Jeezus, jeg trodde min var tung. 2xMiele i kjelleren her også. Jeg har en overdreven tiltro til alt som er tysk, men det er jo noe i det. Verktøy skal i alle fall være tysk.
Samt biler & krigsmateriell
Und Uhren.
Jeezus, jeg trodde min var tung. 2xMiele i kjelleren her også. Jeg har en overdreven tiltro til alt som er tysk, men det er jo noe i det. Verktøy skal i alle fall være tysk.
Samt biler & krigsmateriell
+1
Har også en overdreven tro på tyske produkter, men det spørs om jeg har kjøpt mitt siste Miele-produkt i helgen, en ny Miele tørketrommel. Tenkte jeg skulle gi Miele en siste sjanse, er nemlig ikke helt fornøyd med levetid og kvalitet på flere av deres produkter.
Den forrige tørketrommelen, toppmodell fra Miele, rakk kun å bli litt over 5 år gammel før den avgikk med døden. Selvfølgelig utenfor garantitid, og etter to reparasjoner gikk den på dynga. Har også hatt større problemer med en keramisk platetopp (byttet tre ganger) og ovn (reparert to ganger). Jeg forventer at Miele skal vare vesentlig lenger enn konkurrentene, hensyntatt en nokså frisk pris. Servicen er dog upåklagelig.
Vår nye Miele oppvaskmaskin med XXL i modellbetegnelsen er paradoksalt nok mindre enn vår gamle ASKO, og innredningen er mye mindre plasseffektiv enn ASKOen var. Mulig det er høyere byggekvalitet på Mielen, men den har faktisk lavere WAF enn ASKOen ...Vaskemaskinene holder høy høy klasse. Om de andre produkta er særlig bedre enn andre kvalitetsleverandører er eg meir usikker på.....
Vår nye Miele oppvaskmaskin med XXL i modellbetegnelsen er paradoksalt nok mindre enn vår gamle ASKO, og innredningen er mye mindre plasseffektiv enn ASKOen var. Mulig det er høyere byggekvalitet på Mielen, men den har faktisk lavere WAF enn ASKOen ...
Hvem gidder egentlig å ha en oppvaskmaskin, vaskemaskin o.l. i 20 år - når nyere og teknisk bedre modeller popper opp hvert 3 år - minst. Kjøp en ny "maskin" - og bytt den ut etter 4-5 år. Trygghetsmessig det beste valget.
Ny hvert 4-5 høres vel overdrevet ut?
Oppvaskmaskiner - Siemens/Bosch er suverene - dette er Mieles svakeste område
Eg er ikkje nøgd med vaskeresultatet på vår Miele Eco Care W5000. Ullprogram er tragisk. Skjønar ikkje at nyare maskinar skal vera så forbaska enegieffektive og bruke minimalt med vatn og straum. Er det noko me har nok av så må det vera vatn og straum. Har søkt litt på nett om det finnes anna programvare til maskinen, men kan ikkje finne noko. Midlertidig løysning er å kjøyre ekstra skylleprogram før ullprogram. Det hjelper litt på resultatet.
Har vært like unyansert tilhenger av miele som jeg er av rollies. Men forholdet fikk seg et skudd for baugen nylig. Grisedyr miele oppvask tok kvelden etter 5,00001 år. Fikk inn reparatør som kunne opplyse om at det kunne være litt forskjellig som var feil så kunne like godt bytte alt av elektronikk til 12k + mva. Dette holder ikke mål i min bok, et produkt til 30k som i praksis er et rent bruk og kast produkt. Så aldri mer miele oppvask. Men vaskemaskinene er jeg fortsatt voldsom tilhenger av.