Miele, altså

+1

Har også en overdreven tro på tyske produkter, men det spørs om jeg har kjøpt mitt siste Miele-produkt i helgen, en ny Miele tørketrommel. Tenkte jeg skulle gi Miele en siste sjanse, er nemlig ikke helt fornøyd med levetid og kvalitet på flere av deres produkter.

Den forrige tørketrommelen, toppmodell fra Miele, rakk kun å bli litt over 5 år gammel før den avgikk med døden. Selvfølgelig utenfor garantitid, og etter to reparasjoner gikk den på dynga. Har også hatt større problemer med en keramisk platetopp (byttet tre ganger) og ovn (reparert to ganger). Jeg forventer at Miele skal vare vesentlig lenger enn konkurrentene, hensyntatt en nokså frisk pris. Servicen er dog upåklagelig.

Jeezus, jeg trodde min var tung. 2xMiele i kjelleren her også. Jeg har en overdreven tiltro til alt som er tysk, men det er jo noe i det. Verktøy skal i alle fall være tysk.

Tyngste jeg har sett fra Miele var vel 112kg(!), men husker ikke modellnummeret i farta.

Så absolutt enig på verktøyfronten, kun "blåbosch" i hus her. :)

+1

Har også en overdreven tro på tyske produkter, men det spørs om jeg har kjøpt mitt siste Miele-produkt i helgen, en ny Miele tørketrommel. Tenkte jeg skulle gi Miele en siste sjanse, er nemlig ikke helt fornøyd med levetid og kvalitet på flere av deres produkter.

Den forrige tørketrommelen, toppmodell fra Miele, rakk kun å bli litt over 5 år gammel før den avgikk med døden. Selvfølgelig utenfor garantitid, og etter to reparasjoner gikk den på dynga. Har også hatt større problemer med en keramisk platetopp (byttet tre ganger) og ovn (reparert to ganger). Jeg forventer at Miele skal vare vesentlig lenger enn konkurrentene, hensyntatt en nokså frisk pris. Servicen er dog upåklagelig.

Høres ut som en fyfy sak det der, man forventer jo at de holder mer enn fem år når de skryter av at produktene er testet for 20 års levetid..

Vaskemaskinene holder høy høy klasse. Om de andre produkta er særlig bedre enn andre kvalitetsleverandører er eg meir usikker på.....

Hvem gidder egentlig å ha en oppvaskmaskin, vaskemaskin o.l. i 20 år - når nyere og teknisk bedre modeller popper opp hvert 3 år - minst. Kjøp en ny "maskin" - og bytt den ut etter 4-5 år. Trygghetsmessig det beste valget.

Vaskemaskinene holder høy høy klasse. Om de andre produkta er særlig bedre enn andre kvalitetsleverandører er eg meir usikker på.....
Vår nye Miele oppvaskmaskin med XXL i modellbetegnelsen er paradoksalt nok mindre enn vår gamle ASKO, og innredningen er mye mindre plasseffektiv enn ASKOen var. Mulig det er høyere byggekvalitet på Mielen, men den har faktisk lavere WAF enn ASKOen ...

Vår nye Miele oppvaskmaskin med XXL i modellbetegnelsen er paradoksalt nok mindre enn vår gamle ASKO, og innredningen er mye mindre plasseffektiv enn ASKOen var. Mulig det er høyere byggekvalitet på Mielen, men den har faktisk lavere WAF enn ASKOen ...

Se positivt på det - du har den i 2(0) år. :)

Hvem gidder egentlig å ha en oppvaskmaskin, vaskemaskin o.l. i 20 år - når nyere og teknisk bedre modeller popper opp hvert 3 år - minst. Kjøp en ny "maskin" - og bytt den ut etter 4-5 år. Trygghetsmessig det beste valget.

Ny hvert 4-5 høres vel overdrevet ut? Målet med en vaskemaskin vil vel alltid være å få tøyet rent, og en tørketrommel tørt. Så lenge den fikser dette så er det greit for min del. :mrgreen:

Men helt enig angående sikkerheten, det er på tide og bytte om den ikke er 100% trygg lengre. Har en Miele vaskemaskin og tørketrommel her i husstanden som nærmer seg 8 år, og de "går som klokker" enda, og service-folk har vært og sett på og gitt tommelen opp. Dette var i sammenheng med at varmekolben sluttet å virke, men det var bare en intern ledning som hadde jobbet seg ut av støpselet på innsiden, ikke noe problem å fikse.

