Min verste klokke

B

Bears

Guest
Klokkejungelen er ikkje berre gull og grønne skogar. Difor lurer eg på :

Kva er den verste klokka du har eigd?

Ein kan sjølv definera kva som ligg i ordet verste.
Sjølv har eg ikkje nokon fryktelig, fryktelig historie, men hadde i min tidlige klokkeperiode ei Casio Pathfinder som alltid viste feil tidspunktet, var lekk, elektronikken svikta og urmakeren var sikkert dødslei meg som rann ned dør hans. Uansett kva ein prøvde å reparere eller bytta av deler, så funka det ikkje.
Klokka må ha vært ganna!
I tillegg var den nok for stor for mine armar, og var ganske ubehagelig på..

I den tid eg ikkje fann ein tråd som dette, så starta eg ein.

Køyr!
 
Redigert av en moderator:
Jeg hadde sittet storøyd å kikket på en Casio lignende sak i select. ( jeg tror det var det den het) Den postordre blekka man fikk i posten på 80 tallet)Og etter lang tid så fikk jeg overtalt min mor til å bestille den til meg. Jeg var så vannvittig spent husker jeg. Sjekka postkassa hver dag i en evighet.
Endelig en dag kom den, og jeg var så stolt. Husker att den ene knappen funket ikke, heller ingen av funksjonene funket. Og ut på kvelden så knakk den ene luggen av plastikk kassen, så hele klokka var ubruklig.Jeg var vel 7-8 år og husker enda skuffelsen over den driten der.
 
Teknisk sett ikke min klokke, men siden det var jeg som kjøpte den nevner jeg den her.
Fikk en skikkelig mandagsversjon av en Omega.
Klokken stoppet, kunne ikke trekkes, og ble tilslutt slengt oppi i en skuff for ikke å irritere oss unødvendig.
Ræva service fra leverandør hjalp ikke heller.
Det er vel en grunn til at jeg kommer med sure oppstøt om Omega i ny og ne.
Tråden jeg startet:
Dårlig-service-fra-omega.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
"Verste" er subjektivt, så derfor er min verste klokke 216570. Den var min første Rolex - og siden den, så har jeg holdt meg kun til Rolex.

Burde kjøpt en 5711 i stedenfor...

Patek-Philippe-5711-white-dial-wristshot.png
 
Redigert:
Ny Explorer II Polar, elendig kvalitetskontroll på lume der skive ble byttet to ganger, hengende timeviser og påfølgende service som endte i ødelagt kasse.....

Heldigvis eminent service fra AD som ga meg en helt ny klokke :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Bears
Men apropos fylkestråden:
Det må jo væra nokon forferdelige klokker som er kjøpt i fylla??
Kom gjerne med dei historiane :)
 
Men apropos fylkestråden:
Det må jo væra nokon forferdelige klokker som er kjøpt i fylla??
Kom gjerne med dei historiane :)
Kjøpte en 116520 i beinfylla. Hadde kost meg med dama en helgekveld - og skulle bare ha ei flaske skumpa til. Våkna til en PM fra @TomB som sa "Takk for handelen" - og jeg tenkte WTF!!!??

Dama fikk dermed en fin femi Daytona.

Moralen? Kjøp det du vil - anytime. :)
 
Det er jo for faen mitt dårligste kjøp; endte opp med en klokke jeg ikke kan se hva tiden er - og full av blanke sider. Og, enda verre - ender opp å gi den til dama.

Nesten 100K ut av vinduet og ikke bruke den selv. Blir ikke mye verre enn det. IMHO.
 
Jeg brukte en lørdag i London på å lære en kamerat å like whisky. Da jeg våknet dagen etter hadde jeg en klokke på hver arm. Hadde kjøpt en Sub rett før stengetid. Det er over seks år siden og jeg har den fremdeles, så er bomkjøp var det ikke :)