Hvor har jeg vært hele tiden?
Mårn!
Registrerte meg i går, men har lest forumet og "modnet" i flere måneder.
Kort om meg selv: Jeg er 42 år, har samboer og en liten datter. Bor i Brumunddal. Er ingeniør og jobber som konstruktør i en av nabobyene. Er hobbysnekker, hobbymekaniker, hobbyskytter, hobbysyklist, hobbypadler mm. Og nå også dette.
Det begynte for noen måneder siden, da den batteridrevne "duppeditten" som bl.a sa meg når det var tid for lunsj og når det var leggetid for dattera vår osv, sårt trengte avløsning.
Som jeg pleier, når noe nytt skal erverves, så begynner letingen på internett. Her kom jeg over dette forumet og begynte å lese om disse mekaniske urene. Da først skjønte jeg det, det er jo slik klokke en ingeniør skal ha! Hvor har jeg vært??
Jeg ble revet med og kjøpte ganske snart, hold dere fast, en Parnis Portugese homage på ebay. Selv om den ikke er av de respekterte manufakturene så ser den utrolig bra ut og har en presisjon på +5 sek pr døgn.
Etterhvert ble det til at jeg ville ha noe mer "ordentlig" nylig kom det en brukt Speedmaster Automatic i posten. Jeg er kjempefornøyd. Det er slik at min samboer forbyr meg å stå å stirre på klokka, i hvert fall ute blant folk. Hun er redd folk skal oppfatte meg som tilbakestående!
Jeg har ingen stor samling, disse to også et lommeur. Jeg vil nok forsøke å holde beina noenlunde på bakken. (jeg har lest deres spådommer om hvor vannskelig det er, men jeg er jo tross alt hedmarking). Jeg merker at jeg har sansen for vintage, og har lyst på en vintage Omega eller Longines. Et langsiktig mål, som jeg skjønner flere har, er en Longines legend diver. Vi får se, "time vil show".