en helt ny elefant i rommet dette her.
En del reaksjoner her som går litt langt, og mange som uttaler seg svært bombastisk. Enkelte er også over grensen for hva jeg syntes er greit. Men sånn som jeg kjenner de som uttaler seg så er det snakk om litt varm luft som må ut, og det kan jeg på sett og vis ha forståelse for. Selv om en del av kommentarene som har falt ikke akkurat har framstått som særlig intelligent eller overdrevent gjennomtenkt.

At denne personen har svindlet flere personer enn de vi kjenner til ser jeg selv som overhengende sannsynlig. Kanskje det er knyttet inn en viss frustrasjon hos flere her å vite at det er sannsynlig at det er flere offer dere ute og samtidig ikke ha mulighet til å varsle andre som eventuelt er lurt. Det at han en gang var en vel ansett medlem man stolte på her inne legger inn et snev av svik også. Begynner å bli en del store og sterke følelser inne i bildet da.

Egentlig så unnskylder jeg en del av reaksjonene med denne posten. Det betyr ikke at jeg er enig med alt som er sagt. Det jeg prøver å få fram er at jeg kan se, og forstå, hvor reaksjonene kommer fra.



Hei...

Jeg er relativt ny på forumet her..

Det sitter en stor gruppe mennesker her som har langt bedere erfaring på forumet en meg og det er det ingen tvil om. Det jeg ser og forstår er at mange er fustrerte av forskjellige grunner, alt fra at dem muligens har blitt utsatt for noe lignende eller forsøk på det. Muligens noen av dems venner eller bekjente har vært i en lignende situasjon.

Jeg sier meg enig deg om at det sikkert kan ha vært noen som har ønsket og blåse ut litt varmluft. Eller at noen har tatt seg en for mye og snakker mere fra leveren en fra hjerte. :) Det som jeg er litt bekymret for er at en eller annen tar alvor ut av hva folk her har sagt, og kastet ut i fustrasjon.

Og en eller annen faktisk finner på og kjøre noe dumt. Som kan ha veldig store konsekvenser for vedkommende som etter mitt vitende er en uerlig person. Det som er min bekymring er ikke en ungkar som har levd over ende for andres penger. men en familie man som har oppført seg som et tulling. min bekymring er rettet KUN mot vedkommendes barn og kone. Som etter det jeg kan se ikke har noe annet med denne saken og gjøre en at dem bor med han og at denne mannen er et familie medlem.

Jeg har også forståelse for at denne Ronny har vært et medlem av dette forumet mye lengere en det jeg er og mange her har sett på han som en av gutta om jeg kan kalde det eller værtfall en som har hat en viss sosial omgang med tilit her på forumet. Dette vil som du sier også ha en annen innvirkning på folk som har stolt på og hat et forhold til han her på TS.

Jeg er heler ikke perfekt og sier muligens ting uten og tenke gjenom dem like godt som jeg burde. noen ganger men vi alle har sagt eller gjort noe vi ikke burde gjort.

håper dette forklarer litt av hva jeg tenker om denne saken.

p.s: Se bort fra skrive feil :)
 
Det er vel på tide å kjøle seg ned for en del personer her.

Hva som skal gjøres er vel helt opp til de personer som er svindlet av vedkommende.
Det er bare de som sitter med all fakta.

De personer her inne som vil ta knekken på andre mennesker ved å kontakte venner, arbeidsgiver, skole til barn osv
har jeg ingen som helst respekt for.

Her er det snakk om noen tusenlapper, ikke vold, misbruk eller mord.
 
Hei...

.....

min bekymring er rettet KUN mot vedkommendes barn og kone. Som etter det jeg kan se ikke har noe annet med denne saken og gjøre en at dem bor med han og at denne mannen er et familie medlem.

....

håper dette forklarer litt av hva jeg tenker om denne saken.

p.s: Se bort fra skrive feil :)

Vi er veldig enige, jacek. :)
Har lagt til følgende (se under) i posten min for å presisere litt hva som er mitt syn.

Edit: etter å ha lest posten min en gang til ser jeg at jeg framstiller mine egne meninger litt skjevt i et forsøk på å forklare en del av reaksjonene. Om det skulle være noen tvil tar jeg sterk avstand fra de forslag om å ta saken i egne hender. Dette er en sak for politiet eller rettsvesenet.

Hans familie er like uskyldige i denne saken som de han har lurt. At de skal lide på grunn av hans handlinger og reaksjoner fra enkeltmennesker er totalt urimelig. Velger å tro at de forslag som er framsatt som medfører dette er frammet i et øyeblikks ubetenksomhet. Om dette ikke er tilfelle har vedkommende ingen stor stjerne hos meg.