MING Watches

You want even lume?

- Yes please.

80B8EC4C-1242-4CFA-B8DB-B27E8F0ABB8C.jpeg

No Ming for you!

Jeg ser at mitt eksemplar heller ikke er som det skal være. Trodde først det så bra ut, men ser etter hvert at timeviserproblemet helt klart er til stede også hos meg.

Jeg er blitt tilbudt retur med full refusjon, noe jeg kommer til å takke ja til. Jeg har forsøkt å få dem til å fikse feilen, men de hevder at ingen ting er galt og vil derfor bare tilby kansellering av kjøpet. Ser ikke helt logikken der, men det er greit for meg. Jeg vil ikke beholde klokka slik den er nå.

Om de mener det er slik det faktisk skal være, så har de en utfordring når 17.09 skal leveres til 2000+ kjøpere... Dette skal bli spennende.
En liten opdatering. Jeg har rettet korrespondanse direkte mot Ming fremfor Massena Labs, og de har vært umiddelbart mer imøtekommende. Jeg har nå avtalt retur av klokka for inspeksjon. Dersom de etter dette fremdeles mener at det ikke er noe galt med klokka, så får jeg likevel mulighet til full refusjon. Det er jo en helt straight løsning og som jeg ville forventet. Frykter vel egentlig at de fremdeles kommer til å hevde at ikke noe er galt, men i så fall er det greit.

En liten opdatering. Jeg har rettet korrespondanse direkte mot Ming fremfor Massena Labs, og de har vært umiddelbart mer imøtekommende. Jeg har nå avtalt retur av klokka for inspeksjon. Dersom de etter dette fremdeles mener at det ikke er noe galt med klokka, så får jeg likevel mulighet til full refusjon. Det er jo en helt straight løsning og som jeg ville forventet. Frykter vel egentlig at de fremdeles kommer til å hevde at ikke noe er galt, men i så fall er det greit.

Basert på hva jeg leser av andre sine erfaringer så vil det nok være sannsynlig at de svarer at avvikene er innenfor toleranse avviket. Så får du full refusjon, ingen klokke i retur.. Mener de burde fikse problemet, så sende den i retur. Håper det løser seg :)

Basert på hva jeg leser av andre sine erfaringer så vil det nok være sannsynlig at de svarer at avvikene er innenfor toleranse avviket. Så får du full refusjon, ingen klokke i retur.. Mener de burde fikse problemet, så sende den i retur. Håper det løser seg :)
Det jeg lurer på er hvorvidt de selger urene som kommer i retur på nytt, og hvorvidt de da fikser dem først eller bare lar den gå til nestemann på listen…

Basert på historien til Gavin vil han få igjen pengene etter de har inspisert klokka, for så å bli svartelistet fra alle fremtidige kjøp hos Ming.
Spennende å se om det får samme utfall!

Basert på historien til Gavin vil han få igjen pengene etter de har inspisert klokka, for så å bli svartelistet fra alle fremtidige kjøp hos Ming.
Spennende å se om det får samme utfall!
Han ble svartelistet pga det han delte i SoMe før Ming hadde hatt anledning til å inspisere klokken.

Altså, viser-alignment, er det ikke litt 101? Uavhengig om du driver med Haute Horlogerie eller billige kopier fra Kina?

Altså, viser-alignment, er det ikke litt 101? Uavhengig om du driver med Haute Horlogerie eller billige kopier fra Kina?
Jeg synes det høres veeeeldig merkelig ut. Er det ikke bare å sette det på riktig? Eller har de feil utveksling(?)…?

Problemet er visstnok i GMT-modulen de bruker for å få uavhengig stilling av timeviseren.
Ja, det virker som at modifiseringen deres ikke har vært vellykket. Den er basert på Sellita SW330-2 som også finnes i Christopher Ward C63 GMT som jeg har. Der går roteringen av GMT-viseren en vei, mens datoendringen går motsatt vei, på samme kroneposisjon - der er det ingen problemer. Her har de vel moddet slik at GMT skal gå begge veier, uten dato, og rotet det skikkelig til.

Ja, det virker som at modifiseringen deres ikke har vært vellykket. Den er basert på Sellita SW330-2 som også finnes i Christopher Ward C63 GMT som jeg har. Der går roteringen av GMT-viseren en vei, mens datoendringen går motsatt vei, på samme kroneposisjon - der er det ingen problemer. Her har de vel moddet slik at GMT skal gå begge veier, uten dato, og rotet det skikkelig til.
Quick set funksjonaliteten går bare den ene veien (med klokka) på 17.09...

• Liker
Reaksjoner: Trig og chrbir