Jeg slenger meg inn i rekken av nesegruse beundrere på dette prosjektet. Jeg er imponert over presisjonsarbeidet og venter spent på fortsettelsen og resultatet
Hei på deg, Matfjeld! Såpass underholdning hadde jeg ikke trodd jeg skulle få her inne! Dette var veldig morro for en gammel børsemaker! Kjenner meg godt igjen fra yngre år med panneklasking for hvorfor man ikke planla bedre osv Du har gått i lære hos bra folk, ikke mange steder folk lærer såpass maskinarbeid i dag! Alfa og Omega for slikt arbeid er oppspenning, oppspenning, oppspenning. Du gjør en bra jobb! Aluminium er såpass mykt at mange oppspenninger fort deformerer om man ikke gjør det rett. At du klarer deg gjennom hele prosjektet uten å måtte skrote deler synes jeg er morro å se! Har du fått fixet hullet der fresen knakk? Selv ville jeg frest ut til 6mm, satt i en plugg på presspassning med en dråpe superlim i bunn, borret og gjenget på nytt og frest de utvendige flatene til slutt. Stort kudos for idè, pågangsmot og gjennomføring! Men du har såpass peiling at jeg anbefaler å gå rett på rustfritt på neste prosjekt! Takk for inspirasjonen, jeg skal hjem og starte maskinparken!
Takk for krone-tipset, skal sjekke det ut.
Oppdatering!
Jeg må bare beklage den negative retningen dette prosjektet har tatt, jeg forventet å bli ferdig før skolen begynte igjen. Dette gjorde jeg dessverre ikke, derfor har jeg mindre tilgang til maskiner og jeg har mindre tid til overs.
Men, nå håper jeg at jeg har skjerpet meg nok til å ro dette i land. Jeg har "slitt" litt med en eBay selger som ikke leverte så ventetiden ble lenger enn selv jeg hadde forventet.
I går kom ihvertfall en pakke jeg har ventet på lenge. Skruer.
Dette er A2 M2x6 mm unbrako skruer. Og gjett hva? De passet!
Perfekt på plass i hullet i bezelen, både med tanke på diameter og høyde.
Her har jeg fått den ønske effekten at man skal kunne se skruene inn fra siden. Eneste som mangler nå er polering innvendig i hullene slik at det ikke blir så tåkete.
Her sammen med tunfisken. (som for øyeblikket er spring bar donor)
Takk for titten.
Utrolig flott dette her. En virkelig beater. Du kan foresten begynne å bygge "kasser" til folk slik at de endelig kan gå med urene sine utendørs. Inni en slik rugg ligger det meste trygt. Tar av meg hatten.
IMPONERENDE!!!!
Nå som klokka nesten er ferdig er det vel på tide å lære skredderfaget: http://www.tidssonen.no/forum/f8/gj%F8r-det-selv-reimer-13366/ ?