Lurt på finn.no

Medlem
16. sep. 2011
Innlegg
0
Sted
Langhus
Hei folkens. Er litt frustrert over en handel jeg gjorde på finn.no for 3/4 år siden. Annonsen var litt misstenkelig uten tlf. nr. og adresse. Sendte svar på mail og fikk til slutt tak i personen via jobb tlf. Reagerte selvf. på dette, men personen (som jeg ikke vil navngi enda) forklarte dette ved at han hadde hatt innbrudd etter forrige salg og dermed valgte ikke og legge ut nærmere info. Etter nærmere kontakt fikk jeg navn og tlf nr. valgte og overføre 17.000 via PAYPAL for en Breitling Super Avenger. (pga. han begynte og tilbakebetale, valgte jeg og ikke klage til Paypal)
Da jeg mottok klokken, var det noe med kvaliteten på uret som "skurret", samt at serie nr. ikke semte på sertificat og ur. Valgte og gå til en urmaker som selger Breitling for å sjekke om det var noe hold i mine misstanker om at jeg hadde kjøpt en fake klokke. Noe han etter få minutter bekreftet. Papirerer og esker var ekte, men uret var nok en god etterligning. Tok selvfølgelig kontakt med selger og konfronterte han, fikk tilslutt kontakt. Etter mye frem og tilbake lovet han og tilbakebetale beløpet (minst 2000,- kr. i mnd). Her har det selfølgelig vært mye purring og andre beløp i mellomtiden, men han begynte i hvertfall og betale tilbake. Ble litt lettet og tenkete at dette var en ærlig fyr, men nå har utbetalingene stoppet. Ble etterhvert så utolmodig at jeg sjekket ut litt om tlf. på samme adresse samt til arbiedsgiver. Utbetalingene hadde uteblitt såpass lenge at jeg tok kontakt med damen som hadde samme adresse, hun skjønte ikke så mye av dette men hun fikk i hvertall vite hat typen skyldte meg endel kr. På kvelden ringte en "meget" opphisset kar opp til meg og la ut om at jeg hadde truet samboeren ol. (noe jeg ikke hadde gjort, var kun int. i og få kontakt med han). Regner med at hun ikke viste så mye om hans investerineger i klokker. Fikk beskjed om at dersom jeg maset, tok det bare lengere tid.
Men har lært en ting, kommer aldrig til og kjøpe klokke pr. post noen gang. Heretter skal jeg se og ta på uret.
Vet at personen er inne på dette foraet og håper han leser innlegget. Dersom han ikke gjør opp for seg, kommer jeg til og legge ut hele mail korrespodansen, evt. og offentliggjøre navn og brukernavn her inne.
 
Dette virker som en ny synsvinkel i en sak som har kommet frem tidligere her inne.

Du burde åpnet dispute på Paypal. Du skulle forlangt pengene tilbake med en gang og ikke godtatt en tilbakebetaling.

Har du anmeldt forholdet til politiet? Salg av kopivarer er vel en straffbar handling. Dette kanogså være et trumfkort for deg slik at du kan få tilbake pengene dine.
 
Huff, for en forferdelig opplevelse! Føler med deg! Men, det ble vell litt hell i uhell med at han faktisk har betalt litt tilbake. Tror ikke det skjer så ofte :) Håper det ordner seg og du får alle pengene tilbake, men jeg anbefaler deg å legge ut brukernavn under "bad guys" så vi andre her inne kan unngå å gå i samme felle.
 
Ajaj, meget kjedelig sak! Liker også dårlig at det er en person, som er medlem her inne, som er involvert:( Håper uansett dette ordner seg og at du får pengene dine tilbake!
 
Håper det et snakk om en person som har vært mye diskutert i det siste, så det ikke er to.
 
Svindel

Høgis, anbefaler deg følgende: Gi vedkommende en fornuftig frist for tilbakebetaling av beløpet og gi vedkommende en sjanse til å gjøre opp for seg. En hver sak har minst to sider og det er best om partene kommer til enighet uten å blande inn politiet. Hvis ikke dette går i orden - ta vare på all dokumentasjon og anmeld vedkommende til politiet. Sørg for å ta kopi av finn annonse, dokumentasjon fra urmaker og utskrift fra mailer dere imellom med avtaler. Hvis saken er som du framstiller denne, er dette ren svindel og du bør absolutt anmelde dette.

