Marius M's samling:)

Hei og takk for fine bilder! Hvilken klokke er din favoritt av Submariner og Sea-Dweller 16600?
Jeg ønsker å kjøpe en Rolex klassisk og er i tvil...

Hei og takk for fine ord, @HangLoose! :) Sea-Dweller er uten tvil min favoritt. Selv om de er ganske like, er de i virkeligheten svært forskjellige :) Jeg tror du kommer til å bli strålende fornøyd med SD. En submariner kan du alltids få tak i!

Hvilket årstall er Sea-Welleren din fra? Den var så fin og ny!
Ps: Vet du om lenken er mer matt i nyere tid enn de tidligere modellene - for meg kan det virke slik uten at jeg vet om det stemmer...:)?

Tusen takk! :) Jeg vil si den er i svært godt tilstand, utenom et lite hakk i safirgalsset klokken seks. Det er en 1995 modell med lugholes og tritium dial. Angående lenken i forhold til nyere tid er jeg litt usikker, men såvidt jeg vet har alle Sea-Dwellere børstet lenke.

Fin samling!

Tusen takk! :)
 
Redigert av en moderator:
Virkelig en flott trio dette @Marius M! Dette var kjekt å både lese igjennom og glo på, flotte bilder! Sea-Dweller er en helt utrolig kul klokke, jeg får på ny bekreftet at dette er en av favorittene mine fra Rolex. :)
 
Redigert av en moderator:
Sea-Dweller

Hei igjen Marius,

Hva betyr de to tingene du beskriver ved klokken? Vet du om det er det på en Sea-Dweller fra 2002? (Det er en slik jeg ser på nemlig).
 
Virkelig en flott trio dette @Marius M! Dette var kjekt å både lese igjennom og glo på, flotte bilder! Sea-Dweller er en helt utrolig kul klokke, jeg får på ny bekreftet at dette er en av favorittene mine fra Rolex. :)

@Kohe321:

Tusen takk! Godt å høre at du likte tråden:) Sea-Dwelleren er bare helt fantastisk. Den bringer forsatt frem et lite smil. Er veldig glad jeg flippet Submarineren til fordel for SD'en:D Jeg sier på ingen måte at submarineren er noe dårligere, men for meg er Sea-Dwelleren litt "mer", spesielt siden den også er fra fødselsåret mitt :)

Hei igjen Marius,

Hva betyr de to tingene du beskriver ved klokken? Vet du om det er det på en Sea-Dweller fra 2002? (Det er en slik jeg ser på nemlig).

@HangLoose:

Det er flere enn meg med langt mer kunnskap på dette feltet, men jeg skal prøve å forklare :)

Tritium er det selvlysende stoffet som blir påført visere og dial på klokken. Det som er spesielt med tritium er at det "dør" ut til slutt, og blir mer og mer gul/oransje med årene. Det utvikler seg noe vi kaller "patina". Tritium har blitt byttet ut med luminova på nyere rolexer. En SD fra 2002 har luminova. Det eneste dette betyr er at du vil ha en klokke som har god lume (altså selvlysende) mye lenger enn en tritium SD. Luminova vil heller ikke gulne på samme måte som en SD med tritium. Jeg synes det er sjarmerende at klokken utvikler patina over tid, men det hender at jeg savner lumen litt! :) Du ser dette enkelt ved å se på klokken seks. Om det står "Swiss T<25" har klokken tritium dial, om det står "Swiss Made" har den luminova.

Lugholes er det lille hullet du ser i i kassen, hvor lenken er festet. Dette er for å kunne sprette ut baretten som holder lenken fast mye enklere. Noen mener at det ikke ser bra ut, men for min del syns jeg at funksjonen overgår utseende. Spesielt siden jeg bytter til natorem relativt ofte.

En 2002-modell har lugholes. Løp og kjøp! :)
 
Redigert av en moderator:
Takk for gode forklaringer!

Wow! Må si du har god oversikt og forklaringsevne - tusen takk for info
 
Knalltøff trio! Har du noen planer fremover?

Tusen takk, @Alinoe! :)

Ja, det har jeg. Går å håper det skal dukke opp en Jaeger-LeCoultre Master Compressor Memovox på det norske bruktmarkedet. De dukker sjeldent opp dessverre, men egentlig er det helt greit akkurat nå, siden økonomien ikke strekker helt til før etter sommerferien. Så om du vet om en slik som kommer til salgs er det bare å gi lyd fra seg :D

En Rolex Explorer II med hvit skive hadde heller ikke vært feil, men førstenevnte er helt klart mest interessant :) Kanskje jeg skulle kjøpt en Explorer i mellomtiden?:cool::rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Gode alternativer der. Tid for noe på skinnrem nå, kanskje!

Men Polar er jo favorittklokka mi, så kan ikke krangle på den.
 
Se der, rettet den for deg @Marius M:p Ingenting å takke for...
Helt nydelig klokke den SD'en, en av mine favoritter.

Tusen takk:) Hehe! Faren er at jeg kanskje ikke vil kvitte meg med den når førstevalget dukker opp, @Wangensten!

Gode alternativer der. Tid for noe på skinnrem nå, kanskje!

Men Polar er jo favorittklokka mi, så kan ikke krangle på den.

Det er jeg enig i. Får bare håpe det dukker opp en :) Litt skeptisk til å handle fra bruktmarkedet i utlandet..
 
Redigert av en moderator:
Her er noen wristshots jeg er ganske fornøyd med fra de siste ukene :)

null_zpsa3db0322.jpg


null_zpsb7e6c0f5.jpg


null_zps776e688c.jpg
 
Veldig bra bilder, keep 'em coming! Stilig med vanndråpene på SDen :)
 
Tok en liten bildeserie av SD'en idag. Håper det er greit jeg deler:)

rD7UXtd.jpg


Må si jeg irriterer meg gal over at bezelen ikke var i register her. Så det nå i ettertid..

DA9MFTJ.jpg


8d8UjCT.jpg