Miele, altså

Medlem
3. aug. 2014
Innlegg
192
Sted
Bergen
Miele vet definitivt hva de driver med.
Fra før hadde vi både oppvaskemaskin, kaffemaskin, dampkoker og komfyr/platetopp fra nevnte merke. Alt fungerer strålende og gir et inntrykk av noe utenom det vanlige.
Denne gangen var det vår nesten nye electrolux tørketrommel som tok kvelden. For andre gang.
Fikk omlevert hele greien da problemet visstnok var en kjent sak med vår modell.
Vi valgte å oppgradere til en Miele TMG 440 WP NDS, intet mindre.
Største fordelen med maskinen er at vannet som vanligvis havner i en skuffe (ifølge fruen), nå havner rett i sluket.
Eneste ulempe var at vaskemaskinen ikke lenger "sto i stil" og følgelig ble byttet ut med en Miele WMH 120 WPS NDS.
Denne vaskemaskinen er også et funn, skal vi tro samme frue, og maskinen doserer vaskemiddelet helt på egen hånd!
Alt de får til...
En annen ulempe er for øvrig at begge maskiner er helt sykt tunge å bære.

Anyways, anbefales!
 
Stemmer i, fikk en liten åpenbaring ved kjøp av oppvaskmaskin ;) Gode greier dette!
 
Sikkert et dumt spm. Men kan man bruke sitt favorittmerke på Vaskemiddel. Eller må man bruke Miele sitt eget?
 
Sikkert et dumt spm. Men kan man bruke sitt favorittmerke på Vaskemiddel. Eller må man bruke Miele sitt eget?


Hei!

Man kan kjøpe Miele sine egne kjemikalier hvor man kaster de tomme beholderne og setter inn nye.
Det følger også med to tomme beholdere med påfyllingslokk. Da kan man fylle på hva man vil. Det gjør vi, da Miele sine produkter lukter gymsokk. Det vil si at min samboer liker vaskemidler uten for mye parfyme.
Jeg bryr meg ikke så lenge det er rene klær i skapet....
 
Hei!

Man kan kjøpe Miele sine egne kjemikalier hvor man kaster de tomme beholderne og setter inn nye.
Det følger også med to tomme beholdere med påfyllingslokk. Da kan man fylle på hva man vil. Det gjør vi, da Miele sine produkter lukter gymsokk. Det vil si at min samboer liker vaskemidler uten for mye parfyme.
Jeg bryr meg ikke så lenge det er rene klær i skapet....

Da vet jeg hva jeg skal kjøpe når min Miele vaskemaskin ryker om 12 år. For de varer jo i minst 20 år disse hvitevarer.
 
Miele familiebedrift.
Små aksjonærer.
TYSK STOLTHET.


Ikkje som dei "store" merkevarene.

Kvalitet tvers gjennom..

Maskinenene er dyre, men verdt kvar krone.
 
Helt enig i at Miele er kongeprodukter. Det er ikke tvil hos meg, har du mulighet så svi av noen ekstra lapper på et Mieleprodukt. Har også veldig god erfaring med Service hos Miele.

Men @Oddemann, jeg trodde at Miele var en del av et større konsern som også eier Bosch? Har hørt at Miele og Bosch produseres på samme løpebånd. Har jeg bare drømt? Eller har jeg begynt å bli senil og rørete?
 
Redigert av en moderator:
@Pasop Familiekonsern. Sjå under Miele.no og om oss om du vil vite meir...unikt i dagens elmarked...
Helt enig i at Miele er kongeprodukter. Det er ikke tvil hos meg, har du mulighet så svi av noen ekstra lapper på et Mieleprodukt. Har også veldig god erfaring med Service hos Miele.

Men @Oddemann, jeg trodde at Miele var en del av et større konsern som også eier Bosch? Har hørt at Miele og Bosch produseres på samme løpebånd. Har jeg bare drømt? Eller har jeg begynt å bli senil og rørete?
 
Redigert av en moderator:
Helt enig i at Miele er kongeprodukter. Det er ikke tvil hos meg, har du mulighet så svi av noen ekstra lapper på et Mieleprodukt. Har også veldig god erfaring med Service hos Miele.

Men @Oddemann, jeg trodde at Miele var en del av et større konsern som også eier Bosch? Har hørt at Miele og Bosch produseres på samme løpebånd. Har jeg bare drømt? Eller har jeg begynt å bli senil og rørete?

Du tenker kanskje på Bosh og Siemens: BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH
280px-BSH_Bosch_und_Siemens_Hausgeräte_Logo.svg.png
 
Redigert av en moderator:
Har også gradvis byttet ut det meste av hvitevarer til Miele, og angrer ikke. Miele fryseskapet tok kvelden etter bare ett år, men det gikk inn i en eller annen form for nødmodus hvor frosne varer forble frosne til tross for at kompressoren bak gikk "haywire".
Uansett, Miele tok affære og nytt skap levert på plassen sin i løpet av to dager
 
Største fordelen med maskinen er at vannet som vanligvis havner i en skuffe (ifølge fruen), nå havner rett i sluket.
!

Dette er vel mulig med de fleste av dagens tørketrommler?

Men absolutt enig i at Miele er bra greier, men vekt på 107kg på en vaskemaskin synes jeg var i overkant når den skulle bæres inn! :rolleyes: