Re: Medlemspresentasjon - Ny på Tidssonen.com?
Selvstendig næringsdrivende. Har vært interessert i klokker siden jeg kjøpte en fake Rolex i Singapore i 92', men det føltes så juksete at jeg kastet den før jeg kom hjem. Lovet meg selv at jeg en gang skulle kjøpe meg en ekte Rolex når jeg fikk råd.
Er nok mer interessert i følelsen av å gå rundt med et kunstverk på armen enn det tekniske i ingeniørkunsten. Liker også at noe som i teorien kan gjøres veldig lett (med batteridrevne quartzklokker) i stedet gjøres nesten så vanskelig som mulig.
Hovedgrunnen til at jeg registrerer meg er at jeg lider av beslutningsvegring som jeg håper jeg kan få hjelp til å få slutt på her inne.
Siden jeg ikke har en klokkesamling å skryte av, kan jeg jo fortelle hvilke klokker jeg nesten har kjøpt.
Cartier - Santos 100 - Stål - Jubileumsutgaven (derav nick) - Hadde imidlertid mest lyst på versjonen i stål og gull, men den hadde jeg ikke råd til, så jeg ventet litt for å se om det økonomiske endret seg.
Cartier - Santos 100 - Stål og gull - Så fikk jeg råd til den, men dagen før jeg skulle gå til Bjerke og kjøpe ble jeg overbevist av det store internettet om at urverket ikke var så bra.
Rolex Explorer II - Hvit - Da jeg hadde bestemt meg, så spurte jeg uheldigvis en venn om hva han syntes om klokken i et butikkvindu, og han likte den ikke. Mer skulle det ikke til for at jeg slo det fra meg.
Corum - Privateer - Utrolig kul, prøvde den på armen, bestilte den fra USA, men det var noe fishy med leverandøren, så jeg kanselerte orderen. Fant den for så vidt hos andre leverandører også, men så tenkte jeg at den kanskje ble litt lite tidløs til den prisen.
Nå for tiden har jeg veldig lyst på en Panerai.
Kommer sikkert til å spørre litt om råd, og håper snart jeg klarer å bestemme meg så jeg ikke bare blir værende en: "Hang-around"