Sørg også for at han blir behørig notert under "Bad guys" så vi kan unngå framtidige problemer, send meg en PM hvis du vil ha råd i saken.
Mvh Tom
 
Kjedelig sak dette, eller mere enn kjedelig...... Jeg syntes det er like ille hvis han har solgt en fake
Breitling i "god tro" Det bør være selgers plikt og være sikker på at objektet er ekte, og en missmatch
mellom klokke og papirer bør være en mer en god indikasjon. Men jeg er enig med Tom, send selger en
PM før du identifiserer han. Lykke til.
 
Fysj for en kjip kar. Slike folk er nederst. Slike folk er knapt folk. Håper det ordner seg for deg og at du får det du mangler. Bare si hvem det er du.
 
Veldig leit, føler med deg her. :(

Speiler de andres anbefaling her med å legge ut brukernavn i "bad guys" tråden i første omgang.
 
Hyggelig og se at folk er enige med meg. Vurderte med en gang og gå til politiet, men siden han begynte og tilbakebetale vakgte jeg og vente. Tror det desverre det er lite hjelp fra det holdet uansett. Saken blir sikkert hnlagt i løpet av 14 dager. Vet i så fall ikke hva jeg skal gjøre med klokken og resten. Jeg vil ikke selge eller bruke en fake klokke, men kanskje ensken og div. har verdi for noen? Resultatet av hele handelen ble at den urmakeren jeg oppsøkte for og verifisere uret, hadde en finere utgave som jeg kjøpte (men da ble prisen det dobbelte :)
Uansett den mest nøyaktige klokken jeg noen gang har eid. Litt avhengig av bruk, snakker vi kun om 10-20 sek. på en mnd. Har aldrig vært borti mer nøyaktiig klokke som ikke har vær drevet av batteri.
 
Fool me once shame on you, fool me twice shame on me..:evil:

Jeg ville bad guys listet vedkommede om ikke jeg fikk full refusjon ASAP etter at urmakeren hadde sagt sitt.

SLASK!!

edit: Du kan også sende en PM til prippa for en "skjult" bad guys listing i SP.
 
Man skal ikke undervurdere hva politiet faktisk gjør; de får vanvittige mengder anmeldelser og fryktelig mange blir oppklart. Vi ser bare alltid masse i media om de som ikke blir oppklart, er ikke like spennende med overskrifter om at alt fungerer som det skal. Dessverre.

Ellers høres jo dette ut som en veldig kjedelig sak.
 
Hva syntes dere, Har jeg vært utolmodig og truende?
Her er ett lite utdrag av sms meldinger:

26, Aug 2011 10.44
Det skal litt til for og se forskjell, men kan nevne følgende. Bezel er løsere og fjærer litt når man trykker på den (på den uoriginale) og finishen på beezel er ikke så presis. Små hull der man løsner lenket er mindre og litt ujevne kanter. Lenket har noen stive ledd, datoen skifter ikke dag før kl 02-03.
Men kopien lurer nok de fleste.

26. aug. 2011 11.11
Jeg skal ta med faken til Bodø hos forhandleren. Skal sammenligne til detalj og tilegne meg nødvendig ekspertise for å unngå å kjøpe en fake igjen.

31. aug 2011 23.36
Hei! Sjekket saldo. Vi hadde en avtale på at du skulle overføre 3000,- 15/8 og senere lovet på fredag. Ser at du bare har overført 1000,- 29/8 og er litt skuffet. Regner med du da overfører minst 3000,- neste lønning, ellers vil dette ta alt for lang tid.
Har ikke tenkt på renter, men ettersom overføringene går så tregt syntes jeg det snart er på tide og vurdere det. Prov og lån 17.000 over ett halvt år uten sikkerhet og se hva totalsummen blir.

