På tide med en liten introdusksjon
Hei, jeg har fulgt med her på forumet en god stund og har postet noen innlegg, men uten å introdusere meg.
Jeg har hatt klokke på armen så lenge jeg kan huske, men det er først de siste par årene at interessen for mekaniske ur har økt. Interessen og fasinasjonen for klokker øker i takt med at jeg ser på alle de nydelige urene som dere viser her og at jeg leser kunnskapsrike innlegg fra dere.
Gjennom oppveksten har jeg hatt diverse Casio og Seiko, og selvfølgelig en fargerik Swatch en gang på 80-tallet. Dessverre har jeg kastet disse klokkene etterhvert som de har vært "oppbrukt". Jeg tror fortsatt at jeg har en Casio med kalkulator liggende i en skuff, men har ikke sett den på noen år...
Min første skikkelige klokke kjøpte jeg for snart 10 år siden. Jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle feire ferdig utdannelse og min første ordentlige jobb med en gave til meg selv. Tilfeldigvis kom jeg over en pilotklokke fra Omega sin Museum Collection og endte opp med å kjøpe den. Det var ikke et veldig bevisst valg, men er veldig fornøyd med denne:
www.omegawatches.com/gents/specialities/museum/57005007
Min neste "investering" var en Speedmaster Day-Date som nå ligger til salgs på "kjøp og salg"-sidene. Selger denne fordi jeg nylig kjøpte en vintage Speedmaster Pro av samme årgang som meg selv, nemlig 1974. Som dere skjønner har jeg et godt øye til Omega. Jeg synes de har et flott og "rent" design, bra kvalitet og mye historie.
Har forresten også en Seiko Orange Monster som jeg også er veldig fornøyd med. Denne har til og med fått komplimenter fra flere av 4åringene i barnehagen og fra de voksne som jobber der!