Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Takk takk :)
Ja, skal jeg ha rolex, må jeg refinansiere. Da det er dårlig med jazz og blues i samlinga :)

Heisann, Jørgen fra Bergen her. Jobber offshore og har interresse for klokker med sjel, det vil si mekaniske ur (selv om jeg har og bruker quartz ur fra tid til annen).

Håper å kunne lære mer om disse vidundermaskinene fra dere andre her inne, etter å ha lest litt her inne på forumet fra tid til annen så ser jeg at det er mange som er meget velinformert om det meste når det gjelder urverk.

Heisann, Jørgen fra Bergen her. Jobber offshore og har interresse for klokker med sjel, det vil si mekaniske ur (selv om jeg har og bruker quartz ur fra tid til annen).

Håper å kunne lære mer om disse vidundermaskinene fra dere andre her inne, etter å ha lest litt her inne på forumet fra tid til annen så ser jeg at det er mange som er meget velinformert om det meste når det gjelder urverk.

Velkommen skal du være!
Etter smørbrødlisten å dømme er du alt bitt av basillen og dermed fortapt for alltid!

Hehe, jeg har innsett for lenge siden at jeg er bitt av basillen og dermed evig fortapt... Men ikke det verste man kan bli fortapt i....
Så lite tid, og så mange klokker....

PS! Noen som kan tipse meg om hvordan jeg laster opp bilder?

Tenkte jeg også var nødt til å presentere meg. Har ikke sett mange postende kvinner (correct me if I'm wrong), men tenkte likevel at jeg måtte melde meg inn!

Jeg er en kvinne som bor i Oslo og jobber med rekruttering.
Etter å ha blitt dratt med inn i flere klokkeforretninger under samboerens klokkekjøp i sommerferien, har jeg havnet på klokkekjøret. Jeg har ikke brukt klokke siden jeg var liten jente, men nå har klokkeverdenen åpnet seg for meg. Det startet det med at jeg fant en fin Tag Heur Formula 1, men som ikke var den perfekte klokke. Under jakten på noe som tilfredstiller mine (alt for store) krav har jeg fått sansen for Rolex og planlegger kjøp av Date Just eller Exlorer I.

Er mildt sagt på klokkekjøret, og bruker ALT for mye tid på klokkesurfing - det er jo så mye nytt å lære! Lykken ble derfor stor da jeg oppdaget tidssonen, deres mange inspirerende tråder, gode svar og fine bilder.

Takk for oppmerksomheten:)

Hei Ingrid!

Mamma fikk en Explorer I ifjor høst og hun er strålende fornøyd! Rolex sitt mest alsidige ur i mine øyne :)
IMG_0902.jpg

Velkommen til Pondus72.:D
Hyggelig at du ankommer ferdig ødelagt, så slipper vi å få skylda for å ha påvirket deg.;)

Velkommen til Ingrid.:D
Noen jenter er det her inne, men ingen som er spesielt aktive.
Håper din samboer er like hekta på klokker. Ellers kan jul og bursdag bli en forvirrende og dyr opplevelse for ham...;)

Bra du kom Ingrid, så kan vi gutta spørre deg hvordan vi best mulig kan bortforklare disse halvsprø kjøpene til våre bedre halvdeler som blir så oppgitt over oss, selvom de har noen syke kjøpevaner selv. Og nekter å forstå våre argumenter:)

Velkommen Ingrid!
Vi er en mannsdominert gjeng, men det finnes noen damer blandt oss. Håper du blir den mest aktive av dem, tror ikke det skal være så vanskelig! ;)

Er det kun små herreur du interesserer deg for, eller er det dameur også? ( Rolex Explorer, vintage submariner og daytona ser fantastisk ut på damer! )

Takk for velkomsten!

prippa: Jeg har desverre alt for god forståelse for halvsprøe kjøp, men jeg skal gjøre mitt beste;)

rousp: Foreløpig har jeg faktisk falt mest for små herreur, og jeg har prøvd veeeldig mange klokker de siste ukene... Synes dameurene lett blir for små og med for mye dill, men blir veldig glad for tips:)

Hallo

Ja, da er det bare å innrømme at jeg også har havna på kjøret. Internett og Watch Time har ødelagt livet mitt. Lenge har jeg vært rotløs, men håper på å finne meg godt til rette her på TS. Har vært leser en god stund, og nå skal jeg også prøve å bidra litt. Litt om meg: Er en kar på 27 år, gift og bor i Oslo. Arvet et automatisk gullur etter min avdøde bestefar for noen år tilbake og etter det har interessen bare vokst. Jobber som musiker til daglig, det vil si at en grail av typen 100k betyr ca. skilsmisse og blåkors, men har etterhvert bygget opp en relativt lang liste av akkurat grails i denne prisklassen. Har derfor måttet ty til placebo, kunstig stimuli og metadon i form av en Tissot og senest en Seiko Diver. Nå er det snart på tide med noe nytt, og jeg kan se for meg at jeg må rykke opp en prisklasse denne gangen. Skrekk og gru. Uansett. Hallo!:p
FxCam_1314111677818.jpg

Edit: er også drivende entusiastisk når det kommer til god litteratur, vin og reality-tv. :)

@entusiastisk: Velkommen skal du være! Med slike bilder er det obligatorisk for deg å poste i dagens klokke tråden! ;)

@Ingrid: Det er faktisk veldig vanlig. Mange som syntes dameurene ofte blir i overkant pyntet og vel små. F.eks de nye pynteskivene til Rolex.. Du kan hvertfall trøste deg med at små herreur på damer ser skikkelig bra ut! Vi klokkeinteresserte blir hvertfall helt på tuppa! :D ;)

Enig. Små herreklokker ser mye bedre ut på damer enn de overpyntede miniatyrene som kalles dameklokker.

Ingrid, en Explorer er jo et utmerket valg. Vi gleder oss til unboxingen!

Velkommen skal du være entusiastisk. En Seiko diver er ikkeno å skimse av, inhouse verk og bang for the buck. Har selv en 007 på nato og er strålende fornøyd.
Ikke vær så oppsatt på pris, tenk heller keepers.

(lite tips, i forhold til kona osv.. en klokke til 100 k koster deg bare 800.- pr mnd om du har den i ti år og så gir den bort. En ti år gammel klokke får du nok solgt relativt lett om du kjøper riktig ur, så kostnaden blir snarere 400 pr mnd? Uansett.. hva går først, to flasker vin i måneden eller en grail? )

Velkommen til vanvidd:D