Mvh Tore

13. sept 2011 12.38
Hei igjen! Nå er det snart den 15. igjen og håper du overfører noen kroner på torsdag eller fredag. Setter pris på om du bekrefter hvilket beløp du får overført.
Salget av de andre klokkene går tydelighvis dårlig, eller?
Mvh Tore

13. sept 2011 12.55
Det skal jeg gjøre.
Mvh. Ronny

15. sept 2011 15.26
Blir det satt inn noen kr i dag?
Mvh Tore

16. sept 2011 20.50
Hei! Beklager maset, men du lovet og gi tilbakemelding vedr. overføring. Har ikke mottatt noen beskjed og er igjen litt skuffet
Har du klart og holde avtalen vår denne gang?
Hilsen Tore Høgvold

16 sept 2011 22.05
Er tidssonen.no et greit sted og utrykke missnøye på?

17 sept 2011 00.04
Hei. Beklager sen tilbakemelding. Jeg har overført 2000kr. Får muligens inn et par tusen etter helgen også som jeg da overfører til deg.
Mvh. Ronny

17 sept 2011 10.20
Takk for tilbakemelding ,
Beklager maset, men ønsker og bli ferdig med saken så snart som mulig.
Uansett om du ikke helt holder avtlen, setter jeg pris på at du overfører det du har mulighet til.
Mvh Tore H

16 okt 2011 08.49
Hei! Hvordan ligger du an denne mnd? Setter du over noen kr?

Mvh Tore H

17 okt 2011 09.53
Hei igjen! Du svarte ikke på meldingen jeg sendte i går. Overfører du noen kroner?
Mvh Tore H

17 okt 2011 14.50
Beklager. Ja de går over nå.

17 okt 2011 14.55
Det høres bra ut.

20 okt 2011 18.19
Hei! Sjekket kto. Hvorfor har du ikke holdt ord.?
Ikke en krone er overført. Hva skjer? Må si jeg er skuffet men ikke så overasket.
Hilsen Tore

21 okt 2011 15.43
Hei igjen! Du har ikke svart på den siste meldingen. Overfører du noen kroner som du lovet?
Hilsen Tore

21 okt 18.50
He Ja, jeg venter bare p overf ring fra paypal. Tar 2-3 dager.i.

26 okt 2011 16.50
Hei igjen. Så at det fremdeles ikke var kommet inn noen kr. Hvordan ligger du an?
Mvh Tore

26 okt 2011 17.10
Hei, jeg skal overføre etter jobb kl.22.

26 okt 211 17.15
Det hadde vært fint

28 okt 2011 18.29
Hvorfor har du ikke overført noen kroner enda.? Hadde vært greit og bli ferdig med denne saken.
Mvh Tore H

29 okt 2011 19.02
Hei.
Har overført 2000kr.
Sjekk konto i morgen.
Mvh.
Ronny


29 okt 2011 19.10
Takk skal du ha. Forsatt god helg.

15 nov 2011 08.41
Hei igjen! Da er det vel lønning igjen? Etter det jeg har sett så har du tilbakebetalt 12.000,- (3x2000 og 2 x3000) da gjenstår det 5000,-
Kommer du til og overføre noe i dag?
Mvh Tore H

15 nov 2011 20.53
Hei igjen! Savner svar på sms jeg sendte i morges.
Hilsen Tore H

15 nov 2011 22.03
Hei. Ja jeg betaler i morgen. Betaler de resterende 5.
Mvh
Ronny


15 nov 2011 22.06
Høres veldig bra ut, så snart de er inne på kto returnerer jeg klokken.
Mvh Tore

17 nov 2011 12.04
Hei igjen! Sender du meg en melding når du har overført restbeløpet?

