Mini-GTG og forsinket unboxing

Medlem
9. aug. 2010
Sted
Oslo
Siden jeg er totalt foto-analfabet og lykkelig eier av mobil som (nesten) bare egner seg til sms og samtaler, så jeg meg nødt til å alliere meg med en kamerat med større interessefelt enn bare klokker. :p
Alle bildene her er ChristianNs verk. Stor takk til ham for en meget hyggelig ettermiddag og uvurderlig hjelp med fotografering og etterarbeid!

6223733141_1bb4f4ab15_b.jpg

Noen av kveldens statister; 3 stk Omega, 1 stk Glashütte Original og 3 stk Rolex.
Disse ble behørig påtafset, enkelte sågar utstyrt med finstas, joggebukser og andre, for dem ukjente, plagg. (Sarte Rolex-puristsjeler kan elegant holde seg for øynene og tenke på noe helt annet mens de scroller forbi.)

6223718313_39c90e4fec_b.jpg

6223726261_2c81430c47_b.jpg

Så til kveldens æresgjest.
Først og fremst Posen.

6223735003_07e3914ef7_b.jpg

Den trofaste poseinspektøren.

6223741747_d88fa6e7de_b.jpg

Boksen. (Her må det være begått en feil; jeg skulle uttrykkelig ha en Casio. :confused: )

6223743507_e679c76b0b_b.jpg

Boksen inni boksen.

6224266478_d04944fe3d_b.jpg

Inni boksen-inni-boksen. (Casio! :D )

6223747045_2ed37b5251_b.jpg

Lurer på om denne ender som safe-queen. Egentlig er den altfor fin til å brukes, ihvertfall til daglig.

...

...

Da er det godt å ha en backup.

6224269764_4a6d17ddec_b.jpg

Zenith Captain Chronograph limited edition får gjøre nytten.

Flere bilder følger imorgen!

Takk selv for en meget trivelig aften og gratulerer igjen med den flotte Casioen! Zenithen duger vel som backup innimellom..... ;) Var også litt moro å teste Damasko remmen på suben min, aldri forsøkt før og synes det fungerte overraskende godt egentlig.

Et kunststykke av Zenith. En av få kronografer som virkelig tar seg godt ut. For et par timer siden satt jeg og googlet nettopp denne. Flott verk skal det visst også være. Må nok ta meg en tur til hovedstaden og besøke Hr Urmaker Tidemann...

Gratulerer med en kjempeflott klokke!

Kan jo ikke gratulerer deg for flotte bilder, men kan absolutt gratulere deg med en lekker Zenith. Gleder meg til å se WS og flere bilder.

Gratulerer med å ha skaffet deg et herli adelsur fra den horologiske familie (sic!)! Masse flere bilder, please! :)

Ohlala. Dette var en lekker Zenith.
Jeg syns de har mye flotte modeller nå, går selv å drømmer om en.
Gratulerer så mye.:p

Gratulerer med flotte klokker :)

Men, ta den natoen av 16613 og sett den på 16570 i stedet :)

Undertegnede fant frem macrolinsen i går også, får se hva klokkeeier finner ut at han skal legge ut. De to fineste urverkene her har blitt dokumentert :).

Minuteman: denne er ganske limitert og var ifølge tidemann den eneste som kom til skandinavia. Kun laget 1975 stk hvor dette er nr 160 mener jeg å huske.

Et kunststykke av Zenith. En av få kronografer som virkelig tar seg godt ut. For et par timer siden satt jeg og googlet nettopp denne. Flott verk skal det visst også være. Må nok ta meg en tur til hovedstaden og besøke Hr Urmaker Tidemann...

Gratulerer med en kjempeflott klokke!

Takk for det! Tidemann er vel verdt en visitt. Der er det mye flott å se og sikle på, og gode muligheter for en lang og trivelig klokkeprat hvis det ikke er for travelt. Bilder av verket kommer lenger ned.

Kan jo ikke gratulerer deg for flotte bilder, men kan absolutt gratulere deg med en lekker Zenith. Gleder meg til å se WS og flere bilder.

Tusen takk! WS ble på uforklarlig vis glemt bort i farten, men det ligger et bilde her. Kvaliteten er ikke noe som forsvarer en besudling av denne tråden. :p

Gratulerer med å ha skaffet deg et herli adelsur fra den horologiske familie (sic!)! Masse flere bilder, please! :)

Takk takk! Flere bilder kommer.

Ohlala. Dette var en lekker Zenith.
Jeg syns de har mye flotte modeller nå, går selv å drømmer om en.
Gratulerer så mye.:p

Takk skal du ha! Drømmer er til for å realiseres... ;)

Gratulerer med flotte klokker :)

Men, ta den natoen av 16613 og sett den på 16570 i stedet :)

Mange takk! 16570 tilhører fotografen og var et nytt bekjentskap for meg irl. Det er ingenting som ikke kler den klokken, så den er et levende bevis på at alt kler den smukke.

Grattis med flott klokke ! :D

TY!

Gratulerer med nyheter:) Zenithen var griselekker:)

Hjertelig takk!

Den Casioen var virkelig fin. Gratulerer også med backupen.;)

Takk for det! Når sant skal sies, er Casioen egentlig ChristianNs safe-queen og fungerte bare som en forlengelse av lidelsene for de som hungret etter å få vite hva dette egentlig dreide seg om. :)

Noen flere bilder:

6224277682_6650591db7_b.jpg

Blåfargen skifter stadig karakter i forskjellig lyssetting.

6223772241_d960f12a96_b.jpg

El Primero-verket er vakkert dekorert.

6223760361_ee734d0272_b.jpg

6223762029_3afd15f76b_b.jpg

6223766221_e8396f29ae_b.jpg

Kronen og trykkerne er moderat dimensjonert, noe som eliminerer risiko for gnagsår på hånden.

6223752795_d019e33be2_b.jpg

:grin:

Må bare få sagt hvor drøyt god denne klokken var å ta på, mekanisk godfølelse helt oppi toppen. Fantastiske greier.

wow.. det kom seg med skikkelige bilder. For en klokke, Zenith har virkelig fått til en delikat bakside, så vel som front her.

Fabelaktig flott! Har hørt at blåfargen i den skiven ikke lar seg gjengi i bilder, og det skjønner jeg. Den ser jo forskjellig ut alt etter som hvordan lyset faller på den. Håper jeg får sjansen til å se den live en gang. Dere må slutte å kjøpe modellene så fort de kommer til butikken. Det neste blir vel at noen har kjøpt Zenith Tourbillon'n som det ryktes at Tidemann har inne, før jeg rekker å klå på den. :(

Et fantastisk ur og en limited edition til minne om Charles Vermont som reddet El Primero-maskinene og delelageret fra de slemme amerikanerne i 1975. Mer om den historien på side 229 i Zenith-katalogen (katalogen er uansett vel verd en titt.)

Gratulerer igjen, og hvis du en eller annen gang skulle bli gal og tenke tanken på å kvitte deg med klokken, så send meg en PM. ;)

wow.. det kom seg med skikkelige bilder. For en klokke, Zenith har virkelig fått til en delikat bakside, så vel som front her.

Nydelig! Superflott den blå skiven, og baksiden da, heftig. Gratulerer så mye! :D

Fantastisk lekkert stykke klokke, det der! Gratulerer :)

WOW!!! :eek:

Mye lekkert på bordet der, men Zenithen tar kaka...

Stor grattis. :D

Fantastisk Zenith!!! Er en sucker for blå skiver, denne var bare helt rå! Og jeg liker ikke cronoer en gang! ;)

Tusen takk skal dere ha, alle sammen! Det er hyggelig å kunne bidra med noe her for en gangs skyld.

Fabelaktig flott! Har hørt at blåfargen i den skiven ikke lar seg gjengi i bilder, og det skjønner jeg. Den ser jo forskjellig ut alt etter som hvordan lyset faller på den. Håper jeg får sjansen til å se den live en gang. Dere må slutte å kjøpe modellene så fort de kommer til butikken. Det neste blir vel at noen har kjøpt Zenith Tourbillon'n som det ryktes at Tidemann har inne, før jeg rekker å klå på den. :(

Et fantastisk ur og en limited edition til minne om Charles Vermont som reddet El Primero-maskinene og delelageret fra de slemme amerikanerne i 1975. Mer om den historien på side 229 i Zenith-katalogen (katalogen er uansett vel verd en titt.)

Gratulerer igjen, og hvis du en eller annen gang skulle bli gal og tenke tanken på å kvitte deg med klokken, så send meg en PM. ;)

Takk til deg også!
Jeg vet ikke om du forveksler klokken min med 36'000 VPH-modellen som kom ifjor. Det står ikke noe om tilknytning til Charles Vermot i beskrivelsen på Zeniths hjemmeside, men der står det ikke noe om at det er en limitert utgave heller. Dog har de både farge, verk og "opplag" til felles, så det kan godt være at begge er tilegnet hr. Vermot for alt jeg vet... :)
Tourbillon'en stod fremme da jeg var der og hentet mitt, i forhold særs beskjedne, ur på onsdag. Løp og kjøp, og sørg for en klekkelig unboxing! :D