Min lille Rolex-samling

Vet ikke helt hva jeg skal si til den responsen jeg. Foreslår at du tenker gjennom dette et par ganger til først.

Ok, etter hva jeg kan se fra reglene er det ingen regler mot å ha to kontoer. Så forklar meg gjerne hvorfor dette er kaotisk, eller hva som er feil med dette?

Fine rolexer! Ikke så vanlig med aftermarket safirbaklokk til Rolex siden urverkene er noen skikkelige traktorverk, men jeg synes det er tøft! Ærlige og ujålete urverk. Fin tapestry-skive også.

Det med to kontoer tror jeg alle er enig om, så jeg anbefaler deg å følge det rådet. Det er av mange grunner uryddig og helt unødvendig med to kontoer, og det er greit å stå for det man gjør og skriver i en konto, og så samler man også opp good guy-cred på den kontoen.

Fine rolexer! Ikke så vanlig med aftermarket safirbaklokk til Rolex siden urverkene er noen skikkelige traktorverk, men jeg synes det er tøft! Ærlige og ujålete urverk. Fin tapestry-skive også.

Det med to kontoer tror jeg alle er enig om, så jeg anbefaler deg å følge det rådet. Det er av mange grunner uryddig og helt unødvendig med to kontoer, og det er greit å stå for det man gjør og skriver i en konto, og så samler man også opp good guy-cred på den kontoen.

Det har ingenting med å stå for hva man gjør. Jeg har ikke prøvd å skjule at jeg har to kontoer, jeg har ikke gjort noe som strider med forumreglene og jeg har ikke gjort noe som tilsier at jeg ikke kan stå for det jeg gjør. 90% av de som er her er anonyme og for alt jeg og du vet kan ha 40 kontoer hver og det er meg likegyldig. Nå er kontoene også slått sammen slik at ikke dette skal skape mer kaos på forumet og alle kan fortsette med hverdagen sin igjen. I hvert fall til nestemann står frem med to kontoer. :eek: :p

Enig med deg i at Rolex urverkene kunne vært langt penere å se på. Skulle gjerne sett at Rolex pyntet urverkene slik patek gjør med de fleste av sine. :) Men likevel de ikke er noen skjønnhet, syntes jeg det er fascinerende å se på Rolex urverket også. :)

Når vi først er inne på meningsutvekslinger, tilltaer jeg meg å si at å selge en brukt 2005 modell Exp II til 38K er å tro på julenissen, if you pardon my french ;) Disse pleier vel å gå for ca 25K +/- et par K, avhengig av stand. Men for all del, man står fritt til å be om den prisen man vil, men noe salg blir det gjerne ikke på denne siden av 2020 :D

Lykke til med salg, forresten! :)

Når det gjelder to kontoer, så er det vel uskreven etikette at man har én konto. På de fleste forum blir man "banned" om man opererer med flere. I ditt tilfelle ser jeg at du hadde en begrunnelse for å gjøre dette, så når Juice har grepet inn og ordnet opp, er et bare å legge bak seg, og for meg å ønske velkommen og lykke til videre som TS-er. :)
Ser frem til flere gode klokkebilder og gode diskusjoner!

Det er nok litt i overkant ja, men det er hvorfor en kan prutte. :D Jeg har ingen ønske eller behov om å selge klokkene, men jeg gjør det om prisen er riktig eller om noen tilbyr noe kult å bytte inn i. ;)

Hvorfor skal du selge om du ikke ønsker det, eller har behov for det?? Og i tillegg vil du du ha en pris som er langt over markedspris.. blir litt merkelig i min verden det der men.

Hvorfor skal du selge om du ikke ønsker det, eller har behov for det?? Og i tillegg vil du du ha en pris som er langt over markedspris.. blir litt merkelig i min verden det der men.

For jeg syntes det er gøyere å "jakte" på klokkene og å kjøpe og selge de enn å eie de. Slik at om prisen er riktig så selger jeg. Så kjøper jeg heller noe annet eller en til av samme. I min verden så skader det ikke å prøve. ;)

For jeg syntes det er gøyere å "jakte" på klokkene og å kjøpe og selge de enn å eie de. Slik at om prisen er riktig så selger jeg. Så kjøper jeg heller noe annet eller en til av samme. I min verden så skader det ikke å prøve. ;)

Tror kritikken av pris, i foregående innlegg, er en kommentar til nettopp det du skriver om egen verden :D

Jaja, ble veldig mye som kan oppleves ganske negativt for et nytt medlem her på en gang nå.

Jeg tror og håper TimeTeller forstår at det er litt uheldig at han har brutt en hel rekke av de uuttalte reglene de fleste av oss her anser som selvsagte, slikt kan skje.

Her på forumet forsøker vi aldri å legge ut noe til en "fiskepris", slike selgere har miljøet fler enn nok av på finn.no. Det er jo i dette tilfellet ikke snakk om å prise inn et prutningsmonn, men å ha lagt ut noe 50% over markedsverdi.

