Virkelig en flott trio dette
@Marius M! Dette var kjekt å både lese igjennom og glo på, flotte bilder! Sea-Dweller er en helt utrolig kul klokke, jeg får på ny bekreftet at dette er en av favorittene mine fra Rolex.
@Kohe321:
Tusen takk! Godt å høre at du likte tråden
Sea-Dwelleren er bare helt fantastisk. Den bringer forsatt frem et lite smil. Er veldig glad jeg flippet Submarineren til fordel for SD'en
Jeg sier på ingen måte at submarineren er noe dårligere, men for meg er Sea-Dwelleren litt "mer", spesielt siden den også er fra fødselsåret mitt
Hei igjen Marius,
Hva betyr de to tingene du beskriver ved klokken? Vet du om det er det på en Sea-Dweller fra 2002? (Det er en slik jeg ser på nemlig).
@HangLoose:
Det er flere enn meg med langt mer kunnskap på dette feltet, men jeg skal prøve å forklare
Tritium er det selvlysende stoffet som blir påført visere og dial på klokken. Det som er spesielt med tritium er at det "dør" ut til slutt, og blir mer og mer gul/oransje med årene. Det utvikler seg noe vi kaller "patina". Tritium har blitt byttet ut med luminova på nyere rolexer. En SD fra 2002 har luminova. Det eneste dette betyr er at du vil ha en klokke som har god lume (altså selvlysende) mye lenger enn en tritium SD. Luminova vil heller ikke gulne på samme måte som en SD med tritium. Jeg synes det er sjarmerende at klokken utvikler patina over tid, men det hender at jeg savner lumen litt!
Du ser dette enkelt ved å se på klokken seks. Om det står "Swiss T<25" har klokken tritium dial, om det står "Swiss Made" har den luminova.
Lugholes er det lille hullet du ser i i kassen, hvor lenken er festet. Dette er for å kunne sprette ut baretten som holder lenken fast mye enklere. Noen mener at det ikke ser bra ut, men for min del syns jeg at funksjonen overgår utseende. Spesielt siden jeg bytter til natorem relativt ofte.
En 2002-modell har lugholes. Løp og kjøp!