Den eneste (veldig) irriterende tingen med tørketrommelen er at den piper som besatt hvert halve minutt etter den er ferdig, og den slutter ikke før du skrur den av selv. Alltid like kjekt rett etter man har lagt seg til rette i sofaen med en kald øl, pustet ut og fått på favorittprogrammet når den finner ut at akkurat nå er tøyet veldig ferdig. :D

Redigert:
Samboeren klarte å kverke tilsvarende piping på vaskemaskinen (Siemens) ved å google opp noen sammensvergelser i form av knappekombinasjoner. Kanskje det funker på Miele også? (Vår Miele tørketrommel er ikke like oppmerksomhetssøkende, så der har vi ikke giddet å lete.)

Ny hvert 4-5 høres vel overdrevet ut?

Hvis man er 45 år - og gått militæret og flyttet hjemmefra når man var 20 år - så har man hatt 4-5 vaskemaskiner nå. Ikke så unormalt det vel. ;)

De som har hatt Miele er vel bare på sin 2. vaskemaskin nå. Ha, ha.

Eg er ikkje nøgd med vaskeresultatet på vår Miele Eco Care W5000. Ullprogram er tragisk. Skjønar ikkje at nyare maskinar skal vera så forbaska enegieffektive og bruke minimalt med vatn og straum. Er det noko me har nok av så må det vera vatn og straum. Har søkt litt på nett om det finnes anna programvare til maskinen, men kan ikkje finne noko. Midlertidig løysning er å kjøyre ekstra skylleprogram før ullprogram. Det hjelper litt på resultatet.

Jeg har en bekjent som har gjort hvitevarer til sitt levebrød. Han er utdannet hvitevarereparatør elns - og har drevet et eget firma som reparerte og parallellimporterte forskjellige hvitevarer i mange år. Han ga meg følgende råd da jeg måtte kjøpe en del nytt ifm nytt hus i fjor:

Vaskemaskiner - Miele eller tyskprodusert (viktig!) Siemens/Bosch
Oppvaskmaskiner - Siemens/Bosch er suverene - dette er Mieles svakeste område
Kjøleskap/fryser - Siemens/Bosch, Samsung eller Miele - sistnevnte er best på integrert
Komfyrer - nesten ett fett hva kvalitet angår (så lenge man kjøper et anerkjent merke), men se nøye på betjening, konfigurasjon og estestiske hensyn.

Eg er ikkje nøgd med vaskeresultatet på vår Miele Eco Care W5000. Ullprogram er tragisk. Skjønar ikkje at nyare maskinar skal vera så forbaska enegieffektive og bruke minimalt med vatn og straum. Er det noko me har nok av så må det vera vatn og straum. Har søkt litt på nett om det finnes anna programvare til maskinen, men kan ikkje finne noko. Midlertidig løysning er å kjøyre ekstra skylleprogram før ullprogram. Det hjelper litt på resultatet.

@Jørn Her kan det muligens hjelpe deg og snakke med en hvitevare repratør, Miele sine produkter kan programeres om noe med pc, Legge inn extra skyllinger osv. ( tips be han sette maskinen til sverige istedefor europa, da vil du i teorien få en extra skylling.)

Problemet kan også komme av for lite eller for mye sepe.

Grunnen til strømsparing og vann osv. er vel at maskinene ikke er laget kun for norge.

Redigert av en moderator:
Har vært like unyansert tilhenger av miele som jeg er av rollies. Men forholdet fikk seg et skudd for baugen nylig. Grisedyr miele oppvask tok kvelden etter 5,00001 år. Fikk inn reparatør som kunne opplyse om at det kunne være litt forskjellig som var feil så kunne like godt bytte alt av elektronikk til 12k + mva. Dette holder ikke mål i min bok, et produkt til 30k som i praksis er et rent bruk og kast produkt. Så aldri mer miele oppvask. Men vaskemaskinene er jeg fortsatt voldsom tilhenger av.

Har vært like unyansert tilhenger av miele som jeg er av rollies. Men forholdet fikk seg et skudd for baugen nylig. Grisedyr miele oppvask tok kvelden etter 5,00001 år. Fikk inn reparatør som kunne opplyse om at det kunne være litt forskjellig som var feil så kunne like godt bytte alt av elektronikk til 12k + mva. Dette holder ikke mål i min bok, et produkt til 30k som i praksis er et rent bruk og kast produkt. Så aldri mer miele oppvask. Men vaskemaskinene er jeg fortsatt voldsom tilhenger av.

@2JHead Synest du skal ringe miele og snakke med reklamasjons avdelingen deres. Jeg opplever ofte at de dekker slikt som dette på reklmasjon selv om maskin er over 5 år.
Synest også det er merkelig at repratøren ikke kan si hva som er feil.
Som oftest blir produkter som dette kastet pga repratører som ikke forstår/kan produktet.

Hva er det som er feil? ( får du en feilkode ol?)

Redigert av en moderator: