Anders
Støttemedlem
- Medlem
- 18. jan. 2008
Nye prosessorer i både MBP og Air i vår/sommer: http://www.itavisen.no/862673/ny-macbook-air-i-juni
Rykter sier Mars, Sandy Bridge.
Har et lite håp om ny MBP i Liquid Metal samtidig som nye OS X kommer.
Se opp for sterke innvendinger og advasler i de kommende linjene.
Har du alt kjøpt, tenkt over det faktum at jeg er inngrodd, gammeldags, fanatisk og appåtil nykonvertert tilbake til windows før du lener deg tilbake med din nye air og gliser fett!
Sterke innvendinger og advarsler:
- Alle komponenter i airen er loddet på hovedkortet. Reperasjon og oppgrading av hardware er enten dyrt eller "umulig". Kanskje ikke så farlig når den er ny, jeg syntes prinsippet med at ting skal gå an å reparere på er viktig..
- Air er kjapp fordi den har en SSD hardisk. Det kan du få i Pro også. Problemet for begge er at OS X ikke støtter SSD skikkelig enda. Dermed blir SSDen tregere over tid.
- Air er knotete å skrive på (personlig mening)
- Air mangler DVD-drive. Ikke at det er så gale, jeg byttet min ut med en ekstra harddisk i proen jeg hadde.
- Når ble 13'' pro for mye å bære med seg? Den er liten og lett..
- Air kan ikke levers med matt skjerm. Blank skjerm+dokumentbehandlig på flyplass/møtelokaler med store vindusflater=en kjip opplevelse
Det var vel de jeg kom på i farten.
Jeg hadde, sikkert unødvendig å si, kjøpt en mbp 13''.
Apple har nok en plan, aner ikke (og vil ikke vite) om dette kan fixes med en oppdatering neste fredag eller om det er OS 11 som gjelder.
Rousp; mangelen på interesse for det du skriver er grunnen til at jeg bruker Mac i utgangspunktet
I en av artiklene jeg har lest ( http://www.anandtech.com/show/4205/the-macbook-pro-review-13-and-15-inch-2011-brings-sandy-bridge/6 og siden rett etter) kommer det frem at denne TRIM-støtten kun gjelder på Apples egne SSDer. Så når du skal sette inn din egen SSD ville jeg ikke vært like optimistisk.Edit:
Tok en google, viser seg at TRIM support er bygget inn i 10.6.6, som de nye macbook proene (og dermed min) kommer med. Da er det problemet lagt dødt!
15'' og 17'' leveres med matt skjerm som ekstrautstyr.
What? Den blanke er jo supernice
Hva ble det til Mogens? Hva kjøpte du?