Når det er sagt, her håper jeg du kommer deg inn i det normalt sett veldig trivelige og inkluderende miljøet vi har her hvor vi alle kan samles rundt en felles interesse.

Fine klokker du har, og som andre var inne på før ting endret fokus, litt artig med såpass mange Rolexer mer ingen av de normale Sub og GMT.

Jeg lever av å investere i aksjemarkedet, og kanskje det har gitt meg en kynisk holdning til kjøp og salg, og kanskje jeg forventer mer av en kjøper enn hva dere gjør.

Spennende! Som forvalter eller day-trader?

Jeg tror nok dette tankesettet historisk sett har vært fraværende på TS, og at dette forklarer reaksjonene du har fått på prisantydningene dine...

Ok ny tanke: jeg vil aldri handle med noen så latterlig kyniske som deg. Dette er en hobby og holdningen din har jeg forsøkt å forklare at vi ikke synes så mye om her, responsen er en vegg av tekst med "pass på, jeg priser overhodet ikke fair og det er din jobb som kjøper å avsløre meg".

Også kjent som "jeg er en skikkelig dust. "

Nå ble jeg bare skuffet. Ikke rart du ville ha flere kontoer.

Ok ny tanke: jeg vil aldri handle med noen så latterlig kyniske som deg. Dette er en hobby og holdningen din har jeg forsøkt å forklare at vi ikke synes så mye om her, responsen er en vegg av tekst med "pass på, jeg priser overhodet ikke fair og det er din jobb som kjøper å avsløre meg".

+1

Spennende! Som forvalter eller day-trader?

Jeg tror nok dette tankesettet historisk sett har vært fraværende på TS, og at dette forklarer reaksjonene du har fått på prisantydningene dine...

Ingen av delene. Jeg investerer egentlig med lang sikt kan du si. Jeg kjøper når jeg syntes noe ser billig ut og selger igjen når det ser dyrt ut eller er riktig priset. Slik at noen ganger kan det ta noen få måneder, andre ganger tar det noen år. :)

Fra ditt synspunkt, ja. Jeg syntes det er synd at slike som deg ikke kan respektere at ikke alle har samme meninger som deg selv.

For veldig mange er det vanlig at selger ønsker å få mest mulig, og kjøper ønsker å gi minst mulig.

Det du sier er at en selger må sjekke markedet før han legger noe ut til salgs slik at han ikke skal legge det over ca gjennomsnittet og slik at en kjøper ikke behøver å sjekke markedet. Du mener også at dersom en person mener at han sin vare har en større verdi enn hva markedet mener, og han legger den ut for dette så er han kynisk og en skikkelig dust for han skal legge varen ut for det du som kjøper mener er riktig.

Men hva da med kjøper. Dersom en Explorer II ligger til salgs for 27,000 og dette blir av markedet ansett som en fair pris. Hvis en kjøper kun ønsker å gi 17,000 for denne. Har han da ikke lov å by på denne for prisen er alt for lav i forhold til markedspris? Og derfor anser du denne kjøperen som en kynisk dust som prøver å lure selger om han byr 17,000? På samme måte som du mener en selger ikke kan legge ut en vare som du anser som overpriset i forhold til markedspris? Eller er det kun selger som kan være en kynisk dust og aldri kjøper?

Både kjøper og selger kan inneha eller mangle kunnskap om varen de selger eller kjøper. Om en selger arver en Red Sub i god stand og legger denne ut til salgs for 30,000 for han ser ingen forskjell på denne og en vanlig sub på finn.no. Skal da kjøper by minst 70,000 for dette er markedspris, hvis ikke er han en kynisk dust?

Det du må forstå er at alle varer ikke har samme verdi for alle. Kanskje denne klokken har en affeksjonsverdi for meg som gjør at jeg kun er villig til å selge for kr 38,000 hvis ikke beholder jeg den heller selv. Da er det synd at slike som deg er så trangsynte at de ikke har forståelse for noe annet enn gjennomsnittsprisen i markedet og ansler alt annet som tilnærmet svindelforsøk.

Det siste du skriver her er igrunn et helt fair point.
Tidssonen er i mine øyne en mindre tradisjonell markedsplass. Der kjøper og selger handler seg i mellom med kapitalistiske interesser som en sekundær-interesse. Og felles interesse for å eie (ikke trade) ur er den primære agendaen. For de som forstår dette blir sonen en velfungerende markedsplass, i tillegg til et sosialt nettverk ala en gentlemanns/kvinne klubb.

Generelle betraktninger om markedsmekanismer passer godt på finn.no
Her er brorparten opptatt av å ha et marked som fungerer i forhold til klokker som lidenskap, og ikke investeringer.
Det er ikke ulovlig å selge en klokke til fordelaktig pris, ei heller å kjøpe klokker fordelaktig, men "feilprisete" annonser gir ikke responsen du ønsker her inne. Dette bidrar til at du bumper salgstrådene over tid, og i dette tilfellet har du også laget en galleritråd som kan misforståes til å være en forlenging av markedsføringen av dine salgsartikler.

