Min lille Rolex-samling

Ting er ikke så svart hvitt som jeg skisserte opp, men tidssonen er ett marked, finn et annet TRF et tredje. Hvert marked har forskjellige egenskaper, fordeler og ulemper. Uansett dine prinsipper, så vil det være enklere for deg å oppnå ditt mål om du finner det mest passende markedet for ditt mål. Å være bastant i forhold til dine meninger er lite konstruktivt da signalene viser at flerparten hittil i diskusjonen er uenige.

Når det gjelder milgauss ville jeg gjettet på at 35-38 ville være en mer riktig TS pris.

Lykke til:)

Foreslår at du sletter kontoene dine her inne og legger eventuelle salgsobjekter ut på Finn. Du forstår deg virkelig ikke på de sosiale aspektene ved salg.

Og husk: "When you are in a hole, stop digging."

Ironisk at du snakker om bulls, bears og pigs tidligere i et innlegg.

For du min gode mann har på TS akkurat blitt "slaktet".

For å svare på spørsmålet ditt ang. en redsub og selger som ikke vet hva han har; ja, kjøper vil være en kødd om han misbruker selgers manglende kunnskap. Vi drev i mange, mange år et antikvariat og vi levde av vårt gode rykte og ærlighet. Vi betalte hva ting var verdt, ikke hva selger mente det måtte være verdt.

På et eller annet tidspunkt må du vel klare å lukte lunta her? Du bommer med metode, retorikk og din analyse av markedet du er på og du klarer ikke å være ydmyk nok til å forstå når du har tråkket feil.

Selv om TT bryter en del uskrevne regler som er opparbeidet over tid her på TS, og inntar en veldig konfronterende stil, er en Bad Guy listing feil. INgen har handlet med ham, og sannsynligvis kommer ingen til å gjøre det (pris). Og det må være lov å legge ut varer til en urealistisk pris, så lenge det ikke gis uriktige opplysninger. Så får det bli opp til TT om han med tiden justerer denne ned eller lar klokkkene forbli usolgt. Den som evt kjøper en Exp II fra 2005 for 38K får heller ikke min sympati - da har man gjort et elendig forarbeide. Dette som sagt forutsatt at selger ikke gir uriktige opplysninger.

Så oppsumert mener jeg at TT kan kanskje moderere tonen sitt litt, og for så vidt fortsette å poste og legge ut bilder (alltid velkomment), mens de som har listet ham som Bad Guy kan fjerne dette.

Mine 2 cents.

:cool:

Selv om TT bryter en del uskrevne regler som er opparbeidet over tid her på TS, og inntar en veldig konfronterende stil, er en Bad Guy listing feil. INgen har handlet med ham, og sannsynligvis kommer ingen til å gjøre det (pris). Og det må være lov å legge ut varer til en urealistisk pris, så lenge det ikke gis uriktige opplysninger. Så får det bli opp til TT om han med tiden justerer denne ned eller lar klokkkene forbli usolgt. Den som evt kjøper en Exp II fra 2005 for 38K får heller ikke min sympati - da har man gjort et elendig forarbeide. Dette som sagt forutsatt at selger ikke gir uriktige opplysninger.

Så oppsumert mener jeg at TT kan kanskje moderere tonen sitt litt, og for så vidt fortsette å poste og legge ut bilder (alltid velkomment), mens de som har listet ham som Bad Guy kan fjerne dette.

Mine 2 cents.

:cool:

+1

Tja. En person som med vitende entrer et forum for å satse på å bøffe andre, og som faktisk innrømmer det har etter min mening ingenting her å gjøre. Utover det faktum at det er på grensen til det imbesile (det er klokke-eksperter her på forumet herfra til månen), er det i beste fall tvilsomt fra etisk ståsted. My two cents.

Tja. En person som med vitende entrer et forum for å satse på å bøffe andre, og som faktisk innrømmer det har etter min mening ingenting her å gjøre. Utover det faktum at det er på grensen til det imbesile (det er klokke-eksperter her på forumet herfra til månen), er det i beste fall tvilsomt fra etisk ståsted. My two cents.

Tror vel kanskje ikke jeg kunne fått vært mer enig.

Hadde vi snakket "litt overpris" hadde det vært prutningsmonnet som var priset inn, men du går ikke ut 50% over normal markedspris for en klokke og forsvarer det med argumenter som at "i sahara er vann dyrt" uten at du vet du har gått milevis over normal pris.