Min verste klokke

116610LV, overpriset tivoliklokke jeg aldri fikk godfølelsen med. Ble raskt byttet ut med SD4k og en stor dose godfølelse.
DSC01527_zpsnfapxtql.jpg


Orient WV0181NR kjøpt i et svakt øyeblikk i Akihabara. Blir aldri brukt, men verdien ved videresalg er langt lavere enn affeksjonsverdien.
DSC02104_zpsgd7q1ahu.jpg
 
Top Gear kåret for noen år siden en Lexus til tidenes verste bil. Jeg har ikke sett "kåringen", men premisset var vel noe i retning av "tidenes verste bil alt tatt i betraktning", og da faller dårlige og billige biler bort siden man får det man betaler for. Jeg føler jeg er litt utenfor konkurranse trådmessig sett med disse klokkene, for jeg har fått det jeg har betalt for. Eller?

I høst mens jeg jaktet på HMT-klokker lurte jeg på om det var mulig å kjøpe en klokke fritt levert for under 10 kroner. Jeg måtte prøve noen ganger, for hele tiden smatt prisene opp på feil side av tieren på de jeg prøvde meg på, men til slutt hanket jeg inn den røde for kroner 4,86. Jeg aner ikke hva portoen fra Kina er, men dette må da ha vært et tapsprosjekt fra selgeren? Uansett - selgeren må klare seg da de har solgt utrolige mengder med klokker.

Etter en uke eller så tenkte jeg at det må da være mulig å få flere påmalte komplikasjoner enn bare en, men fortsatt for under 10 kroner - fortsatt fritt levert. Tok litt lenger tid denne gang, men til slutt ble den til venstre min for kroner 8,96. 2 ekstra knapper fikk jeg også, om enn like ubrukelige som de påmalte komplikasjonene.

Jeg konstaterer at den røde har tatt kvelden, men det må ha skjedd i det siste. Den andre går som bare det, og det er muligens mer enn litt irriterende at den bare har sakket seks sekunder på fire måneder. Og dermed kommer jeg tilbake til "Eller?" som avsluttet første avsnitt. For kanskje er dette tidenes kjøp? En ny klokke for under en tier som går som bare det og sakker ett sekund eller to i måneden høres ut som et godt kjøp. Nå kan det hende at den hadde konket etter en uke hvis jeg hadde brukt den daglig (klokkene har IKKE vært i nærheten av å havne på min arm), men det blir bare spekulasjoner.

Uansett - klokkene, og ikke minst reimene, er selvfølgelig bare søppel, men søppel er tydeligvis billig i våre dager.

IMG_0457[1].JPG

IMG_0458[1].JPG
 
Redigert: