Marius M's samling:)

Medlem
24. juni 2012
Innlegg
2.320
Sted
Oslo
Hei kjære klokkevenner :)

Tenkte det var på tide med en liten oppdatering av galleritråden da det har kommet en ny klokke inn i bildet.

Kameraet mitt er ikke stort å skryte av. Et gammelt Sony et-eller-annet, men bildene er bedre enn iPhone-bilder.

Siden jeg ikke har så mange klokker, får jeg prøve å gjøre opp for det ved å legge ut mange bilder! :)

Here we go!:cool:

Raymond Weil Freelancer Automatic

Raymond Weil er en "ung" klokkeprodusent. Det familieeide selskapet ble stiftet i 1976 i Genève.

Diameter: 42mm
Høyde: 11 mm
Vanntetthet: 100 meter
Urverk: ETA 2824

Jeg kjøpte denne i februar 2012. Jeg solgte mopeden, og brukte alle pengene på min første klokke. Jeg vet ikke om det er noen som syns noe særlig om Raymond Weil her inne, men det var i alle fall denne som utløste min klokkeinteresse for fullt, og jeg digger den ;)

0s7xa.jpg


9cEx3.jpg


iWBSP.jpg


E8139C66-1A96-49E3-8EF5-7D1C5332F902-3616-000004DE73CB9431_zps061cf341.jpg


PFwSC.jpg


3Vv9B.jpg


Her er noen bilder av uret på skinn også:

null_zpsc8628aad.jpg


null_zps12c20ded.jpg


null_zpsed728dcd.jpg


Bibby Topaz Diver

Diameter: 42mm
Høyde: 15mm
Vanntetthet: 500 meter
Urverk: S.Epson

Denne klokken fikk jeg i gave av min far som jobber i rederibransjen. Den er litt spesiell. Den ble spesiallaget for mannskapet ombord dykkerskipet til Volstad Maritime, Bibby Topaz. Mer informasjon om denne finner du her.


XY20i.jpg


ni28z.jpg


1Us53.jpg


MKgCD.jpg


JJygn.jpg


Rolex Sea-Dweller 16600

Diameter: 40mm
Høyde: 14,5mm
Vanntetthet: 1220 meter
Urverk: Rolex In-house 3135 Self-Winding - 31 Jewels

Egentlig var jeg blid og fornøyd med submarineren, men som et resultat av svak av impulskontroll og muligheten for en "Birthyear-Rolex" slo jeg til.

Jeg digger den. De andre klokkene mine har knapt nok blitt brukt siden denne kom i mitt eie:cool:
Synes den sitter bedre på hånden enn submarineren, uten at jeg helt greier å forklare hvorfor, men den virker kanskje litt mer "chunky" på grunn av høyden.

Helt klart en klokke jeg aldri skal kvitte meg med. En soleklar keeper! ;)

qityy88.jpg


null_zps9aadfd8b.jpg


på RubberB:

null_zpsa81c91e7.jpg


null_zps0a25926e.jpg


null_zpsa3db0322.jpg


700B2C53-4E58-4997-9126-C12A7B3FCF1B-4934-0000076851F8453D_zpse959aac7.jpg


Panerai Luminor Marina 312

Diameter: 44mm
Tykkelse: 18mm
Vantetthet: 300 meter
Urverk: Panerai In-house P9000 - Self Winding - 28 Jewels

Dette var klokken jeg aldri skulle ha. Jeg kunne virkelig ikke forstå fascinasjonen for denne store, tykke og merkelige klumpen av en klokke. Den crown guarden så jo også helt på trynet ut. Nei, Panerai måtte være for særinger ;)

Etter noen måneder begynner preferansene sakte, men sikkert å forandre seg.. Etter @Entropy's feriebilder av sin 320 og @torode's 221 på lanken under nærmest hele Ålesunds-GTGen melder lysten på Pam seg. Jeg er glad jeg ikke skrev noe av det ovennevnte noe sted på sonen, for da måtte jeg ha spist ordene mine.. Så nå sitter jeg her da, med en stor Pam på armen og en rålekker (og jeg vil tørre å påstå sexy) Longines Legend Diver i RG fattigere. Men! Jeg er lykkelig:cool:

Over til uret: Jeg har blitt en skikkelig Paneristi i løpet av ukene sammen med min 312. For meg er dette rett og slett en herlig Pam. Det har alt jeg mener skal være på et ur fra denne produsenten. Sandwich dial, 1950-kasse, See-through-caseback til det nydelige In-house verket, tykke skinnremmer og en pen liten sekundviser:)

Noen bilder av skjønnheten:)













Til slutt noen familiebilder av samlingen gjennom tidene:



null_zps91cdf19a.jpg




Grunnen til at Bibby Topaz ikke er med på de siste bildene er fordi den er på utlån til en venn av meg.

Takk for at du tok deg tid til å lese gjennom :)
 
Redigert av en moderator:
Fine klokker og fine bilder. Spesielt Bibby Topaz'en var unik.
Ambisiøst å satse på sub før myndighetsalder. Er nok litt for seint for meg å klare noe sånt, men kanskje før jeg blir far? ;)
 
Fint trekløver du har der. Likte veldig godt skiven på RW. Ser ut som en skikkelig solid lenke også. Fin lås.

Ikke minst er det bra bilder. Takk for at du deler.
 
Flotte bilder! Selv om jeg likte skiven på RW holder jeg Submarineren som en klar favoritt.

EDIT: Skulle ønske jeg hadde solgt mopeden og kjøpt en Sub når jeg var på din alder.
 
Redigert:
Fine klokker og fine bilder. Spesielt Bibby Topaz'en var unik.
Ambisiøst å satse på sub før myndighetsalder. Er nok litt for seint for meg å klare noe sånt, men kanskje før jeg blir far? ;)

Tusen takk for det :) Det er fint å sette seg mål, fantastisk deilig når en oppnår målet:) Du får ha lykke til!
 
Fint trekløver du har der. Likte veldig godt skiven på RW. Ser ut som en skikkelig solid lenke også. Fin lås.

Ikke minst er det bra bilder. Takk for at du deler.

Takk for det:) Ja, RW'n er overraskende solid. Det er mye klokke for pengene.
 
Flotte bilder! Selv om jeg likte skiven på RW holder jeg Submarineren som en klar favoritt.

EDIT: Skulle ønske jeg hadde solgt mopeden og kjøpt en Sub når jeg var på din alder.

Takk takk! Hehe, Submarineren er nok min lille favoritt også.

Det er svært mange som synes jeg er helt på trynet når jeg bruker så mye penger på en klokke i denne alderen, men de færreste vet at en Sub ikke detter stort i verdi. I motsetning til bil, moped etc.
 
Kode:
Flott samling. :)

Som andre ha sagt er det imponerende med Sub før myndighetsalder. Fant du forresten ut om Bibby Topaz'en var Seiko eller Citizen?

Kjekt med positive tilbakemeldinger :)

Jeg åpnet baklokket, og leste av på urverket: "S.Epson".
Jeg får mange treff på google på Seiko Epson, så regner med det er et Seiko urverk.
 
Fin start med masse momentum forover.. Fortsetter du slik er du eier av patek lenge før 25:) åssen går sparinga? Seadwelleren er legendarisk!
 
Fin start med masse momentum forover.. Fortsetter du slik er du eier av patek lenge før 25:) åssen går sparinga? Seadwelleren er legendarisk!

Tusen takk for det, Timekeeper :)

Hehe, ja det hadde vært noe! Sparinga går sakte, men sikkert fremover, nå må bare det riktige uret dukke opp:cool:
 
Pen samling Marius! Jeg likte den RW'n, clean og elegant. Og SD, den er helrå, et fantastisk ur!
 
Favoritt

Hei og takk for fine bilder! Hvilken klokke er din favoritt av Submariner og Sea-Dweller 16600?
Jeg ønsker å kjøpe en Rolex klassisk og er i tvil...
 
Årstall

Hvilket årstall er Sea-Welleren din fra? Den var så fin og ny!
Ps: Vet du om lenken er mer matt i nyere tid enn de tidligere modellene - for meg kan det virke slik uten at jeg vet om det stemmer...:)?