Manglende pris på annonser på K/S

Medlem
10. juli 2012
Sted
Oslo
Ser det stadig dukker opp annonser på kjøp/salg forumet uten pris eller prisantydning. Ifølge reglene for kjøp/salg skal dette oppgis. Jeg har sendt noen pm til brukere som annonserer uten pris, men det virker som folk blir irriterte når de får påminnelse.

Det er utrolig irriterende med annonser uten pris. På noen objekter kan det forsvares, men majoriteten av klokkene som selges her vet man hva man forventer å få betalt for.

Og siden vi er inne på dette med pris, skulle man delt opp FS i over og under 5k? Det selges mye spennende her på forumet, men syntes ofte de forsvinner i mengden av Seikoer og andre rimligere klokker.

haha, "grassalt"... lenge siden eg har hørt det :)
Beklager at jeg ikke har skrevet pris i min annonse, men jeg er ikke intressert i rent salg. Skulle jeg ha skrevet det alikevel da? :confused:

haha, "grassalt"... lenge siden eg har hørt det :)
Beklager at jeg ikke har skrevet pris i min annonse, men jeg er ikke intressert i rent salg. Skulle jeg ha skrevet det alikevel da? :confused:

Ja. Du har vel en forventning om hva klokka di er verdt i et eventuelt bytte? Da er det prisen du setter som prisantydning :cool:

Kanskje admin bare skal slette annonsene som ikke er iht reglene for kjøp/salg. Det krever vel at vi rapporterer når vi kommer over det. Litt mye for de å følge med på alle annonsene. Så får vi en viss kvalitet/standard på annonsene.

Må vel være noen her på TS som har kapasitet til å hjelpe @Juice med å moderere K&S? Jeg er for 95% selvmoderering på hovedforumene, noe jeg føler det sånn ca. er nå, og som fungerer meget bra. Akkurat K&S-delen synes jeg derimot blir et bedre underfora med hakket mer moderasjon enn det som er per nå. Det vil bare føre til høyere kvalitet på annonsene

Redigert av en moderator:
Er enig at det hadde vært en god ide å dele opp tilsalgsdelen i klokker over/under en viss pris.

Kanskje det også kunne vært en mal som selger limer inn i salgsteksten og fyller ut, feks:

Merke:
Modell:
Årstall:
Diameter:
Boks/ papirer:
Service:
osv..
osv..
osv..

Da hadde det blitt meget oversiktelig, og man slipper kanskje å sende en pm til selger for å spørre om diverse spørsmål som lett hadde blitt avklart med en slik mal.

Må vel være noen her på TS som har kapasitet til å hjelpe @Juice med å moderere K&S? Jeg er for 95% selvmoderering på hovedforumene, noe jeg føler det sånn ca. er nå, og som fungerer meget bra. Akkurat K&S-delen synes jeg derimot blir et bedre underfora med hakket mer moderasjon enn det som er per nå. Det vil bare føre til høyere kvalitet på annonsene

Jeg rekker opp hånda @Juice - tilbringer alt for mye tid på KS :cool:

Jeg har ordnet min annonse, skal aldri skje igjen :cool:
Men til mitt forsvar, så er det ikke lett å sette pris på noe en har kjøpt billig, men som egentli er verdt mer.

Men thumbs up for å lage en mal som folk må fylle ut, det gjør ting mye lettere

Var det ikke Sponon aka @Thomas som fikk beskjed om å ta den moderatorjobben?
:p

Hvis @Juice mener at @andersmp har holdt sin sti ren, er edruelig og ellers er en grei kar, så er det vel bare å peise på.

PS: Og så var det dette med å fjerne prisen etter at klokken er solgt. Vet at det finnes minst to meninger om dette, men jeg finner det svært nyttig om prisen ikke fjernes. Det er ikke alle av oss som rusler rundt med bruktprislister i hodet ...

Å utnevne en moderator til er jo bare dumt. Det er erfaringsmessig den absolutt beste måten å sikre at folk forlater TS på.

Å utnevne en moderator til er jo bare dumt. Det er erfaringsmessig den absolutt beste måten å sikre at folk forlater TS på.

Er jo forskjell på hvordan det modereres da, jeg er for så mye selvmoderering som overhodet mulig, men samtidig som TS vokser og blir større kan en passende moderator sørge for høyere kvalitet på innholdet på K&S-sidene. Jeg skjønner absolutt hvor du kommer fra i forhold til at de fleste store utenlandske klokkefora blir moderert "ihjel"

At en eller annen har ansvaret for å sende en PM til vedkommende som ikke lager en skikkelig annonse vil neppe gjøre at forumet modereres ihjel.

Har vi til dags dato opplevd utidig moderering her på TS? Jeg har så vidt sett snurten av Juice som moderator, men de gangene har det vært både riktig og nødvendig.

Dette er ikke første gang det opprettes en tråd der spørsmålet stilles. For ikke å snakke om hvor mange ganger dette med annonsene har blitt nevnt i andre tråder.