G
Guest571
Guest
Da var det på tide med del to, del en var på matfronten, i dag er vi over i klokkeverden.
Jeg har lenge gått med drømmen om å lage min egen klokke, dette har stoppet relativt fort da jeg ikke har hatt riktig utstyr for hånden. Nå er jeg så heldig å ha det gjennom sommeren, derfor har jeg i noen uker nå tegnet på en klokke.
Klokken bygger rundt ETA 6497 fra vårt kjære Inex lommeur. Selve designet har jeg ikke lyst til å røpe ennå, men her kommer det hvertfall noen bilder fra første dag av produksjon.
Som de våkne ser begynner vi med en aluminiumsbolt, altså, klokken er i aluminium.
Her følger bilder fra første delen av dreiejobben
Ettersom dreibenken ikke vil dreie en arc blir jeg nøtt til å lage konturen på oversiden av lugsene med fil.
Jeg vil også at klokken skal ligge godt på armen, derfor har jeg "curved lugs" slik at klokken vil legge seg rundt og ikke oppå armen
For de som synes dette ser ut som en kopp; det ordner seg
All maskineringen er nå ferdig fra den ene siden og den kan stikkes av
Ettersom denne fasongen er gjort for hånd er det ikke helt hundre mot designet
Dette var det jeg fikk gjort på kassen i dag.
Men hva er dette? En ny bit?
Ny maskin og ny bit. Her er får fantasien jobbe litt, hva skal dette bli?
WTF?
Prøver igjen...
Også lar vi denne delen ligge litt mens vi begynner på...
Ja, plexiglasset.
Her er grovmasineringen gjort og ting begynner å ta form.
Med litt magisk guffe får jeg prøve å se om jeg kan få det litt blankere.
Se der ja, litt blankere ble det. Fremdeles en del igjen.
Det var det jeg rakk for i dag. Venter en del skruer og smådeler fra eBay, så litt usikker når jeg er 100%, men dette er hvertfall en god start.
Og helt til slutt en måke med en makrell i munnen.
Jeg har lenge gått med drømmen om å lage min egen klokke, dette har stoppet relativt fort da jeg ikke har hatt riktig utstyr for hånden. Nå er jeg så heldig å ha det gjennom sommeren, derfor har jeg i noen uker nå tegnet på en klokke.
Klokken bygger rundt ETA 6497 fra vårt kjære Inex lommeur. Selve designet har jeg ikke lyst til å røpe ennå, men her kommer det hvertfall noen bilder fra første dag av produksjon.
Som de våkne ser begynner vi med en aluminiumsbolt, altså, klokken er i aluminium.
Her følger bilder fra første delen av dreiejobben
Ettersom dreibenken ikke vil dreie en arc blir jeg nøtt til å lage konturen på oversiden av lugsene med fil.
Jeg vil også at klokken skal ligge godt på armen, derfor har jeg "curved lugs" slik at klokken vil legge seg rundt og ikke oppå armen
For de som synes dette ser ut som en kopp; det ordner seg
All maskineringen er nå ferdig fra den ene siden og den kan stikkes av
Ettersom denne fasongen er gjort for hånd er det ikke helt hundre mot designet
Dette var det jeg fikk gjort på kassen i dag.
Men hva er dette? En ny bit?
Ny maskin og ny bit. Her er får fantasien jobbe litt, hva skal dette bli?
WTF?
Prøver igjen...
Også lar vi denne delen ligge litt mens vi begynner på...
Ja, plexiglasset.
Her er grovmasineringen gjort og ting begynner å ta form.
Med litt magisk guffe får jeg prøve å se om jeg kan få det litt blankere.
Se der ja, litt blankere ble det. Fremdeles en del igjen.
Det var det jeg rakk for i dag. Venter en del skruer og smådeler fra eBay, så litt usikker når jeg er 100%, men dette er hvertfall en god start.
Og helt til slutt en måke med en makrell i munnen.