Dette blir da støy, og som du sikkert vet er det unødvendig, og skaper frustrasjon blandt oss sære brukere.
Denne salgskanalen har potensielle kunder med muligheten til raske beslutninger og ryddige salg. Dette har en verdi.

Finn.no har mindre kunnskapsrike kjøpere, med de fordeler og ulemper det innebærer.

Å prøve seg på en spansk en her inne, kan fremstå for oss som om du håner vår samlete kunnskap. Det er nok derfor du også får reaksjoner.

Det siste du skriver her er igrunn et helt fair point.
Tidssonen er i mine øyne en mindre tradisjonell markedsplass. Der kjøper og selger handler seg i mellom med kapitalistiske interesser som en sekundær-interesse. Og felles interesse for å eie (ikke trade) ur er den primære agendaen. For de som forstår dette blir sonen en velfungerende markedsplass, i tillegg til et sosialt nettverk ala en gentlemanns/kvinne klubb.

Generelle betraktninger om markedsmekanismer passer godt på finn.no
Her er brorparten opptatt av å ha et marked som fungerer i forhold til klokker som lidenskap, og ikke investeringer.
Det er ikke ulovlig å selge en klokke til fordelaktig pris, ei heller å kjøpe klokker fordelaktig, men "feilprisete" annonser gir ikke responsen du ønsker her inne. Dette bidrar til at du bumper salgstrådene over tid, og i dette tilfellet har du også laget en galleritråd som kan misforståes til å være en forlenging av markedsføringen av dine salgsartikler.

Dette blir da støy, og som du sikkert vet er det unødvendig, og skaper frustrasjon blandt oss sære brukere.
Denne salgskanalen har potensielle kunder med muligheten til raske beslutninger og ryddige salg. Dette har en verdi.

Finn.no har mindre kunnskapsrike kjøpere, med de fordeler og ulemper det innebærer.

Å prøve seg på en spansk en her inne, kan fremstå for oss som om du håner vår samlete kunnskap. Det er nok derfor du også får reaksjoner.

Jeg ser hva du mener. Men ikke noe av dette var i mine tanker da jeg ble medlem, eller la klokkene mine til salgs. Jeg sjekket reglene og forholdt meg til de. Som du sier "kjøper og selger handler seg i mellom med kapitalistiske interesser som en sekundær-interesse. Og felles interesse for å eie (ikke trade) ur er den primære agendaen." Fra mitt synpsunkt så det ut til å være et "normalt" kjøp/salg forum hvor en la ut sine klokker til salgs uavhengig av hva agendaen med kjøpene og salgene er. Slik som for eksempel ved TRF. Ikke at dere hadde en egen uskreven regel som alle medlemmer er enig om. Når det kommer til deres felles interesse for å eie (ikke trade) ur som du sier. Som jeg sa i et tidligere innlegg så er min primære interesse i nettopp å "jakte" på klokkene og å kjøpe og selge klokkene mer enn å eie dem. Jeg går etter noen måneder eller år normalt lei av klokkene og bytter de ut med andre. Slik at min hobby krasjer her med deres. Min interesse er heller ikke å tjene penger på klokkene, men å ikke tape på de slik at jeg ikke må tilføre ny kapital hele tiden for å opprettholde hobbyen min.

"og i dette tilfellet har du også laget en galleritråd som kan misforståes til å være en forlenging av markedsføringen av dine salgsartikler." Dette var tilfeldig siden jeg hadde alle klokkene ute samtidig og tenkte jeg kunne ta noen ekstra bilder å dele på galleriet av alle klokkene mens jeg hadde de ute. Dette var kun ment som underholdning til de som har interesse av denne typen klokker. Dersom noen føler at denne tråden påvirker de til å ta valg de ellers ikke ville tatt, eller at en av deres uskrevne regler er at en ikke skal legge ut bilder av klokker som samtidig ligger til salgs, så er det meg likegyldig om noen melder denne tråden til administrator og får den fjernet.

"Å prøve seg på en spansk en her inne, kan fremstå for oss som om du håner vår samlete kunnskap. Det er nok derfor du også får reaksjoner." Igjen var ikke dette ment som noen hån. Jeg var igjen ikke klar over deres uskrevne regler. Jeg tok det også som en selvfølge at dere var mer enn i stand til å avgjøre hvilken pris dere ønsket å gi for klokken dersom denne er av interesse for noen av dere og at dere kommer med bud. Men jeg ser at jeg skiller meg ut fra dere her også. Jeg blir ikke fornærmet om noen hadde lagt ut en Explorer II til 100,000 om det skulle være. Om jeg ikke ville gitt mer enn 10,000 så hadde jeg bydd dette. For meg har utsalgsprisen ingen påvirkning på prisen jeg selv er villig til å gi for en vare eller tjeneste. Men jeg har forståelse for at det har det for enkelte av dere.

Hvilken pris er maks pris jeg kan legge Explorer II ut for på dette forumet for at dere skal anse dette som en pris som ikke skaper kaos eller blir ansett som hån?

Jeg har ikke hørt noen klager på Milgaussen, så jeg antar den er i tråd med deres forventninger til pris?