Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?

Hei!
Er en mann på 29 år som har hatt klokke interesse siden jeg var 16.
Har hatt følgende klokkeer: Rolex Oyster Date, Breitling Crosswind, Omega Speedmaster 125 (frastjålet etter innbrudd) Elvströms yachting med Lemania urverk, Omega Seamaster De Ville, Rolex GMT master.
Solgte unna noen klokker i forbindelse med leiligehetskjøp for noen år siden. Pr. Dags dato har jeg en Hamilton X-Wind "Blacked out" og Omega DeVille. Håper å få kjøpt noe frekt snart igjen.

Ellers interesserer jeg meg for bølgesurfing,Nike sko, skateboard og snowboard.

Har tidligere vært med i NURK. Fant dette forumet først for en ukes tide siden :)

Hyggelig å bli kjent med dere!

Velkommen skal du være ! Det viktigste kan ingen stjele fra deg,- interessen ! Håper at du på sikt kan bidra med tekst og bilder av det du har og sikkert kommer til å få !

BTW : Den "X-wind" modellen din, den har to dreibare inner-ringer,- hva er de til ?

BRIO1368 skrev:
BTW : Den "X-wind" modellen din, den har to dreibare inner-ringer,- hva er de til ?

Hei takk for hyggelig velkomst!!
Ja, det er mye som kan dreies og ordnes på den klokka, så jeg måtte spørre en kamerat som er helikopter pilot.
Det virker på den måten at man skal kunne regne ut drifstoff forbruk etc. med klokken.
Han syntes det var helt rått, da piloter vanligvis bruker skjemaer og diagram til dette.

Må si at jeg er sykt imponert over Hamilton klokkene! Mye klokke til en fornuftig pris, siden det er en del av Omega Swatch Group er det de samme verkene inni har jeg fått fortalt.

Jeg vil veldig gjerne bidra med bilder og slikt, når den tid kommer med noe mer spennende i henda!(håper den tiden er her snart :) )

Hei,

Jeg heter Jonas, 37 år og er fra Oslo.
Jeg oppdaget denne siden ganske tilfeldig, men har vært klokkeinteressert i mange år.
Leser mye på TZ til tider, og hang mye på chronozentric før (da det var litt mer aktivitet der).

Med samboer og to små barn som krever sitt er det ikke så mye penger til klokkekjøp desverre.
Akkurat nå har jeg:
Omega Planet Ocean 45mm
Omega Speedmaster (moon)
IWC cal. 88
Seiko chronograph (husker ikke hva mer den heter)
Citizen Promaster (fisketur-klokka mi)
Solgte også nylig en Omega Seamaster pro 2254.50 og Tissot Seastar automatic.

Har hatt andre før men føler jeg klarer meg med dette nå.

Er interessert i de fleste merker, men har en hang til Omega, IWC, Rolex og andre "toolwatch" produsenter.

Velkommen til forumet !
Du har en fin samling med "bredde" ! Det er ikke merket eller antallet som teller, men interessen for tikk-takk på armen !

Se om du får tid til å bli med på søndag...se under "Klokker". :D

Etter endel innlegg her så er det vel på tide med en presentasjon.
Heter Øistein er 30år og bor i Kristiansand. Har hatt klokkeinteresse omtrent så langt tilbake som jeg kan huske, men det ble ikke noe "skikkelig" klokke før de fyllte 30.
Samlingen er forholdsvis liten og består av en Rolex Submariner LV og en ExplorerII. Har en forkjærlighet for Rolex, men er også ihuga Omega fan. Liker mange andre merker også, og merker at Panerai, Sinn og IWC får det til å kile litt i magen :D
Ser frem til å bli bedre kjent med andre klokke entusiaster!

Hyggelig med "utenbys" kolleger ! Velkommen !
Du har en solid "start" på en samling ! :D

Du har en aktiv klokke selger i byen din,- hyggelig kar denne Preben.......kjent ?

Har desverre ingen kjennskap til Preben utenom det lille som stod i avisen for litt siden. Har hørt han skal ha litt av en samling :D

Hei.

Jeg heter Bjørn, kommer fra Oslo og er 46 år gammel. Har en nærmest altoppslukende hobby i form av styreverv i Scandinavian Hammers – supporterklubben for West Ham United Football Club, men er samtidig interessert i musikk (vesentlig amerikansk rock fra 70-tallet og framover) og klokker, selvfølgelig.
Fikk vekket interessen for klokker først i godt voksen alder, etter at jeg arvet en Longines Flagship og en Omega Seamaster de Ville.
Har hatt en forkjærlighet for Longines, da jeg rett og slett synes de er flotte å se på. Har en Conquest og en Grand Vitesse av nyere dato, samt en eldre army-modell.
For en stund tilbake viste en kollega av meg bilder av en Panerai han hadde lyst på, og jammen ble jeg litt hekta sjøl også. Har nå debutert med en PAM005, og merker at interessen for merket bare vokser.

Hyggelig med flere "voksne" fotballinteresserte Paneristis ! :mrgreen:

Regner med å treffes på fredag :?:

Hallais!
Mann fra Oslo på 31, som har hatt klokke på armen siden første klasse på barneskolen.
Jobber til daglig med IT-sikkerhet/nettverk, og gjør nok det i noen år til...
Lover å aldri si "klokke? jeg har jo mobil" :)
Av respektable klokker har jeg foreløpig "bare" en IWC Aquatimer, nylig kjøpt i Vegas rett før dollaren gikk i taket :)
Altetende når det gjelder klokker, men har vel mest sans for merker som ikke "alle" kjenner til.

Heisann!
Marius er navnet, er 19 og bor for tiden i oslo. Skal en tur innom militæret i mars, før studier i USA.
Veldig klokke- og fotointeressert..

Klokkesamlingen min er som følger
En litt eldre Tag-Heuer 2000
En Tag-Heuer Formula 1 Cronograph med orange skive
En Tissot V8 med kremfarvet skive og brun skinnrem
En gammel Omega, tipper fra 70-tallet. Arveklokke som jeg fikk av min far. Vet ikke hvilken modell det er.
og sist men ikke minst Maurice Lacroix LC Moonphase

Endelig funnet et forum om klokker!

M

Velkommen hit, meng deg med likesinnede her på tidssonen :mrgreen:

Velkommen til forumet, Marius T. !

Ingen dårlig samling du har,- Omega'en bør du finne noe info om, spesielt siden det er arvegods !

Ta gjerne noen bilder av klokkene dine.

Takk for den gutta! Den er å får nytt glass nå, skal ta bilde så fort den kommer tilbake:)

Hei alle sammen :)

Har skrevet litt her inne en liten stund nå men har aldri presentert meg selv.

Heter Lars Christian, er 19 år og kommer fra kristiansand.
Har ganske lenge vært småinteressert i klokker men er først i det siste at økonomien har tillatt å gjøre noe med det.
Har per dags dato 3 klokker; Emporio Armani AR0547, Tag Heuer Formula 1, Omega Seamaster Professional Diver.
hadde en Omega smp Chrono men denne ble desverre stjålet.

Neste klokke som skal kjøpes er en Rolex explorer eller Seamaster planet ocean. (klarer ikke helt bestemme meg :oops: )

Jeg ønsker alle på forumet en riktig god jul :)

Hallais ! En aldri så liten kort intro ;)

28år, oprinnelig fra Haugesund og bor for tiden i Oslo. Jobber innen reiseliv.
Fikk øynene opp for Breitling og "luksus" klokker for noen år siden og nå endelig fått min første på armen :D
Er seff igang med og spare til neste modell... Venter spent på Basel 2009

Jepp dett var dett.. Skål !