Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei på dere!
Først må jeg si at jeg her inne føler meg litt som i sandkassa da jeg var liten, og måtte se på at de store gutta var mye tøffere og hadde mye kulere leker enn meg. Men spennede var det, for kanskje ble det min tur en dag.
Har vært medlem på forumet i en liten måned nå, så det er vel på tid med en presentasjon av meg selv,67 model, gift, golfer med matinteresse som elsker og reise. Klokker har aldri vært en altoverskyggende hobby, men interessen har vært der i 25 ish år. Min første klokke var en Rutina, husker den hadde grønn skive, dette var vel omtrent samtidig med at jeg begynte på skolen. Den ble etter en del år byttet ut med en Orient digitalklokke. Fra jeg var 17, og startet min bane som charterturist, og yndlingskunde for alle de "seriøse" klokkeselgerene på diverse strender. Dro med meg fake av alt mulig hjem til promperommet. Når jeg fyllte 30, var ønsket om en "ordentlig" klokke pressende. Så langt i livet var jeg det fortsatt som smykke jeg hadde sansen for klokker, og var uvitende om urverk(vet ikke stort i dag heller) og hvilke merker som var hva. Kjente selvfølgelig til de store navnene, men ut over det ikke spesielt bevandret.
Og for kr. 10.000,- ble denne min i `97
klokkene002.jpg

En Longines VHP Perpetual Calendar Conquest quarts ur.

Kona har etter dette i mange år måttet stoppe foran alt som er av urmakerforretninger, store som små, med dyre og billige merker. Har dog for lengst avsluttet mitt forhold til svartebørs og fake.
For et par år siden ble ønsket om noe nytt igjen pressende, og jeg begynte å sikle på denne.
iwc-ingenieur-4515_01_LRG.jpg

IWC Ingeniuer Mid-Size

Så på den som en pen klokke, som kunne passere som det, uten at noen nødvendigvis kunne se at den kostet over 30.000,-
Nå er ikke jeg en som uten og blunke kan legge 30 K på bordet uten å planlegge litt, siklingen vedvarte en stund, og Alf Lie i Oslo ble besøkt gjentatte ganger. Da jeg endelig var klar, var uret vekk.
Temaet ble glemt for en liten stund, og det var kanskje like greit. For i et retroperspektiv, så var det nok ikke den klokka jeg ville ha.
Etter dette, fikk jeg anldningen til å bruke ltt penger på en morgengave til min kone.
Denne var noe som hadde hengt ved henne i 10-15 år, etter at hun hadde sett en annonse med Cindy Crawford.
klokkene005.jpg

Omega Constelattion Double Eagle

Når det igjen ble min tur, så begynte drømmen om denne.
32110425002001.gif

Omega Speedmaster Broad Arrow

Nok en gang mange runder i klokkebutikken (les: urmakere over alt), det var ikke mange steder som hadde denne inne, slik at jeg kunne se og føle og prøve på håndleddet. Da jeg endelig fikk muligheten hos Kjell Larsen i Sandvika, klarte de søte jentene på tredje forsøket og overbevise meg om at dette kunne bli den rette klokken for meg.
ludvik036.jpg

Og som man kan se av at dette er et wrist-shot, så ble det slik.
Omega Seamaster Planet Ocean Chrongraph

I tillegg har har jeg også muligheten til å bruke den slik som dette.
493.jpg

Altså med rem.
Jeg er utrolig fornøyd med mitt valg (og all påvirkning utenfra),men det stopper ikke der, for i går, fikk jeg i posten denne
klokkene009.jpg

Kjøpt av et annet medlem her inne.
Og det viste meg at jeg ikke behøver å søke om utvidelse av boliglånet hver gang jeg ønsker meg noe pent på håndleddet.

Så får dere bare ha meg unnskyldt, jeg er ingen fotograf, som det fremgår av bildene.
Sannsynligheten for at jeg får sparken for å surfe på for arbeidsgiver uvesentlige nettsteder er nå blitt overhengende, for jeg har blitt hektet
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Veldig bra presentasjon Gundersen, og flotte klokker. Seamaster-kronografen er knall fin.
Ganske fersk her inne jeg også men sier velkommen likevel :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

34 år, mann (altså ikke ei reim, nicket tror jeg henspeilte på at jeg akkurat hadde kjøpt en rem på ebay da jeg meldte meg inn...) Fikk lyst på klokke i fjor sommer etter mange år uten, men merket at det holdt ikke med den ene... Nå har jeg lurket her en god stund, og besøkene (hit og til klokkene på finn.no) blir flere og flere. Jeg er bitt, sånn er det bare :)

I dag hadde jeg en veritabel møkkadag på jobb, stakk innom tidssonen og så en pen Orient på salgssidene. Den er på armen min som terapi nå, og jeg konkluderte med at det er på tide å bli litt aktiv her :)

Har ikke så mye spennende i skapet pr i dag (det festligste er en Seiko Premier SPB001J1 som jeg liker veldig godt), men mye jeg har lyst på. Jeg mistenker at min første "gjennomtenkte" klokke blir en Omega SMP 2255.80.00, eller kanskje en klassisk Speedmaster. Må ellers si at det har vært mye fint her på sidene i det siste, den Aquatimeren til Auto fikk det til å rykke i kjøpefingeren :) Har også oppdaget at jeg mot alle fordommer ikke bare liker Rolex, men til og med har en foreløpig favoritt som har islett av gull: GMT Master IIc i stål/gull.