Mvh Tore H

18 nov 2011 23.06
Hei igjen! Ser at du ikke har overført noe som du lovet. Håper du gjør det i løpet av helgen.
Mvh Tore

21 nov 2011 12.01
Hei! Syntes det har vært litt stille fra deg. Noe nytt om hva som skjer?
Mvh Tore

21 nov 2011 17.13
Hei igjen! Hvorfor svarer du ikke på mine meldinger? Er skuffet over at du ikke har overhold avtalen.
Hilsen

22 nov 2011 10.38
Tore H
Har du helt sluttet og svare på meldinger?
Kommer ikke til og gi meg så lett.
Hilsen Tore

23 nov 2011 10.30
Hei.
Beklager, men det har vært litt hektisk her med familieforøkelse. Lønna strakk ikke til, men jeg overførte fra paypal til banken min i går kveld, så i morgen kan jeg overføre resterende 5000kr.
Mvh. Ronny


24 nov 2011 17.58
Hei! Ser at du ikke har overført noe,. Har du bestemt deg for og ikke overføre noe mer?
Tore

24 nov 2011 19.21
Jeg skal selvfølgelig gjøre opp hele beløpet.

24 nov 2011 19.37
Det er bra, ble bare litt usikker etter tlf samtalen. Noen formening om beløp og når?
Forresten gratulerer med familieforøkelsen.

28 nov 2011 14.42
Hei igjen! Lurer bare på når du har tenkt til og overføre noen flere kr. Dersom du ikke klarer det i nær fremtid, så er det veldig greit om sier det også.
Mvh Tore

28 nov 2011 19.10
Hei! Har sendt deg noen meldinger du ikke har svart på. Hadde vært greit å ha noe og forholde seg til.
Tore

30 nov 2011 15.45
Hei igjen! Du sa at du skulle betale, hvorfor svarer du ikke på mine meldinger?
Tore

1 des 2010 10.17
Hei.
Betaling kommer.
Ronny.


1 des 2010 12.50
Høres bra ut.
Tore

8 des 2011 18.37
Hei! Kan ikke se at du har betalt noe enda. Lurer litt på hva som skjer.
Tore

11 des 2011 20.31
Det har vært stille fra deg. Du har sagt at du skal betale. Da lurer jeg igjen på når du har mulighet?
Tore

13 des 2011 13.41
Jaja................lurer jo fremdeles jeg da. Hadde vært greit å ha noe og forholde seg til.
Tore

15 des 2011 10.27
Begynner og lure på om du virkelig har trengt å gjøre opp for deg. Syntes det er dårlig at du ikke svarer meg.
Hilsen Tore

17 des 2011 23.05
Jeg begynner etterhvert og skjønne at du ikke kommer til og gjøre opp for deg. Den historien om tyveri og anonyminitet rundt annonsen din tror jeg lite på. Mulig du er blitt lurt og forsøkte og slippe tapet. Men det er i så fall første gang av 48 kjøp på finn.no at jeg er blitt svindlet. Synd at dette er fra en person som bor på et lite sted som Rognan.
Dersom jeg tar feil er det bare å svare (noe du ikke har gjort på en stund).
Håpet og trodde du var en erlig fyr........men har etterhvert begynt og tvile.
Hilsen Tore

18 des 2011 08.33
Om jeg hadde prøvd å svindle deg, så hadde jeg vel aldri kommet til å betalt tilbake pengene jeg har gjort. Jeg ble bare utrolig skuffet da du ringte kona og det som ble sagt. Pengene blir betalt når det passer, men betalt. Hver eneste krone. Inntil da kan du bare sende så mange meldinger du vil. En ting skal du bare vite: jo flere purringer med indirekte trusler og antakelser om at jeg er en svindler jo lengre utsetter jeg betalingen. Du bestemmer selv.

18 feb 2011 22.52
Hei atter en gang! Sist ba du meg ikke mase, noe jeg heller ikke har gjort. Det er snart 4 mnd siden du har overført noen kroner. Må bare vite om du virkelig står for det du har sagt, ????
Til info så har jeg hele loggen av sms ene
Hilsen Tore Høgvold




Noen som syntes jeg er truende?

Hilsen Tore Høgvold
 
Har jo brukt endel tid på dette, så hvorfor ikke. Hører jeg ikke noe i løpet av kort tid, så tar jeg en tur til politiet.
Er i hvertfall verd et forsøk.
 
Jeg blir så provosert. Tror jeg hadde tatt med noen kompiser på flyet nordover. Ronny Olsen (ronnanol) er en satans idiot. Scum. Low life.