Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei.
Etter et års tid med "hangaround" er det kanskje på tide å lette på sløret?
27 år og fra Horten, bosatt Tønsberg etter 5 år i Stavanger. Alltid likt stil, så klokker har vært naturlig å like. Ellers er det mest bil det går i (italiensk). Samt livsstil. God mat og drikke er en selvfølge. Stort sett jeg som står for kokkelering hjemme, og er heldig med en mor som er kokk så jeg kan plukke opp litt tips.

Klokkefacinasjonen startet vel for alvor når jeg var 16 år og fikk en Certina DS Titanium av min mor i gave. Denne var daglig på armen helt til jeg kjøpte min første mekaniske for ca 5 år siden. Tissot PRS 516. Denne passet meg fint med blå skive, svart bezel og mye "racingdetaljer". Baklokket er jo toppen av kaka på denne!
Nå er det dags å gå videre. Holdt lenge på å kjøpe meg en Tag Heuer Aquaracer, for så nesten å handle en Breitling Superocean Steelfish. Holdt meg litt der og tittet mye på litt nyere Superocean også. For så å dette tilbake på Tag igjen.
Nå har jeg i midlertid satt ned foten. Siden min far har en Rolex GMT "fat lady" kan ikke jeg være noe dårligere. Det blir en GMT IIc 116710.

Ser ferm til å finne uret, og har hatt stor glede å lese gjennom noen tråder her.
Angående bortforklaringer til min bedre halvdel, har vi heldigvis et så bra forhold at vi kan være ærlige med hverandre. Hun sier det meste er greit så lenge jeg har råd til å kose meg sammen med henne også. Så slår jeg stadig i bordet med at jeg hverken røyker, spiller på hest eller drikker usedvanlig mye alkohol. Selv om Italienske biler sluker sitt og detailing er heller ikke billig. Men når jeg tok frem Surfex HD for å vaske dusjen, da ble hun imponert over hvor rent det ble ;)


Såååå..du er medlem på DCN også du? :p
 
Introduksjon

Mitt navn er Mats og jeg er ny her inne på tidssonen.

Ble anbefalt denne siden av en medsoldat etter at jeg spottet en fresh NATO-strap på armen hans. Den var kjøpt i webshoppen deres og en egen rem er på vei til min adresse nå :)

Jeg er 20 år, oppvokst i Bærum og bor i Kirkenes grunnet førstegangstjeneste. Ferdig her om 10 dager. Utenom det er jeg glad i å spille golf, trener mye og ser på meg selv som en livsnyter. Har en økende interesse for klokker, som startet da jeg fikk min Hamilton Aviation Rose Gold for to år siden.

Favorittklokken min er uten tvil Navitimer, men Omega sin Speedmaster begynner å fange min interesse. Skal innrømme at jeg eier en falsk Navitimer siden jeg ikke har råd til en ekte. Vet ikke om dette sees ned på her inne, men jeg er åpen om at den er falsk og at jeg bruker den fordi den ser for bra ut til at jeg klarer å vente til pengene strekker til en ekte. Vurderes sterkt å kjøpe en med dimmepengene som kommer om en mnd.

Ser fram til min tid som medlem her inne, håper dere tar meg godt imot.

Legger ved et bilde av klokken min, som jeg er utrolig fornøyd med og glad dette ble min første klokke !

r8z244.png
 
Redigert:
Hei @MatsWest og velkommen inn hit!

