Medlemspresentasjon – ny på Tidssonen.no?

Hei!

Jeg er også ny her. Jeg har vært litt av og på sånn interessemessig ifht klokker de siste årene, i øyeblikket er interessen stor.

Fascinasjonen er stor for ur som er pene, automatiske og funksjonelle. I dag har jeg en Omega SMP (2254.50.00), en Rolex Oyster Perpetual (116000), en arvet Certina DS-1 fra 70 tallet, en Certina DS Cascadeur fra slutten av 90-tallet kjøpt for min pengene fra min aller første sommerjobb og en eldre Omega som jeg arvet fra en av oldefedrene mine.

Jeg bor i Bergen og er 31 år gammel.

Velkommen til trippelj.:)
Høres ut som en fin samling.
Det er bare å poste noen bilder vettu.;)

Velkommen trippelj, Bertelsen m.fl

Alltid hyggelig med nye navn i forumet. Bilder er alltid noe som ønskes velkommen!;)

Nå må vel det være en stor andel bergensere innpå her?:cool:

Velkommen til alle nye de siste dagene :)

Post masse bilder av samlingene deres! :D

Hei!

Nok et nytt medlem! Klokkeinteressen eksploderte da jeg for nøyaktig ett år siden tilfeldigvis fikk deltidsjobb hos en urmaker i Stavanger.

Studenten lever nå stort sett på luft og kjærlighet i håp om å snart få skaffet meg et Rolex ur, ref. 116000 for å være nøyaktig... Har sans for enkle automatiske ur og har favoritter som 218206, 116400 og 214270(day-date2, milgauss og explorer 39mm)

@trippelj, legg ut bilde av din? spent!

Day-Date2 er ingen dårlig start, regner med at du er like kjøpskåt som han over her og kjøper hvertfall et par:p :)

Skjønte dette! Godt å få inn litt nytt blod:) Kult med folk som har erfaringer ifra urmaker/ursalgs bransjen. Ikke bare urkjøp som vi er så flinke på.

Har selv en "vanlig" Day-Date president, var litt skeptisk i starten, men bruker den hver dag nå.

Nok et nytt medlem! Klokkeinteressen eksploderte da jeg for nøyaktig ett år siden tilfeldigvis fikk deltidsjobb hos en urmaker i Stavanger.

Ai ai ai! Det var nok et dårlig trekk! Jeg jobbet deltid hos en urmaker i Oslo under studietiden, og se hvordan det gikk med meg :(

Klokkebilder368.jpg

Men når skaden først er skjedd: Velkommen skal du være :D

Ai ai ai! Det var nok et dårlig trekk! Jeg jobbet deltid hos en urmaker i Oslo under studietiden, og se hvordan det gikk med meg :(

Klokkebilder368.jpg

Men når skaden først er skjedd: Velkommen skal du være :D

Haha, heldigvis finnes det verre skjebner i livet! Kjøpte du mens du jobbet der?

Haha, heldigvis finnes det verre skjebner i livet! Kjøpte du mens du jobbet der?

Nei, det betalte de nok litt for dårlig til :D Jeg var en fattig student, ikke som disse her på forumet som løper rundt med Day-date og whatnot ;). Men den allerede begynnende galskapen satte seg i hvertfall godt fast iløpet av tiden jeg var der. Og når begynte å tjene litt voksne penger så jeg fort resultatet :mrgreen:

Anjin sier hei

Hei,

jeg er ny her, så tenkte jeg skulle skrive noen ord. Jeg heter Sverre, har studert medisin, og skal i turnus nå i februar 2011.

Jeg er svært opptatt av kvalitet og design, og elsker alt som er av upåklagelig håndverk; være seg en kniv, et lommetørkle eller en klokke;).

Av ur er jeg glad i merker med eget manufaktur, og jeg foretrekker at uret har kronograf.

Kjøpte meg i går en Zenith El Primero Captain, sølv urskive, brun 'gatorrem, og er strålende fornøyd:).

Velkommen Sverre!

Du får være forsiktig med beskrivelser av hvilke hulrom din Zenith tar veien i løpet turnustjenesten. En dyrlege på forumet mottok blandete reaksjoner:):)

Grattis med kul klokke!

Velkommen Sverre! Gratulerer med Zenith, kjapp deg med å få lastet opp noen fine bilder:)

Velkommen til Anjin.:)
Fyr opp noen bilder av herligheten, så vi andre også kan beundre den.;)