Ser fram til å lære mer her.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Velkommen til dere nye !
Tidssonen har nå et mangfold av klokkeintresserte og kan sikkert bidra med mye kunnskap og mange gode råd.

Gundersen > Det der var en morsom presentasjon ! :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei hei.
Har "lurket" rundt her en stund nå, og lest til øyet blir stort og vått, og bankkortet krymper seg i frykt. Er en mann, 34 år ung, og i følge kona (ØKH) er jeg håpløs :mrgreen: Håpløs i den forstand at jeg har "dilla" på sånne ting som gutter har dilla på. Jakt, hi-fi, biler, modeller .. eh sånne av biler og fly, ikke den andre varianten av skinn og bein (mest bein) og selvsagt klokker. En helt normal mann med andre ord. Er far til to hyperaktive tvillinger på snart 4, og jobber i Aker.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

aircooled skrev:
Hei hei.
Har "lurket" rundt her en stund nå, og lest til øyet blir stort og vått, og bankkortet krymper seg i frykt. Er en mann, 34 år ung, og i følge kona (ØKH) er jeg håpløs :mrgreen: Håpløs i den forstand at jeg har "dilla" på sånne ting som gutter har dilla på. Jakt, hi-fi, biler, modeller .. eh sånne av biler og fly, ikke den andre varianten av skinn og bein (mest bein) og selvsagt klokker. En helt normal mann med andre ord. Er far til to hyperaktive tvillinger på snart 4, og jobber i Aker.

Velkommen ! Nå som tvillingene dine snart klarer seg bare med mor, vil du få mer tid til klokker o.l. ! :D

Jeg også har sans for de nevnte modeller ! ;)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

aircooled skrev:
Hei hei.
.. bankkortet krymper seg i frykt.

Vel..som du skrev på et annet forum: "Takk og lov for lønnstrekk på egen konto" :)
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei,
Anders her! Vernepleier på 26 som bor i Fredrikstad med kone og barn.

Ramlet tilfeldig over denne siden i min søken etter et sportsur. Fant fort ut at dette var en flott side for en som er klokkeinteressert. Så tidssonen har raskt vært med på å få opp min interesse for ur. Dessuten gjorde siden at jeg har skaffet meg mitt "første" ur, en Omega.

Andre interesser er bla. fotball, gitar, børs og politikk, samt masse annet.

Hilsen
Anders
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hyggelig med nye brukere! Velkommen skal du være.
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Takk for det alle sammen..Også artig med noen med samme yrke. Hadde ikke regnet med at det var så mange her nei :D
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Heisann!

Jørgen her, bor i Fredrikstad 21 år og er student på industriell design HIOF. Snublet over denne siden da jeg satt å søkte på diverse klokker og har bladd igjennom det meste av bildetråder og diverse for å se hva min "drømmeklokke", hvis det finnes, kunne være.
Gleden var stor over å se så mye tøffe, stilige, pene og skremmende dyre klokker som dere (forummedlemmer) har anskaffet dere. Studenter er jo ikke akkurat godt kjent for å være stinne av gryn. :) Kan forøvrig si at jeg har trålet en del igjennom http://www.thewatchquote.com/ og drømt meg bort titt og ofte og hadde ingen anelse om hvor stort marked klokker egentlig var.
Er ganske ny i min klokkeinteresse så min samling strekker seg foreløpig kun til Tissot PRC 200, men dette har jeg tenkt å gjøre noe med. :)

productimg1257067702690.jpg



Etter eksamen er det nytt klokkekjøp så da satser jeg på at den ekspertisen dere sitter med her inne kan hjelpe meg med å kjøpe en dykkerklokke etterhvert.

mvh

Jørgen
 
Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei klokkeentusiaster,

Jeg har vært på forumet en liten stund og det er nyttig tips og lærdom å ta med seg her.

Klokke har jeg også kjøpt her, Panerai veldig fornøyd! Fikk forøvrig tre nye reimer på døra tirsdag, julaften

Litt om meg selv 68 modell bosatt i Skien og jobber i bilbransjen til daglig.

Klokkeinteressen fikk jeg tidlig i 20 årene og har ikke blitt bedre med årene.

Noen klokker kommer går mens andre blir... Har i dag en Panerai, to Breitling og en Raymond Weil + litt annet..

Den ene Breiltling kommer for salg snart, det er mye annet spennende på ønskelista..


Mvh Kjell Sverre