Meget pen Hamilton du har der! Gratulerer med den :)

Når det gjelder den falske Navitimern synes jeg du skal gi den hammer-behandlingen og legge ut video som bevismateriale her inne ;)

Falske klokker er nok sett ned på av en grunn og det er ikke nødvendigvis at de som bruker det blir sett på som "posers" eller at de store klokkemerkene taper noen kroner. Den største grunnen er vel at pengene du har brukt på din falske klokke mest sannsynlig har gått som direkte/inndirekte støtte til human trafficking, barnearbeid, mafiavirksomhet osv osv.. Det høres kanskje brutalt ut, men det er dessverre en realitet. De samme folkene som står bak produksjonen av falske merkevaren (merk: gjelder ikke bare klokker) står også eksempelvis bak produksjonen av falske medisiner som i verste fall kan ta liv. Ikke en industri man vil støtte med andre ord :)
 
Redigert av en moderator:
Når det gjelder den falske Navitimern synes jeg du skal gi den hammer-behandlingen og legge ut video som bevismateriale her inne ;)

Hahaha, den er grei! Kommer etterhvert

Ang. resten av innlegget er jeg fullt klar over hva pengene går til. Men klokken er kjøpt og den kommer til å bli brukt frem til innkjøp av Navitimer eller Speedmaster skjer. Skjønner at det ikke er så populært her inne, men det kan jeg leve med. Innkjøpet skjedde som 14åring, og moralen samt samfunnsforståelsen min var ikke den samme da som idag :)

Håper dere kan gi meg en sjanse uansett, lover at jeg er hyggelig, til tider :mrgreen:
 
Redigert:
<

]Hei hei.

Er relativt fersk bruker på forumet her. Har postet litt spørsmål tidligere, men tenkte at nå skal man bli litt mer delaktig i dette vakre forumet. Jeg er 27, samboer og har en eller ei som ligger på heving i fruens mage for øyeblikket. Bor nå i Bergen, før kursen settes sørover mot Stavanger om noen måneder. Det skal bli godt...

Når det gjelder klokker er jeg ennå ikke velsignet med noe flott og fancy samling, men har heldigvis en samboer som liker at jeg har funnet meg en liten hobby og så lenge hun ser en skinnrem skal nok hun være fornøyd med fremtidens kjøp og dermed blir det straks en del lettere å glede seg. Har for tiden to som går i rotasjone, det er en G-shock GA-120A White og en Nixon the Capital med ett ETA 2824 urverk som ble kjøpt på impuls i fjor høst. Har tre, fire ande liggende også, men det er for det meste de to her som har armtid. Ser for meg at innen rimelighetes tid at samlingen økes til å inneholde en Speedmaster pro elle IWC Portuguese som jeg har lagt min elsk på, for øyeblikket.

Og med det sier jeg takk for meg. Håper og tror man skal bli god og klok av å tilbringe sine tilmålte friminutter her inne.

2013-10-01184624_zpseb42953c.jpg
[/URL][/IMG


 
Redigert:
Er vel kanskje på tide å skrive noen ord her :)

Jeg har som noen har fått med seg allerede vært aktiv en liten stund i noen tråder, samt allerede spurt om litt råd og veiledning på forumet. Jeg har vært aktiv leser her inne i flere år, men nå var det vel kanskje på tide å få seg en aktiv konto også!

Mitt navn er Eivind, og jeg er for noen en voksen, og for andre en ung person alt etter hvem som spør ;) Når det kommer til personlighet osv for de som kjenner meg, så kommer jeg nok ( forhåpentligvis ) alltid til å være en ung kar til sinns :rolleyes:

Jeg gjorde min klokkemani aktiv vel for ca 7-8 år siden da jeg fant ut at det ikke var kjekt med kun en klokke i skuffen. Jeg har vært innom en del forskjellige klokker, men for det meste av de litt "kjipe" variantene som diesel, police, hugo boss og en GOD HAUG av sporstklokker av diverse merker, før jeg i senere år har funnet ut at dette " IKKE er klokker men klær og annet sjaffs " :confused::eek: I dag eier jeg heldigvis også noen Tissot ur, og dette er vel kanskje det eneste jeg ser på som skikkelige urverk i samlingen min. Den store drømmen er Breitling, Zenith, Panerai, og IWC, og jeg håper det blir en navitimer om ikke så alt for lenge. Og ja, selvsagt kan jeg nevne flere merker som står høyt på listen da det søren meg er MYE vakkert der ute!!! :D

