Mathfjeld`s samling (09.07.10)

La den være som den er

Enig - la den være.....

Denne vil jeg gjerne se Mathfjeld....du tar den med på neste GTG?

Hilsen,

"han som egentlig ikke er så begeistret for Rolex, men som må legge seg langflat og innrømme at denne er grisekul":rolleyes:

:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:-dette var en utrolig merkelig smiley, forresten...

Sniker innom en liten hyldest til din siste tilvekst også her, da en 5513 med real patina er både sjeldent og ditto vakkert.
Ur med historien i behold er alltid hyggelig(ere) å eie.
Håper du finner deg godt til rette med denne - og at du ikke går altfor drastisk til verks med tanke på restaureringen.
Det eneste jeg ville gjort, er å forsikre meg om at den er så tight og fin som den bør være, og gjennom det gjort det som er forsvarlig for å beholde dens originalitet i størst mulig grad. Er det skade på noen av eksisterende deler, ville jeg byttet dette (men beholdt originaldelene).

Uansett vil uret gi deg stor glede - unikt som det er! :cool:

Flotte ur Mathfjeld! Liker at du er "Ja takk, begge deler" angående vintage og moderne. Det er en holdning vi deler.

Takk for fine ord og sang (Marius).

Nå fikk jeg akkurat brev i posten fra Fedex med stygge 6k å betale i moms for galskapen så det setter service planene litt på vent. Jeg har et forespørsel ute hos urmaker om å skaffe orginal plexi, enten orginal til denne modellen eller sea dweller plexi. Høyt er fint :)

Jeg er temlig sikker på at jeg skal lære meg å like denne klokken meget godt. Jeg er imponert over hvor godt den går til tross for alderen. OG at det er 30 år siden den var på service sist. Det er grovt regnet 30000 kr spart i service kostnader.

Litt på tampen så har det sneket seg en litt spesiell JLC inn på ønskelisten.