Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!

Jeg er en jente (i motsetning til 90% her) på 17 år som går andre året på VGS. Jeg har lenge fundert over hva jeg skal ønske meg til 18-års dagen min og har endelig kommet frem til svaret: en "skikkelig" klokke! Det er fortsatt et halvt år til den magiske dagen, men jeg tenker at det det bare er bra å være tidlig ute. Klokken skal jeg ønske meg av foreldrene mine, så det blir nok ingen klokke i månedslønn-sjiktet, dessverre. I den sammenheng så tenkte jeg at dette var det rette stedet å være medlem av for å få tips og råd om noe annet enn de forferdelige konstruksjonene fra Michael Kors og Marc Jacobs. Jeg har ingen ordentlige klokker fra før av, og pga. min unge alder og planer om en Mastergrad (noe som dessverre også fører til dårlig økonomi), kommer nok dette til å bli mitt eneste litt dyrere ur på endel år.

Jeg håper på å få hjelp og inspirasjon og at jeg til slutt blir noen kroner fattigere!

Mvh. Linda

Hei og velkommen skal du være!:D

Guri malla dette var hyggelig, jeg er da den andre jenta her inne.;)

Du har kommet til rett sted, for her inne vil du finne masse informasjon og kunnskapsrike folk. Arwen har dekket det meste så jeg skal ikke gjenta det, men tror helt sikkert at du vil trives her inne i vårt lille univers. :D

Morgengruffen min ble totalt borte. :cool:

Velkommen til Yallaboy - du har allerede noen klokker, men sann mine ord; du har flere - og dyrere, om 12 måneder:)

Spesielt ønsker jeg Cheshire velkommen! Kvinner, unge som gamle, er det behov for inne. Vi trenger noen til å holde oss litt i øra og nede på bakken iblant;)

Velkommen chesire! Høres fornuftig ut med en skikkelig klokke, det er nok på sikt billigere en annet rask også:)
Anbefaler deg å lage en tråd i startgropen der du gir litt mer i formasjon om bruksområde, ca prisleie og hva du liker pr. Idag.
Klokkeinteresse forandrer smak drastisk, og det man likte for fem år siden er ofte noe som ikke er like forlokkende idag.
Vi skal hjelpe deg skal du se:)

Velkommen til alle andre nye også:) likte spesielt omega sin presentasjon. Pusser du seriøst tenna i dusjen? :)

Fersking ankommet

Hei!
Jeg heter Morten Vinje og er hektet på klokker. Spesielt armbåndsur, men også andre tidsmaskiner. Dette har ikke vært en hobby så langt (og er heller ikke planlagt slik), men interessen for mekaniske urverk har vært der så lenge jeg kan huske. Jeg er som sagt veldig fersk (forstår jeg allerede etter bare å ha lest litt her inne), men står foran mitt første kjøp av et "high end" armbåndsur.

Født i 1965 og jobber med engineering i oljebransjen.

Juhu!

Der var Morten Vinje, jo. Det var en hyggelig overraskelse. :)

Jeg tipper at du en gang uttalte noe tilsvarende om for eksempel hjemmelading....

Hei, og takk for sist :)

Ja, jeg har vel sagt det også en gang i tiden. Jeg er nok hekta. Og som alle vet, tar vi menn våre valg basert på følelser - i etterkant bruker vi rasjonale for å forsvare dem...

Nytt medlem

Hei,

Har endelig fått summet meg til å opprette en profil etter et par uker med "lurking" på forumet.
Mye bra informasjon her inne, og har allerede både ledd og himlet godt med øynene - lover bra.

Jobber og bor i Oslo.

Har noen innledende spørsmål, men tar disse i riktig fora...

Velkommen til Morten Vinje og MRB!

Uansett planer eller mangel på sådanne - dere ender opp med flere enn to kostbare klokker i løpet av de neste 12 månedene. Sann mine ord:cool:

Heisann,

jeg har vært tidvis leser av forumet over ett par år, men nå har klokkeinteressen tatt seg opp igjen. Så da er det vel på tide å presentere seg selv.

Jeg er 25 år gammel fra Oslo, nyutdannet ingeniør som jobber i oljebransen. Dette fører forhåpentligvis til økonomi som gjør at jeg kan kjøpe meg noen finere ur:)

For øyeblikket har jeg følgende ur:

Hamilton Khaki X-Wind (Som jeg ønsker å selge)
Citizen dykkeur (som jeg faktisk har dykket med)
Et billig vintageur jeg kjøpte på ebay som viste seg å være kraftig remaket:) (er en post om det)

Jeg har skjønt at dette er stedet å henge for å få tips, samt å kunne kjøpe klokker. Så forhåpentligvis blir det noe av begge deler.

Jeg har også lyst til å lære mer om klokker og hva som er inni. Så etter å ha lest en del på forumet her skjønner jeg at det ikke er noe å utsette på kompetansen:)

Ellers er jeg interessert i motorsykler og har en Honda Shadow som jeg bygget om til en bobber. brom brom

Endelig har jeg registrert meg her inne. :)

Etter å ha fulgt med dette forumet en god stund har jeg endelig valgt å opprette en profil her inne. Jeg er en mann, på 45 med en lederjobb i det offentlige bosatt i Øst-Finnmark.

Jeg er interessert i familien og min datter på fire år, trening, historie, bøker, jobben min selvfølgelig, og kjenner på en stadig økende klokkeinteresse. Bortsett fra en del Quarts, et par lommeur etter min bestefar og en "Stowa Flieger" kan jeg ikke vise til særlig med klokkeerfaring/kompetanse. Men blir stadig inspirert av den positve tonen her inne på forumet

Jeg har lenge vurdert frem og tilbake om jeg skulle anskaffe en Omega Seamaster, eller et annet spennende merke. Men etter å ha besøkt denne siden har jeg slått det fra meg.Nå har jeg et klokkemål for 2013. Det blir nok enten en Rolex Submariner eller Explorer II. Det som tidlig for meg var litt "Kokkeharry" har blitt "The holy grail of 2013". ;)

Med vennlig hilsen
Tom

Velkommen Tom!

Du kommer til å forandre meniger du har hatt om ur, rimelig raskt her inne! he he!:D