Ellers av hobby og interesser har jeg en stor interesse for HIFI ( noe jeg også jobber med ) og tar meg ofte en tur på treningssenteret eller i beste fall en god runde på sykkelen min. I helgene kan jeg godt sette meg ned å nyte et glass fra en god Whisky, noe som de siste årene også har blitt mer en interesse og ikke bare " noe å drikke " ;)


Skal spare dere for alle bildene av mine " ikke klokker " men heller friske opp med noen av bildene som allerede har blitt postet her inne av to av Tissot urene mine :)

10486157_10154251359505696_1403078111_n_zps2e205ec5.jpg

photo_zps01eae567.jpg

IMG_7303_zps0e986859.jpg


Noen som ser hvor nederste bilde er tatt? og ikke juks med å lete etter bilde i andre tråder :mrgreen::D:cool:
 
Hei.

28 år gammel student med tilhold i Trondheim.
Har i lengre tid vurdert å skaffe meg et brukbart mekanisk ur. For et par uker siden ble jeg tipset om dette forumet.
Har stort sett hengt her siden ;)

Utrolig mye lærerik lesing, og hyggelige folk virker det som.

Har nettop skaffet meg en Seiko 5, og en Tag Heuer Carrera 40th anniversary.
Samtidig vokser ønskelisten for hver dag.
 
Hei.

28 år gammel student med tilhold i Trondheim.
Har i lengre tid vurdert å skaffe meg et brukbart mekanisk ur. For et par uker siden ble jeg tipset om dette forumet.
Har stort sett hengt her siden ;)

Utrolig mye lærerik lesing, og hyggelige folk virker det som.

Har nettop skaffet meg en Seiko 5, og en Tag Heuer Carrera 40th anniversary.
Samtidig vokser ønskelisten for hver dag.

Velkommen!
ønskelisten blir aldri mindre, det kan jeg love deg!
 
Hei

22 år gammel student, bosatt i Trondheim, men flytter snart til Oslo.

Har hengt her av og til i noen uker, fant ut at jeg like gjerne bare kunne lage meg en bruker :p
 
En stadig økende klokkeinteresse førte til at jeg opprettet bruker her på forumet i Mai, om enn bare for å sitte litt på gjerdet og betrakte. Hodinkee og TS var gjennom forrige semesters eksamensperiode en kjærkommen pause, og jeg fant fort ut at jeg måtte spare til min første "ordentlige" klokke i løpet av sommeren.

I juli ble en 1603 Datejust med sølvfarget dial innkjøpt og en flott, rødbrun custom strap fra @Nessuno79 bestilt. Har selvfølgelig rukket å bli ytterligere fristet av alt som legges ut her, og "Klokkekonto" har tilfeldigvis dukket opp i nettbanken. Hvis alt går etter planen blir det en GMT-Master II 16710 fra fødselsåret rundt juletider, og en Seiko SKX007 skal plasseres på NATO i løpet av høsten. Speedmaster 3570.50 ligger i tillegg og frister i kulissene, så mulig jeg må leve på brød og vann neste semester. Har skjønt at "basillen" er vanskelig å unngå.

Fra tidligere har jeg en Seiko Chronograph 100m 7t62 og en Longines Les Grandes Classiques, men nå er det naturligvis Datejusten som får mest wristtime.

Kommer nok til å slenge ut et par bilder av påbegynt samling i løpet av høsten! :D
 
Redigert av en moderator:
JWL - en kort presentasjon av meg

Hei alle sammen,

Ettersom jeg allerede har vært registrert bruker av TS noen år, og både har postet flere bilder under Dagens klokke samt har handlet med to goodguys her på TS, har jeg følt at det vel er godt på overtid at jeg skriver noen ord om meg selv.

