Min første klokke ;D

å digg at den er iso 6425 seritifisert noen sted jeg kan bekrefte dette på akkurat den klokken? har veldig lyst å ta en tur igjen te eirik for å krangle litt å trykk teste klokken hehehehee
 
å digg at den er iso 6425 seritifisert noen sted jeg kan bekrefte dette på akkurat den klokken? har veldig lyst å ta en tur igjen te eirik for å krangle litt å trykk teste klokken hehehehee


Denne modellen er ikke laget i Japan! Derfor heter den SRP311K1 og din klokke som har "Made in Japan" på skiven, heter SRP311J1! men speks er det samme! Men din er altså laget i Japan!:D

Sakset fra nettet!:D

SRP311K1 - 2013 SEIKO AUTOMATIC 4R36 BLACK & ORANGE MONSTER PROFESSIONAL DIVERS 200m WA

Features

SpecificationsBrand:
Genuine Seiko
Strap:
Stainless Steel
Case:
Stainless Steel
Glass:
Hardlex Reinforced Mineral Crystal
Water Resistant:
Water Resistant to 200m
Movement:
Automatic 4R36, Hackable & Hand-Wind Capable

Warranty:
Official Seiko 1 Year International
Dimensions:
42mm Diameter, 13 mm Thickness


FeaturesHighly Sought New Version With 4R36 Hand Winding & Hackable Movement and improved Lume
Seiko 'Monster' Professional Divers Model (ISO Certified for Diving)
Automatic Power Generator
Date & Day Display
Uni-Directional Rotating Bezel
Ultra Luminous Hands & Markers suitable for Diving.
Screw Button Protectors
Movement Made In Japan
 
Gratulerer med et nytt monster på armen ;) :D

Er ikke noe nytt at enkelte norske urmakere ikke har snøring når det gjelder billige automatklokker fra Seiko.
Ga en skx009 i gave til en kamerat, da han var hos urmaker her i kristiansand for å justere lenka, så mente urmakeren at det var et gjenglemt ur fra 1980 tallet? Skx007 står jo i den siste norske Seiko katalogen.
 
Blant samlere av Seiko så gir en klokke med "made in Japan" mer "cred" en med " k"! men disse skal være helt lik både i kvalitet og utførelse!
 
tusen tak hahha ja kanskje det :p nei sover med klokka å har ikke testet den i vann helt enda hehe noe tips te å holde pakningene gode? så noen steder de annbefalte oliven olje :?

Gratulerer med steintøff Dykker! VELDIG mye klokke for pengene, og helt patetisk urmaker som har klart og si noe annet. han mener vel sikkert at alt annet enn Quartz er bare tull og tøys, da Quartz er mest nøyaktig ...Nei, sånne løker får man bare ignorere.

Ang å ta vare på pakninger så skal du ikke gjøre noe annet enn å rense den i rent rennende, lukent vann innimellom (eventulet med litt zalo-vann, om det er mye oppbygget skit) Rens også gjerne med en gammel tannbørste og litt zalo-vann.
Og særlig viktig og skylle den i rent vann om du har hatt den i saltvann.

Ellers så er det ingen som helst grunn til å gjøre så alt for mye styr uttav det. Olivenolje tror jeg i allefall jeg hadde styrt unna. Du kommer uansett ikke skikkelig til noen av pakningene utenfra (litt av poenget;)) Så begrenset med poeng å kjøre på med smøring.
MÅ du bruke noe for å få ro i sjela:mrgreen: finn noe smøresilikon (har det på Claes Olson bla)
Kos deg med flott klokke!
 
haha okey tusen takk folkens å ja koser meg bare ja den får ikke bestemt seg om den går fort eller tregt men litt samme det haha stiller alltid klokkene for fort uansett å mere morro med flyt på viseren å noe som lever en noe som tikker å går på strøm ;)


drømmer allerede om mange flere klokker ;D men har bestemt meg for en sær ting skal bare eie en klokke av gangen og selge/bytte/oppgradere meg oppover :D

neste blir vel noe snasent ifra prospex serien hmm ;D eller en helson eller ja eller ja haha takk til alle dere som herved har gjordt meg om til en av dere på dette herlige asylumet ;D
 
Gratulerer med en tøff Seiko! Du valgte rett ;)

Urmakeren din er nok ikke alene om akkurat denne meningen sin og du vil nok oppleve at mange norske urmakere hiver seg med i dette dustete koret. MEN disse klokkene har ikke fått kultstatus blant klokkeinteresserte fordi de er billig kinadritt! Norske urmakere kan si hva de vil om at dette forumet ikke er et fagforum osv, men det er faktisk brukerne av klokken som kan si noe om opplevd kvalitet og robusthet over tid og Monster-serien sparker rumpa til mange dyrere klokker jeg har prøvd når det gjelder dette! :)
 
Skal ikke uttale meg om din hendelse (da jeg ikke var der selv), men jeg er selv fra Sarpsborg og har brukt sistnevnte urmarker jevnlig når jeg har vært hjemme i moderlandet. Har vært innom med seiko, omega, olma og rolex og kun opplevd knallservice og en profesjonell tilnærming til urene, være seg både billig og dyrt.
 
Ja for jeg å har bare hørt mye bra om han selv. Alle kan jo ha en dårlig dag selvsagt. Å tusen takk folkens liker klokka mi meget godt sover med den å alt hehe :)