Jeg er 38 år, bosatt i Oslo og lever det jeg oppfatter som ett A4 liv med samboer og 2 barn og Volkswagen stasjonsvogn.

Interessen for klokker ble vekket av en god venn som inntil de finner olje i Oslofjorden har valgt å bosette seg Stavanger. Etter hvert som hans klokkekjøp ble presentert for meg ved ulike anledninger, begynte jeg å lese på TS. Så langt har dette avstedbrakt innkjøp av 4 ur i løpet av det siste halve året.

Neste uke er det 1/2-årsdag for mitt første skikkelige klokkekjøp. Denne dagen tenker jeg også er passende for en presentasjon av mine ur. To av klokkene er tidligere presentert under "Dagens klokke", men i et et håp om å pirre nysgjerrigheten kan jeg nevne at den førstefødte ble kjøpt ny og ikke tidligere er presentert her på TS. ;) Den førstefødte som tradisjonen tro har en ærefull stilling i "familien", og er definitivt en keeper.

Takker for meg så langt og kommer tilbake med en mer utførlig presentasjon og beskrivelse neste uke.

Mvh,
JWL
 
Hei alle sammen,

Ettersom jeg allerede har vært registrert bruker av TS noen år, og både har postet flere bilder under Dagens klokke samt har handlet med to goodguys her på TS, har jeg følt at det vel er godt på overtid at jeg skriver noen ord om meg selv.

Jeg er 38 år, bosatt i Oslo og lever det jeg oppfatter som ett A4 liv med samboer og 2 barn og Volkswagen stasjonsvogn.

Interessen for klokker ble vekket av en god venn som inntil de finner olje i Oslofjorden har valgt å bosette seg Stavanger. Etter hvert som hans klokkekjøp ble presentert for meg ved ulike anledninger, begynte jeg å lese på TS. Så langt har dette avstedbrakt innkjøp av 4 ur i løpet av det siste halve året.

Neste uke er det 1/2-årsdag for mitt første skikkelige klokkekjøp. Denne dagen tenker jeg også er passende for en presentasjon av mine ur. To av klokkene er tidligere presentert under "Dagens klokke", men i et et håp om å pirre nysgjerrigheten kan jeg nevne at den førstefødte ble kjøpt ny og ikke tidligere er presentert her på TS. ;) Den førstefødte som tradisjonen tro har en ærefull stilling i "familien", og er definitivt en keeper.

Takker for meg så langt og kommer tilbake med en mer utførlig presentasjon og beskrivelse neste uke.

Mvh,
JWL
Pics or it didn't... å ja, neste uke ja; vi gleder oss!
 
netrom71 - ny her!

Hei!

Etter noen måneder som "passiv lurker" synes jeg det er på tide å presentre meg selv. Født i 1971, bor i Fredrikstad og jobber nå med IT i staten. Vært interessert i ur og klokker siden sent 80/tidlig 90-tall.

Husker som i går dagen i januar 1993 da jeg kjøpte min første "ordentlige" klokke, en Rolex 16234 hos Bjerke på Karl Johan. Hadde fullstendig skylapper den gangen, og travet bare rett ned i kjelleren, så verken til høyre eller venstre. Rolex MÅTTE man jo ha! 1 år senere ventet militærtjeneste, og Rolexen ble solgt via annonse i Aftenpostens "Ur/optikk." Neste kjøp ble en Rolex GMT Pepsi, som nå min far ha overtatt.

Har blitt noen klokker i løpet av de 20 årene som har gått, og jeg er ikke av typen som selger noe lenger heller. Ergo ligger alle ur pent og pyntelig i "skapet," fra Swatch, Lemania og Eterna til Rolex og IWC. Er spesielt fornøyd med min og min fars oransje Certina DS2 1000m fra 70-tallet.
Mitt motto er "et ur til en hver anledning :D"

Lover å komme sterkere tilbake med bilder så snart jeg finner ut av hvordan laste opp osv!